וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק החמץ" אושר לקריאה שנייה ושלישית; באופוזיציה תקפו: "עוד נדבך בכפייה הדתית"

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 23:55

ועדת הבריאות אישרה את התיקון הקובע כי למנהלי בתי החולים בארץ תהיה הסמכות לקבוע הוראות בדבר איסור או הגבלה של הכנסת חמץ לשטח בתי החולים, "לשם שמירת כשרות לפסח עבור המטופלים". ח"כ בליאק מיש עתיד: "עוד אצבע בעין"

ועדת הבריאות בראשות חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס אישרה הבוקר (שני) את "חוק החמץ" - תיקון מספר 13 לחוק זכויות החולה, לקראת קריאה שנייה ושלישית.

הצעת החוק קובעת כי למנהלי בתי החולים בארץ תהיה הסמכות לקבוע הוראות בדבר איסור או הגבלה של הכנסת חמץ לשטח בתי החולים, וזאת "לשם שמירת כשרות לפסח עבור המטופלים המאושפזים בו". לפי החוק, בית החולים יידרש לפרסם את החלטתו באתר בית החולים או לחלופין באתר משרד הבריאות. כמו כן, שילוט בנושא יוצב בכניסה לבתי החולים. "ההוראות ייקבעו לאחר שהמנהל שקל חלופות אחרות ובהתחשב בזכויות המטופלים ובצרכיהם, ובכלל זה צרכיהם הרפואיים", נמסר בהודעת בוועדה.

ראש ועדת הבריאות חבר הכנסת אוריאל בוסו, 20 במרץ 2023. נועם מושקוביץ
ראש הוועדה חה"כ אוריאל בוסו/נועם מושקוביץ

ח"כ ולדימיר בליאק מיש עתיד התייחס לאישור החוק לקריאה שנייה ושלישית ואמר: "החוק לכאורה הצהרתי, בכאילו אין אכיפה אבל זה עוד נדבך בכפייה הדתית שאתם מנהלים נגד הציבור ששונה מכם, עוד אצבע בעין. אחרי החוק הזה יבואו עוד חוקים, עוד מתקפה, צעדים לצמצום החירויות של הציבור הזה. אתם פוגעים בחוזה הלא כתוב בין האזרחים לממשלה, אז אל תתפלאו שאזרחים יוצאים בהמוניהם להפגין נגד".

ולדימיר בליאק, דיון ועדת הכספים, 22 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"עוד אצבע בעין של הציבור", חה"כ בליאק/פלאש 90, יונתן זינדל

מנגד, ח"כ בוסו בירך על אישור ההצעה: "מדובר בהצעת חוק מאוזנת שנותנת מענה בדיוק למה שבג"צ דיבר עליו - אמר שאין הסמכה, אז אנחנו נותנים את הסמכות למנהלים להחליט, לתלות שלטים, ליידע. לא יהיה חיפוש בתיקים ולא יוצבו מגנומטרים לאיתור חמץ. לאורך כל השנה אנחנו סומכים על מנהלי בתי החולים, מעריכים את שיקול דעתם וכך יהיה גם עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully