וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש סגרה תלונה נגד שני חוקרי להב 433 ששידלו עדה לפרוץ למחשבים בחברה שלה

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 16:06

במסגרת חקירה על הטיית מכרזים בעיר הבה"דים, רפ"ק איילת אורנשטיין ורס"מ אופיר זילברשטיין שידלו לכאורה עדה, לפרוץ לתיבת המייל של מי שהיה הבוס שלה. בעוד השניים מאשימים זה את זה במתן ההנחייה - עורכי דינו של הקורבן מבקשים לפתוח מחדש את התיק

בווידאו: יחידת להב 433 של המשטרה/צלמי וואלה!

המחלקה לחקירות שוטרים סגרה את התלונה נגד רפ"ק איילת אורנשטיין ורס"מ אופיר זילברשטיין, שני חוקרי להב 433 שנחשדו בשידול עדה לפרוץ למחשבים של החברה בה עבדה - כך נודע היום (שני) לוואלה. הדרישה של החוקרים נעשתה במסגרת חקירה שהתנהלה ביחידה בשנת 2015 נגד דרור זוננשיין, יועץ מקצועי למכרזים בבסיס עיר הבה"דים שבדרום, ומי הנחשד בלקיחת שוחד מספקים שהשתתפו במכרזים השונים, על מנת שיוכל להבטיח לאותם הספקים זכייה במכרזים. יודגש כי התיק נגדו נסגר.

במסגרת החקירה, התבקשה ע"ס, עובדת לשעבר בחברה של זוננשיין - לחדור לתיבת המייל של מעסיקה לשעבר ולדלות משם פרטים שיוכלו לסייע למשטרה בחקירה. זאת, בזמן שהיא מפוטרת מהחברה ובעת שאין לה הרשאות להיכנס לתיבת המייל. לא זו בלבד, לצמד החוקרים לא היה צו בית משפט שהתיר את החדירה למייל.

בקבות החדירה לדואר האלקטרוני, עו"ד גיל דחוח ועו"ד גלית רוטנברג, המייצגים את זוננשיין, פנו למחלקה לחקירות שוטרים, שם החליטו להעביר את התיק לטיפול יחידת תלונות הציבור של המשטרה, שקבעה שמי שצריך לטפל בתלונה היא מח"ש. לאחר שהתיק חזר שוב למח"ש וכעבור שנה מיום הגשת התלונה, המחלקה החליטה לסגור את התיק בטענה שהבקשה לחדור לתיבת המייל של זוננשיין היא לכל היותר "טעם לפגם" בפן המקצועי ואינה מהווה עבירה פלילית.

קריית ההדרכה, עיר הבה"דים, נגב. אוגוסט 2016. דובר צה"ל
קריית ההדרכה על שם האלוף אריאל שרון, עיר הבה"דים/דובר צה"ל

הטענה של מח"ש קשה לעיכול במיוחד שקוראים את דוח הפעולה שנכתב על ידי רס"מ זילברשטיין, החוקר שביקש מע"ס לחדור למייל: "במהלך עדותה הראשונה של ע"ס, היא סיפרה לי כי במסגרת עבודתה אצל דרור זוננשיין הייתה לה גישה באישור לארבע תיבות דואר אלקטרוני של דרור ושל העסק שלו. במהלך העדות היא סיפרה לי שדרור מנהל את כל ההתכתבויות שלו במייל מול בעלי העסקים שמהם הוא גובה עמלות בגין זה שהוא 'מסדר' להם עבודה. במהלך עדותה שאלתי אותה האם יש לה עדיין גישה לתיבת המייל של זוננשין והיא השיבה שהיא חושבת שכן".

עוד נכתב בדו"ח הפעולה של זילברשטיין: "ביקשתי ממנה שבמידה ויש לה גישה - שתשמור את המיילים קשורים לנושא התשלומים שדרור העביר לחברות בגין 'סידור עבודות'. במהלך הודאתה במשטרה מספר ימים אחרי היא סיפרה כי היא נכנסה למייל של דרור ושמרה כ-50 הודעות מייל בחשבון הג'ימייל שלה באמצעות שליחת ההודעות אל התיבה שלה. לבקשת ראש המחלק שאלתי אותה האם היא הקפידה למחוק מתיבת הדואר היוצא ומסל האשפה של התיבה של דרור את שליחת המיילים לתיבת המייל האישית שלה, והיא השיבה שהיא מחקה".

בחקירה במח"ש טען זילברשטיין כי מי שחקרה את ע"ס ומי שהנחתה אותו לבקש ממנה לפרוץ למייל של זוננטשין היא החוקרת השנייה - רפ"ק אורנשטיין, שעשתה זאת כך לטענתו, בשיתוף פעולה עם הפרקליטות. בחקירתה, רפ"ק אורנשטיין טענה כי התערבה בשלב מאוחר של החקירה, לאחר שרס"מ זילברשטיין נתן את ההנחייה לחדור לתיבת הדואר האלקטרוני של זוננשיין. לדבריה, היא אף הורתה לרס"מ זילברשטיין לחדול בו מהפעולות הפסולות שביצע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
משרד מח"ש, ירושלים 2 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
מטה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בירושלים/ראובן קסטרו

עורכי הדין של השניים טענו כי לולא פרצו באופן בלתי חוקי למייל של זוננשיין, המשטרה לא הייתה פותחת כלל בחקירה נגדו, חקירה שכאמור הסתיימה ללא כלום. בתגובה, עורכי דינו של זוננשיין הגישו ערר למח"ש ולמחלקת הערערים בפרקליטות המדינה כדי שאלו יפתחו מחדש את התיק.

מהמחלקה לחקירות שוטרים וממחלקת עררים בפרקליטות המדינה נמסר בתגובה: "מדובר בתלונה שעניינה חדירה למחשבו של המתלונן על ידי עובדת לשעבר שלו לבקשת חוקר המשטרה ובעת שהתנהלה נגדו חקירה פלילית בשנת 2015. כאשר הדברים נודעו לכאורה למתלונן בשנת 2020 הוגשה תלונה על ידו. לאחר חקירה מקיפה, לרבות גביית עדויות מהשוטרים המעורבים, לא נמצאה תשתית ראייתית לביצועה של עבירה פלילית על ידי השוטר. לצד זאת, הוחלט להעביר את התיק לבחינת מחלקת משמעת במשטרה בנוגע לאופן תיעוד החיפוש והעיון במחשבו של המתלונן. הערר שהוגש יבחן כמקובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully