וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המבצע הגדול בתולדות משטרת לונדון": הלוויית המלכה אליזבת השנייה

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 17:27

המוקד הופנה למבצע האבטחה והלוגיסטיקה חסר התקדים שילווה את מאות המנהיגים ואנשי מלוכה מהעולם כולו שהגיעו ביומיים אחרונים ללונדון להשתתף בטקס, שהתחיל ב-13:00 שעון ישראל. עשרת אלפים שוטרים ואלפיים מתנדבים משתתפים במבצע, עליו מפקחים גם שירותי ה-FBI וה-MI5

המשטרה בלונדון מתכוננת לטקס ההלוויה של המלכה אליזבת השנייה. GettyImages
המשטרה בלונדון מתכוננת לטקס ההלוויה של המלכה אליזבת השנייה/GettyImages
  • 17:26

    אולנה זלנסקה, הגברת הראשונה של אוקראינה, שהשתתפה בלוויית המלכה אליזבת, הודתה לה על "איתות התמיכה החשוב" למדינה. "היא איחלה לנו זמנים טובים יותר וחלקה את שאיפתנו לחירות. נזכור אותה תמיד", היא צייצה. זלנסקה הגיעה לטקס בעוד בעלה, וולודימיר זלנסקי, נשאר באוקראינה לפקח על המלחמה.

    לכתבה המלאה >

  • 17:05/מקום מנוחתה האחרון של המלכה יהיה בקפלת ג'ורג' השישי

    מקום מנוחתה האחרון של המלכה יהיה בקפלת ג'ורג' השישי, חדר קטן שמחובר לקפלה המרכזית בטירת וינדזור - שם אמה, אביה ובעלה נקברו, ושם נשמר העפר של אחותה.

    הקפלה כבר מלאה באבלים לקראת משפחת המלוכה והטקס השלישי והאחרון - "טקס ההפקדה" ("טקס ההעברה"). זהו טקס המדגיש כי המוות אינו מסמן את סופם של חיי האדם אלא הוא שלב בחייו. הכנסייה רק מפקידה את המת בידי האל, ומעתה ואילך רוחו של המת תמשיך לחיות בסמיכות לאל. לאחר מכן טומנים את הגופה באדמה, לרוב בתוך ארון. אז נושאים תחינה ובה מבקשים מהקדושים להתפלל עבור הנפטר, והטקס מסתיים בכמה תפילות קצרות.

  • 09:43

    בכנסיית וסטמינסטר ובלונדון נערכות בבוקר (שני) הכנות אחרונות לפני טקס ההלווייה המלכותי של המלכה אליזבת השנייה - אחד האירועים הלוגיסטיים המורכבים ביותר בתולדות בריטניה. ההלווייה המלכותית תהווה סוף לשורת אירועים שתוכננו בקפדנות רבה ובמשך עשורים, לעשרת הימים שלאחר מותה של המלכה.

    המלכה אליזבת השנייה מתה ביום חמישי, ה-8 בספטמבר, בביתה בטירת בלמורל בסקוטלנד, כשלצדה בני משפחתה. מאז הגיע ארון הקבורה ללונדון ביום רביעי, כ-400 אלף אנשים מבריטניה ומחוץ לה הגיעו כדי לחלוק כבוד אחרון למלכה ולחלוף על פניו, באולם וסטמינסטר בכנסיית וסטמינסטר.

    תורים עצומים נוצרו מחוץ לווסטמינסטר - וזמן ההמתנה הגיע לשיא של 25 שעות בשבת. התור ייסגר הבוקר ב-08:30 שעון ישראל, אז יחלו ההכנות להוצאת הארון ומסעו בלונדון ולטירת וינדזור מחוץ לבירה. המלכה, בעלת השלטון הארוך בממלכה המאוחדת, תיקבר בחדר הקבורה בכנסיית וינדזור לצד אביה, המלך ג'ורג' השישי, אמה מרי, אחותה הנסיכה מרגרט ובעלה, הנסיך פיליפ.

    אתמול ב-22:00 צוינה ברחבי הממלכה המאוחדת דקת דומייה לכבוד המלכה, אחד הקשרים האחרונים של המדינה והעולם לתקופת מלחמת העולם השנייה ולעולם אחר, שבו זוועות המלחמות הגדולות הובילו לכמה מהישגים הדיפלומטיים הבינלאומיים החשובים בהיסטוריה האנושית.

  • 09:43

    המוקד מופנה כעת למבצע האבטחה חסר התקדים שילווה את 500 המנהיגים ואנשי המלוכה מהעולם כולו שהגיעו ביומיים אחרונים ללונדון, וישתתפו בלוויה, ובהם נשיא המדינה יצחק הרצוג.

    ראשי המשטרה בלונדון והרשויות הנוספות מתכוננים לדבריהם ל"סיוט" אבטחתי בלוויה, בשל הצורך להגן על מנהיגי העולם כמו גם על רצון הציבור להתאבל כראוי. חלקם הישוו את היקף האירוע לאולימפיאדה בלונדון ב-2012. הפעם האחרונה שבריטניה היתה עדה ללוויה ממלכתית היתה ב-1965 כשווינסטון צ'רצ'יל מת. ראש העיר של לונדון, סדיק קהאן, התייחס בשבוע שעבר ב"סקיי ניוז" להיקף המשימה: "אם אתם חושבים על מרתון לונדון, קרנבל, חתונות מלכותיות, האולימפיאדה - זה הכל באירוע אחד".

    שלושת כוחות המשטרה שפועלים כעת בלונדון - המשטרה המטרופוליטנית, משטרת סיטי אוף לונדון ומשטרת התחבורה הבריטית החלו להוציא בפועל את התוכניות מיד לאחר שפורסמה ההודעה על מות המלכה. ההלווייה תהיה "האירוע המשטרתי הגדול ביותר" של המשטרה המטרופוליטנית, אמר עוזר המפקד סטיוארט קנדי לכתבים. האירוע צפוי להיות גם "מבצע האבטחה הגדול ביותר של המשטרה המטרופוליטנית", הוא אמר.

    המבצע הלוגיסטי העצום כלל גם מרכיבים נוספים כמו שירותי חירום רפואיים, שירותים, ניקוי רחובות וסגירת כבישים. הממשלה הבריטית סרבה לפרט לגבי "הסדרי האבטחה" הספציפיים. הבית הלבן גם כן סרב לפרט לגבי האבטחה של ביידן, אך הודיע כי הוא עובד עם עמיתיו הבריטים כדי להבטיח שדרישות האבטחה הנשיאותיות ימולאו. ה-FBI יפקח על איומים אפשריים ויחלוק את המידע עם ה-MI5 הבריטי, נמסר.

    כ-2,000 מתנדבים וצוותים של שירות סנט ג'ון אמבלונס סיפקו תמיכה לכעשרת אלפים שוטרים, 24 שעות ביממה בלונדון ובווינדזור. מכבי האש ביצעו בדיקות בטיחות ב-40 מרכזי תחבורה גדולים, בתי מלון, מסעדות, חנויות ועוד. 10 כבאיות ו-50 לוחמי אש סייעו לאנשים שהמתינו בתור לראות את ארון המלכה.

  • 09:43

    טקס ההלוויה יוצג על מסכי ענק ברחבי בריטניה, כולל הייד פאק בלונדון; כיכר סנטנרי בבירמינגהם; אולם העירייה קולריין בצפון אירלנד ופארק הולירוד באדינבורו. הלוויה תשודר בשידור חי גם בבתי קולנוע וכנסיות במדינה, כמו גם בערוצי הטלוויזיה "סקיי ניוז", BBC ו-ITV. על פי הערכות, יצפו בטקס כ-40 מיליארד אנשים ברחבי העולם.

    הלוויה צפויה להתחיל בכנסיית וסטמינסטר ב-13:00 שעון ישראל. לוויה של מלך לא נערכה בכנסייה מאז המאה ה-18 (אף שהמלכה האם נקברה שם ב-2002). באותו מקום נערכה החתונה של המלכה עם הנסיך פיליפ לפני 75 שנה, ושם נערכה תפילת הודיה לנסיך לאחר מותו בשנה שעברה. 2,000 אורחים ימלאו את האולם - בני המשפחה, כ-500 מנהיגים מכל קצוות תבל, פוליטיקאים, מונרכים ממדינות אחרות, אישי ציבור ואנשים שעבדו עם המלכה.

    היום יתחיל בנשיאת ארון הקבורה מהאולם לכנסייה על גבי מרכבת התותח שתיגרר על ידי פלוגה של מלחי הצי המלכותי. הנגררת נראתה בפעם האחרונה ב-1979 בלוויה של דודו של הנסיך פיליפ, לורד מאונבאטן. המלך צ'ארלס ובני משפחה אחרים צפויים ללכת בעקבות הארון.

    את הלוויה יערוך דיוויד הויל, דיקן וסטמינסטר, עם הארכיבישוף של קנטרברי ג'סטין וולבי שינהל את התפילה. ראש הממשלה ליז טראס תוזמן להקריא פסוקי תפילה.

    לאחר מכן, ארון הקבורה יוצא מהאולם בשיירה רגלית ויעבור בפינת הייד פארק, שם יוכנס לרכב קבורה ויעשה דרכו לווינדזור. המסע האחרון של הארון יהיה בכביש שמוביל לטירת וינדזור. המלך ובני המשפחה יצטרפו לשיירה, לפני שהארון יוכנס לכנסיית סנט ג'ורג' לתפילה. כנסיית סנט ג'ורג' היא הכנסייה שנבחרת בדרך כלל על ידי משפחת המלוכה בשביל אירועים כמו חתונות, הטבלות ולוויות. הארי ומייגן התחתנו בה, ונערכה בה גם לווייתו של הנסיך פיליפ.

    הארון יירד לחדר הקבורה לפני שייקבר בקפלת ג'ורג' הקדוש, לצד המלך ג'ורג' השישי, אביה של המלכה אליזבת; המלכה האם; אחותה מרגרט; ובעלה הנסיך פיליפ.

  • 09:43/משתתפים מלכותיים בלוויה:

    המלך וילם-אלכסנדר והמלכה מקסימה מהולנד
    המלך פליפה השישי והמלכה לטיסיה מספרד
    המלך פיליפ והמלכה מתילדה מבלגיה
    חואן קרלוס הראשון, לשעבר מלך ספרד, ואשתו סופיה
    המלכה מרגרטה השנייה מדנמרק, נסיך הכתר פרדריק ונסיכת הכתר מרי
    המלך קרל גוסטב ה-16 והמלכה סילביה משבדיה
    המל הרלד החמישי והמלכה סוניה מנורבגיה
    קיסר יפן נארוהיטו

  • 09:43/מנהיגים בינלאומיים:

    ג'ו ביידן וג'יל ביידן, נשיא ארה"ב והגברת הראשונה
    יצחק הרצוג ומיכל הרצוג, נשיא ישראל ורעייתו
    נשיא צרפת עמנואל מקרון
    אלכסנדר ואן דר בלן, נשיא אוסטריה
    ג'סינדה ארדרן, ראש ממשלת ניו זילנד
    אנתוני אלבניזי, ראש ממשלת אוסטרליה
    גיטנאס נאוסדה, נשיא ליטא
    רניל ויקרמסינגהה, נשיא סרי לנקה
    פרנק ולטר שטיימאייר, נשיא גרמניה
    יון סוק-יאול, נשיא דרום קוריאה
    ז'איר בולסונרו, נשיא ברזיל
    אנדז'יי דודה, נשיא פולין
    סרג'ו מטרלה, נשיא איטליה
    ג'סטין טרודו, ראש ממשלת קנדה
    שארל מישל, נשיא המועצה האירופית
    אגילס לויטס, נשיא לטביה
    פולה-מיי ויקס, נשיאת טרינידד וטובגו
    מוחמד אשתייה, ראש הממשלה הפלסטיני
    סאולי ניניסטה, נשיא פינלנד
    קטלין נובק, נשיאת הונגריה
    מייקל היגינס, נשיא אירלנד
    מיהאל מרטין, ראש הממשלה (טישך) של אירלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully