וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא הפכו אותנו למשגיחי כשרות": מנהלי בתי החולים מברכים על חוק החמץ החדש

28.3.2023 / 16:42

על פי הנוסח המרוכך של החוק, אין דרישה או סמכות לחפש בתיקיהם של מבקרים או מטופלים, אלא רק ליידע אותם להימנע מהכנסת חמץ בעזרת שלטים. "שמחים שזה הנוסח הסופי, ושלא התווספו עוד סעיפים", מסרו המנהלים. "אין לגרור את מערכת הבריאות לוויכוחים דתיים"

חבר הכנסת יולי אדלשטיין נעדר מההצבעה על חוק הנבצרות. צילום: מתוך ערוץ הכנסת/ערוץ הכנסת

מנהלי בתי החולים מברכים על הנוסח המרוכך של חוק החמץ, שעבר היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. במסגרת הנוסח החדש, אין למאבטחים סמכות אכיפה או דרישה לחפש בתיקים, אלא רק יידוע של הארחים והמטופלים להימנע מהכנסת חמץ בעזרת שילוט בימי חג הפסח.

המתווה, לפיו ינהגו רוב בתי החולים, יכלול התקנת שילוט בכמה שפות שמסביר את רוח החוק, ומבקש מהמבקרים לכבד את שומרי הכשרות. בנוסף, יותקן ארון ליד כל כניסה בו יוכלו אנשים לשים חמץ, אבל לא תתבצע בדיקה בכלי הנכנסים או בקשה לפתיחת תיקים לחיפוש חמץ. כמו כן, בבתי חולים בהם יש ריכוז דתיים גבוה יכשירו את בית החולים.

"ננהג כמו בשנים הקודמות ונבקש התחשבות והבנה. אנחנו בטוחים שהציבור מכל המגזרים יכבד את זה", הסבירו המנהלים. עוד קובע החוק כי מנהל בית חולים שחפץ בכך יוכל לתחום אזור בו יורשה להיכנס חמץ, אך נראה שרק בתי החולים בנצרת, בהם יש ריכוז גדול מהמגזר הערבי, ינהגו כך.

מודעות אודות איסור הכנסת חמץ לבית חולים רמב"ם, חיפה 21 באפריל 2019. יואב איתיאל, אתר רשמי
מודעות אודות איסור הכנסת חמץ לבית חולים רמב"ם/אתר רשמי, יואב איתיאל

"אנחנו שמחים שהחוק החדש לא הופך אותנו לשוטרים או משגיחי כשרות", אמר לוואלה מנהל בית חולים במרכז והוסיף, "אנחנו שמחים שזה הנוסח הסופי, שלא הוביל למדרון חלקלק, ושבשנה הבאה יתווספו עוד סעיפים שיכניסו אותנו לפינה לא טובה מול המבקרים או המטופלים בבית החולים".

"כמו בכל שנה, אנחנו ננסה לכבד את מגוון התרבויות בחברה הישראלית ולא לפגוע באף אחד, לצד טיפול הכי טוב שניתן" הוסיף מנהל בית החולים, "מערכת הבריאות היא מערכת שמאחדת את כלל החברה הישראלית ואסור לגרור אותה לוויכוחים דתיים או פוליטיים".

ראש ועדת הבריאות חבר הכנסת אוריאל בוסו, 20 במרץ 2023. נועם מושקוביץ
"קורא למנהלי בתי החולים לנהוג ברגישות והתחשבות"/נועם מושקוביץ

על פי הצעת החוק, מנהלי בתי חולים יוכלו לקבוע הוראות בדבר איסור או הגבלה של הכנסת חמץ למבנה בית החולים בפסח. ההוראות יקבעו לאחר שהמנהל שקל חלופות אחרות ובהתחשב בזכויות המטופלים ובצרכיהם, ובכלל זה צרכיהם הרפואיים. עובד של בית החולים יוכל ליידע את הבאים בשערי בית החולים בדבר ההוראות.

יו"ר ועדת הבריאות ח"כ אוריאל בוסו אמר בסיום הדיון בוועדה: "אני קורא למנהלי בתי החולים לנהוג ברגישות וכפי שהחוק אומר- לקבוע הנחיות תוך התחשבות ברגשות כל הצדדים- אלה ששומרים את החג ואלה שלא, וכן האזרחים הערבים שחוגגים את חג הרמאדן. דאגנו שהחוק לא יהיה מנקר לשום צד, אלא ישאיר את המצב כפי שהיה עד היום". ח"כ ולדימר בליאק מיש עתיד ביקר את הצעת החוק ומסר כי מדובר בכפייה דתית: "עוד נדבך בכפייה הדתית שאתם מנהלים נגד הציבור ששונה מכם, אחרי החוק הזה יבואו עוד חוקים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully