וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעשה אצילי ברגע קשה": איבריו של אור אשכר הצילו את חייו של תינוק בן שנה

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 9:28

במהלך הלילה התבצע בבית החולים שניידר המבצע המורכב של השתלת אונת כבד בגופו של תינוק בן שנה ושלושה חודשים. זאת, לאחר שמוקדם יותר באותו היום החליטה משפחתו של אור אשכר, שנרצח בפיגוע בתל אביב, לתרום את אבריו. "מוקירים תודה, מהיום יש לתינוק שלנו משפחה נוספת"

בווידאו: הלווייתו של אור אשכר, שנרצח בפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב/צילום רשת 13

משפחתו של אור אשכר, שנרצח בפיגוע ברחוב דיזנגוף שבתל אביב, החליטה לתרום את איבריו. תרומה זו הצילה הלילה (שלישי) חיו של תינוק בן שנה ושלושה חודשים.

במהלך הלילה, בוצע במרכז שניידר לרפואת ילדים המבצע המורכב, בו הושתל חלק מהכבד של אור אשכר בגופו של תינוק בן שנה ושלושה חודשים, שסבל מאי ספיקת כבד חמורה. הניתוח, שהציל את חייו של התינוק, בוצע על ידי ד"ר מיכאל גורביץ, מנהל יחידת השתלות כבד במרכז שניידר.

השתלת אונת כבד של אור אשכר בגופו של תינוק בן שנה. 21 במרץ 2023. באדיבות המשפחה
התינוק ואימו לאחר ההשתלה/באדיבות המשפחה

אתמול אחר הצהריים הגיעה ההודעה מהמרכז הלאומי להשתלות על תרומת אונת כבד. זאת, בעקבות החלטתם של בני משפחתו של אור אשכר לתרום את איבריו. "אנחנו מכירים את אור רק מהתקשורת. בימים האחרונים התפללנו עליו ביחד עם כל עם ישראל שישוב לאיתנו", מסרה אימו של התינוק, "אנחנו מוקירים תודה ומודים כל כך למשפחתו שעשו מעשה כזה אצילי באחד הרגעים הקשים שלהם בחיים. אנו מרגישים שמהיום לקטן שלנו יש משפחה נוספת".

"תרומת אונת הכבד העניקה לתינוק הזדמנות לחיים חדשים", מסר ד"ר גורביץ, "אנו אסירי תודה למשפחות התורמות ורואים בכל השתלה הזדמנות לעודד את המודעות להשתלות איברים מצילות החיים בקרב הציבור".

אור אשכר, נפצע אנוש בפיגוע בדיזינגוף 09 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
הובא היום למנוחות, אור אשכר/אתר רשמי, ללא

מוקדם יותר היום, הובא אור אשכר למנוחות בבית העלמין במושב נס הרים. עשרות חברים, קרובים ובני משפחה הגיעו ללוותו בפעם האחרונה. "ף: "לפני כמה חדשים אמרתי לחברות שלי שכבר בדייט הראשון הרגשתי אחרי שלוש דק שאנחנו מחוברים בנשמה. נתת לי לטעום מה זאת אהבת אמת", ספדה לו בת זוגתו, לי מנחם, שהיא לובשת חולצה מתחרות "איש הברזל" האחרונה שבה השתתף.

פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף אירע ב-9 במרץ ובמהלכו המחבל הפלסטיני מועתז אל-חואג'א פתח באש לעבר אשכר ושני חבריו בצומת הרחובות דיזנגוף-בן גוריון. אשכר וחבר נוסף נפצעו תחילה באורח אנוש וקשה, והפצוע השלישי נפצע באורח קל. אשכר אושפז בבית החולים איכילוב בתל אביב ואמש, לאחר שנלחם על חייו במשך 11 ימים, נקבע מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully