וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משטרת המטרופולין של לונדון אשמה בגזענות, מיזוגיניה והומופוביה ממסדית"

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 15:37

דו"ח חדש על התנהלות המשטרה מפרט סיפורים מטרידים על הטרדות מיניות, שבדך כלל זכו להמעטה בערכן או לטיוח. 12% מהנשים במשטרה אמרו כי הוטרדו או הותקפו במקום העבודה, ושליש חוו יחס סקסיסטי. במשטרה קיימת גם תרבות של בריונות ואפליה נגד שוטרים שאינם לבנים

משטרת המטרופולין של לונדון מפורקת ורקובה, סובלת מחוסר אמון של הציבור ואשמה בגזענות ממסדית, מיזוגיניה והומופוביה, כך עולה מדו"ח רשמי שהוגש היום (שלישי).

הדו"ח של לואיז קייסי, שהוזמן על ידי המשטרה לאחר שאחד משוטריה חטף אישה בשם שרה אוורארד ברחוב בלונדון במרץ 2021, אנס ורצח אותה, הוא אחד החמורים ביותר שנוגע למוסד ציבורי גדול ומרכזי. ב-363 עמודי הדו"ח, מפורטים סיפורים מטרידים על הטרדות מיניות, שבדך כלל זכו להמעטה בערכן או לטיוח. 12% מהנשים במשטרה אמרו כי הוטרדו או הותקפו במקום העבודה, ושליש חוו יחס סקסיסטי.

עוד עלה מהדו"ח כי במשטרה קיימת תרבות של בריונות, שוטרים בשטח בעלי מורל נמוך ותחושת אכזבה מהמפקדים שלהם, כמו גם אפליה "שמושרשת במערכת". קייסי חשפה כי במקרה אחד דחפו בשר חזיר למגפיו של שוטר מוסלמי, ובמקרה אחר קיצצו בכוח את זקנו של שוטר סיקי.

לואיז קייסי, אחראית דו"ח על משטרת מטרופולין בלונדון. רויטרס
לואיז קייסי, מחברת הדו"ח/רויטרס
דיוויד קריק, שוטר בלונדון שהודה ב-24 מקרי אונס. פייסבוק, אתר רשמי
שוטר ואנס סדרתי/אתר רשמי, פייסבוק
שוטרים במטה סקוטלנד יארד החדש בלונדון. רויטרס
שוטרים מחוץ למטה סקוטלנד יארד בלונדון/רויטרס

באופן כללי, כוח המשטרה הגדול בבריטניה נותר לבן באופן לא פרופורציונלי, בעיר הבירה שנהפכת למגוונת וקוסמופוליטית יותר ויותר. בנוסף, השימוש בכוח ובסמכות החיפוש של המשטרה מוגזם כשמדובר באנשים שחורים, נכתב בדו"ח.

הדו"ח הכיל גם שורה של תלונות מצד שוטרות, בעיקר על הטרדות תדירות מצד קצינים בכירים. לדברי קייסי, המשטרה נכשלת בכל כך הרבה רמות, עד כי מדובר במשבר קיומי שעלול להסתיים בפירוקה, אם המצב לא ישתפר. יתרה מכך, היא אמרה כי נכון הדבר שמדיניות הצנע ששלטה במדינה במשך עשור לפחות, קיצצה מתקציב המשטרה כ-700 מיליון ליש"ט - אך קיצוצים שהמשטרה עשתה בעצמה פגעו ביכולת שלה להגן על נשים וילדים.

משטרת מטרופולין סובלת משיעור הרשעה נמוך במיוחד של אנסים, אך המצב החריף, על פי הדו"ח, בשל מקררים מלאים בערכות אונס שבורות, או ראיות שאובדות, כמו גם תיקים שנסגרים ואנסים שאינם מורשעים בשל כאוס במשטרה. קייסי ציינה מקרה אחד שבו ראיות שאוחסנו במקרר נהרסו משום שמישהו שם במקרר את תיק האוכל שלו.

עוד בוואלה!

"המבצע הגדול בתולדות משטרת לונדון": הלוויית המלכה אליזבת השנייה

לכתבה המלאה
שוטר מחוץ למטה הסקוטלנד יארד החדש, לונדון. רויטרס
שוטרים מחוץ למטה סקוטלנד יארד בלונדון/רויטרס
מטה הסקוטלנד יארד החדש, לונדון. רויטרס
מטה סקוטלנד יארד בלונדון/רויטרס
שרה אוורארד שנרצחה על ידי שוטר בלונדון. באדיבות המשפחה
שרה אוורארד שנרצחה על ידי שוטר/באדיבות המשפחה

סאדיק קאהן, ראש עיריית לונדון, אמר בתגובה לדו"ח כי "הראיות מרשיעות. הברונית קייסי מצאה גזענות, מיזוגיניה והומופוביה ממסדית, ואני מקבל זאת. אני נחוש לתמוך במפקד החדש, כמו גם להטיל עליו את האחריות ליישם רפורמה במשטרה".

עוד פורט בדו"ח כיצד השוטר וויין קאזנס, שרצח את אוורארד, והשוטר והאנס הסדרתי דיוויד קריק, הושפעו מהתרבות הרעילה במשטרה, וכיצד החקירות שלהם היו מלאות בטעויות. למרות רמזים לגבי הסכנה ששניהם מציבים, השוטרים המדוברים קיבלו אקדחים, עברו את הביקורות ושירתו בפיקוד ההגנה הדיפלומטית והפרלמנטרית, שלדברי קייסי, "יש לפרקו לאלתר".

נחשפו גם אמירות מעליבות שאמרו שוטרים בנוגע לאונס, והטרדה גזענית של שוטרים שחורים. בנוסף, כמה שוטרים הונו את משלמים המסים, קנו אייפד, משקפי ראיית לילה והזמינו חדרי מלון בכספי הציבור. יתרה מכך, המשטרה היא כה אליטיסטית והיררכית עד כי השוטרים בשטח שבדרך כלל נמצאים בקשר עם הציבור, שחוקים ולגמרי, וכי השיטור השכונתי למעשה הושמד.

"תרבות של עוורון, גאווה ודעה קדומה" פושה בכוח המשטרתי, נכתב בדו"ח. "משטרת מטרופולין אינה יכולה יותר להניח שתושבי לונדון מעניקים לה אישור לשרת אותם. אובדן העקרון החשוב של שיטור באמצעות הסכמה יהיה אסון. עלינו להבטיח שאפשר לשנות את המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully