וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכניס את הגופה לשק: בריטניה מזועזעת מרצח אישה בידי שוטר בלונדון

ווין קאזנס מואשם בחטיפה וברצח של שרה אוורארד בת ה-33, שנעלמה בתחילת החודש וגופתה אותרה ביער. הפרשה עוררה זעם על האלימות כלפי נשים, ורבות שיתפו בסכנות שהן חשות וקראו לפעול נגד התופעה. על המחאה העיבו מעצרים של משתתפים בטקס בלונדון

בווידאו: כאלף נשים מחו על רצח שרה אוורארד בלונדון/צילום: רויטרס

שוטר בלונדון נאשם בחטיפה וברצח של אישה בת 33, בפרשה שעוררה זעם גדול בבריטניה על האלימות כלפי נשים. מאז ששרה אוורארד נעלמה בשעות הערב ב-3 במרץ, נשים רבות סיפרו על הסכנות שבהן נתקלו בעת שהלכו לבדן ברחובות בשעות הלילה, וקראו לפעול נגד התופעה.

השוטר שנאשם ברצח, וויין קאזנס בן ה-48, הופיע בשבוע שעבר בבית משפט בלונדון ופצה את פיו רק כדי לאשר את זהותו. עורך דינו הכחיש את העבירות המיוחסות לו, לפני שימוע נרחב יותר שיתקיים ביום שלישי. קאזנס, ששירת ביחידה לאבטחת נציגויות דיפלומטיות בבירה, יישאר במעצר.

המשטרה גילתה את גופתה של אוורארד ביום רביעי, ביער במרחק של 80 ק"מ מדרום-מזרח ללונדון, וציינה בבית המשפט כי היא אותרה בשק גדול וזוהתה לפי שיניה. משטרת אנגליה פתחה בחקירה פנימית סביב התנהלות משטרת לונדון בתיק.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי הוא ידליק נר לזכרה, יחד עם בת זוגו קרי סימונדס. "אעשה כל שביכולתי כדי להבטיח שהרחובות יהיו בטוחים וכדי להבטיח שנשים ונערות לא יחוו הטרדות ואלימות", אמר.

שרה אוורארד, שנחטפה ונרצחה בלונדון. מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
נעלמה בערב 3 במרץ. אוורארד/אתר רשמי, מתוך ויקיפדיה

הדוכסית קייט מידלטון, אשתו של הנסיך וויליאם, הייתה אחת המשתתפות בטקס זיכרון מאולתר בפארק קלאפהם קומון בדרום-מערב לונדון, בסמוך למקום האחרון שבו נראתה אוורארד בחיים. גורם בארמון, המצוי בסערה בימים אלו בשל הריאיון המטלטל של הנסיך הארי ומייגן מרקל, אמר כי קייט "זוכרת איך זה מרגיש לצעוד ברחבי לונדון בשעות הלילה לפני שהייתה נשואה" למלכה העתידי של בריטניה.

טקס זיכרון מאולתר לנרצחת שרה אוורארד בפארק קלאפהם קומון בדרום-מערב לונדון, 13 במרץ 2021. AP
נשים רבות סיפרו על הסכנות שבהן נתקלו ברחובות בשעות הלילה. טקס הזיכרון המאולתר/AP
טקס זיכרון מאולתר לנרצחת שרה אוורארד בפארק קלאפהם קומון בדרום-מערב לונדון, 13 במרץ 2021. AP
"זכויות נשים הן זכויות אדם". טקס הזיכרון המאולתר/AP

עם רדת החשיכה, כאלף איש, רובם נשים, התאספו במקום כדי לחלוק כבוד אחרון עם הנרצחת ולמחות על תחושת חוסר הביטחון ברחובות. חלקן צעקו "בושה" לעבר השוטרים שהיו במקום. במהלך הלילה, עדכנה המשטרה כי ארבעה אנשים נעצרו בשל הפרת תקנות הבריאות, וזכתה לביקורת מצד גורמים בממשלה, באופוזיציה ובעיר.

לפני האירוע, המשטרה הזהירה מפני התקהלות גדולה בשל הגבלות מגיפת הקורונה וסירבה לאפשר טקס זיכרון רשמי ובעקבות זאת בוטלו אירועים דומים במקומות אחרים במדינה. מפקדת משטרת לונדון, קרסידה דיק, אמרה כי כל התאספות "תהיה לא חוקית ולא בטוחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully