וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: מאסר עולם לשוטר שחטף, אנס ורצח את שרה אוורארד

30.9.2021 / 16:23

וויין קאזנס ניצל את תפקידו כשעצר את אוורארד בת ה-33 בעת שהלכה ברחוב בלונדון. הוא השליך את גופתה ביער אחרי שאנס אותה, והוא יישאר בכלא בכל שארית חייו: "שחיתות מרושעת". הרצח עורר מחאה נגד האלימות כלפי נשים, אך רק החודש נרצחה מורה שהייתה בדרכה לפאב בלונדון

שרה אוורארד שנרצחה על ידי שוטר בלונדון. באדיבות המשפחה
נחטפה אחרי שסיימה מפגש עם חברים. שרה אוורארד/באדיבות המשפחה

שוטר בריטי נידון היום (חמישי) למאסר עולם על הרצח של שרה אוורארד בלונדון בחודש מרץ. השנה. המקרה הסעיר את הממלכה ועורר גל של מחאות נגד אלימות של גברים כלפי נשים. השוטר, וויין קאזנס, בן 48, הודה ברצח, באונס ובחטיפה של אוורארד בת ה-33 בעת שהלכה לביתה בתום ביקור אצל חברים בדרום לונדון.

קאזנס, שאבטח מבנים דיפלומטיים במסגרת תפקידו, ניצל את תפקידו כשוטר כדי לעצור את אוורארד ולחטוף אותה במכונית שכורה. גופתה נמצאה ביער בדרום-מזרח אנגליה, במרחק של כ-80 ק"מ מהמקום שבו נחטפה. הנתיחה שבוצעה בגופה העלתה שהיא מתה משבירת המפרקת שלה.

"וויין קאזנס התייחס אליה בשחיתות מרושעת. זה היה באמת דבר מרושע לעשות", אמר ניק פרייס משירות התביעה של הכתר. "כולנו מרגישים נבגדים שקאזנס ניצל את מעמדו כשוטר לביצוע פשעים מחרידים כאלו. כולנו צריכים להיות חופשיים ללכת ברחובות שלנו בבטחה". העונש שהוטל עליו קובע שהוא לא יוכל לזכות בשחרור מוקדם לעולם, ויבלה מאחורי הסורגים למשך שארית חייו.

השופט קבע כי השוטר תכנן במשך זמן רב תקיפה מינית אלימה כלפי אישה רנדומלית, תוך שהוא משתמש בתפקידו כשוטר כדי לפתות אותה. "אין לי שום ספק שהנאשם השתמש בתפקידו כשוטר כדי לפתות אותה בעילה שקרית לחלוטין למכונית ששכר עבור מטרה זו", אמר השופט אדריאן פולפורד.

הרצח הוביל להפגנות מחאה ולזעם מצד נשים בממלכה, שסיפרו על החוויות שלהן ועל החשש שלהן לצאת לבד בלילה. רק החודש נרצחה מורה בלונדון בעת שהייתה בדרכה לפאב סמוך לביתה.

גזר דינו של קאזנס ניתן לאחר דיון שנמשך יומיים. עד ראיה סיפר כי ראה את אוורארד כבולה לפני חטיפתה והמשטרה אמרה כי ייתכן שהוא השתמש בהגבלות הקורונה כתירוץ כוזב לעצור אותה לפני שרצח אותה

"החיים שלנו לעולם לא יהיו אותו הדבר. היינו צריכים להיות משפחה בת חמש נפשות, אבל נותרנו ארבע", אמרה אמה של אוורארד, סוזן, בהצהרה נרגשת שהוקראה במהלך הדיון. "מותה מותיר חלל אדיר בחיינו שלא ניתן למלא".

לאחר גזר הדין, משפחתה של אוורארד מסרה כי "שום דבר לא יכול לשפר את המצב, שום דבר לא יכול להחזיר את שרה, אבל הידיעה שהוא ייכלא לעד גורמת להקלה מסוימת. וויין קאזנס היה בעמדת אמון כשוטר ואנו כועסים ונחרדים מכך שניצל את האמון הזה כדי לפתות את שרה אל מותה".

עוד בוואלה!

מורה בלונדון יצאה לפאב ליד ביתה. גופתה נמצאה בפארק למחרת

לכתבה המלאה
שוטרים מחוץ לבית משפט בלונדון שבו נגזר עונשו של שוטר שרצח את שרה אוורארד, 30 בספטמבר 2021. רויטרס
תלונות קודמות נגד השוטר לא טופלו. אבטחה מחוץ לבית המשפט בלונדון, היום/רויטרס

משטרת לונדון רבתי, שחקרה את הרצח ושבשורותיה עבד קאזנס, מסרה כי היא "מבועתת, זועמת והרוסה" מפשעיו. הנציבה קרסידה דיק התנצלה בפני משפחתה של אוורארד.

חברת הפרלמנט הרייט הרמן קראה לדיק להתפטר. "שרה אוורארד פשוט הלכה הביתה. נשים חייבות להיות מסוגלות לסמוך על המשטרה ולא לפחד ממנה. אמון הנשים במשטרה התנפץ", צייצה.

נציבות הביקורת על המשטרה בוחנת את מחדליה בחקירת מעשה מגונה בציבור שעשה קאזנס ב-2015, ועוד שתי טענות דומות שעלו בפברואר השנה.

בהצהרה שנתנה מחוץ לבית המשפט, דיק לא התייחסה לשאלות בנוגע למעמדה.

"מעשיו היו בגידה קשה בכל מה שהמשטרה מייצגת. מה שהוא עשה היה בלתי נתפס ומחריד. האיש הזה המיט בושה על "המשטרה", אמרה. היא תיארה זאת כ"אחד האירועים הנוראים ביותר בהיסטוריה" בת 190 השנים של משטרת מטרופולין לונדון. "אין מילים שיכולות לבטא במלואן את הזעם ואת העצב האדיר שכולנו מרגישים כלפי מה שקרה לשרה. אני כל כך מצטערת".

ראש ממשלת בוריס ג'ונסון, שהתחיייב להשקיע משאבים גדולים יותר במלחמה באלימות כלפי נשים, אמר כי "המשטרה שלנו שם כדי להגן עלינו - ואני יודע שהשוטרים שותפים להלם ולכאב שלנו מהבגידה הקשה בחובה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully