וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייגן מרקל: "לא רצו שבני יהיה נסיך בגלל גוון עורו הכהה"

הנסיך הארי ואשתו קיימו ריאיון חושפני עם אופרה ווינפרי, בו טענה מרקל כי בכירים בממלכה חששו במהלך הריונה שהילד שייוולד לא יהיה לבן. היא תיארה בריאיון כיצד הקשיים בבית המלוכה הובילו אותה למחשבות אובדניות: "לא רציתי לחיות, ביקשתי עזרה ולא קיבלתי"

בווידאו: הריאיון של מייגן מרקל והארי עם אופרה ווינפרי ברשת CBS/באדיבות yes ו-STINGTV, הארפו הפקות/CBS

הנסיך הארי ואשתו מייגן מרקל חשפו יחס גזעני בארמון בבריטניה כלפי בנם ואת המניעים שהובילו אותם לזנוח את תפקידיהם הרשמיים, בריאיון חושפני עם אופרה ווינפרי שודר הלילה (שני) ברשת CBS בארצות הברית. במהלך הריאיון מרקל הביעה ביקורת נוקבת על החיים במשפחת המלוכה וטענה, בין היתר, כי בארמון לא היו מעוניינים בכך שבנה ארצ'י יהיה נסיך, או יקבל אבטחה מלכותית, בגלל חשש "שהוא יוולד עם גוון עור כהה מדי".

מרקל האמריקנית, שנולדה לאמא שחורה ואבא לבן, סירבה לומר מי בדיוק במשפחה התייחס לנושא, כדי "שלא ייפגע שמו, זה יסב לו נזק רב". הנסיך הארי מתח ביקורת על העובדה שבמשפחה לא יצאו נגד "כתבות גזעניות" שנכתבו נגד מרקל.

מרקל תיארה איך בשל קשייה עם משפחת המלוכה היא פיתחה מחשבות אובדניות. "התחננתי לעזרה מהמשפחה, אמרתי שאני מודאגת מהמצב הנפשי שלי, אבל הם לא עזרו לי. לא רציתי לחיות". היא תיארה איך פנתה לבכירים בצוות ארמון בקינגהאם בנושא. "אני לא אשכח את השיחה הזאת, הם אמרו 'ליבנו איתך, כי אנחנו רואים כמה המצב רע, אבל אנחנו לא יכולים לעשות דבר כי את לא עובדת בשכר של הממלכה'".

הנסיך הארי ומייגן מרקל מתראיינים לאופרה ווינפרי. רויטרס
"התחננתי לעזרה ולא קיבלתי". הנסיך הארי ומייגן מרקל מתראיינים לאופרה ווינפרי/רויטרס

מרקל אמרה כי המפנה ביחסיה עם התקשורת בבריטניה היה עקב שמועות כי היא גרמה לדוכסית מקיימברידג', קייט מידלטון, אשתו של יורש העצר הנסיך וויליאם, לבכות. מרקל טענה כי השמועות לא היו נכונות וכי דווקא קייט היא זו שגרמה לה לבכות לפני חתונתה עם הארי ב-2018. מרקל הוסיפה כי היא התאכזבה מכך שקייט לא הכחישה את השמועות בזמנו אך הוסיפה כי היא התנצלה בפניה על התקרית.

מרקל תיארה גם כיצד הושתקה על ידי בית המלוכה. "מהרגע שאני והארי התחלנו לצאת, התקבלה הוראה ברורה לא להגיב לשאלות". מרקל האשימה גורמים בממלכה כי "לא רק שלא הגנו עלינו, הם אפילו שיקרו כדי להגן על אחרים במשפחה. הם מעולם לא אמרו את האמת כדי להגן עלי ועל בעלי".

היא ציינה כי המלכה אליזבת, סבתו של הארי, תמיד קיבלה אותה בזרועות פתוחות. "צריך להבין שיש את המשפחה ויש את האנשים שמנהלים את המוסד המלכותי, ואלה שני דברים שונים לחלוטין שחשוב להפריד ביניהם. המלכה תמיד היתה טובה אלי".

עוד בוואלה!

לאחר הביקורת: הארי ומייגן החזירו מיליונים לרשויות על שיפוץ ביתם

לכתבה המלאה
הנסיך הארי, מייגן מרקל. GettyImages
"לא הגנו עלינו, שיקרו כדי להגן על אחרים". הארי ומייגן/GettyImages

הנסיך הארי התייחס גם הוא בריאיון לכך שלטענתו, הוא ורעייתו לא קיבלו עזרה מבית המלוכה. "עזבנו בגלל שלא קיבלנו תמיכה או הבנה". לדבריו, אביו, הנסיך צ'ארלס, סירב בשלב מסויים לשוחח איתו בטלפון, כשהביע את רצונו לעזוב את הממלכה. "היו לנו שתי שיחות טלפון לפני שהוא הפסיק לענות. הוא הציע שאכתוב לו במקום". הארי הוסיף כי שוחח עם סבתו כמה פעמים ואמר כי לא עשה שום דבר מאחורי גבה, "יש לי יותר מדי כבוד אליה".

אחרי שהשיחות עם אביו פסקו אמר הארי כי החליט "לקחת את העניינים לידיים, הייתי צריך לעשות את זה עבור המשפחה שלי. אף אחד לא הופתע. זה מאוד עצוב שזה הגיע למצב הזה, אבל הייתי חייב לעשות מעשה בשביל הבריאות הנפשית שלי, של מייגן, ושל ארצ'י". הארי ציין כי מאז אביו חידש עימו את הקשר הטלפוני, אך הוא עדיין "מאוכזב ממנו".

הארי סיפר כי הרגיש כלוא במערכת המלכותית, "בדיוק כמו אבי ואחי וויליאם, הם כלואים בממלכה ואני מלא חמלה כלפיהם. לא ידעתי שאני כלוא. אלמלא מייגן הייתי נשאר באותו מצב, רק בזכותה עשיתי את הצעד הזה ועזבתי". הוא ציין כי המשפחה הפסיקה לתמוך בו כלכלית, והוסיף כי אימו המנוחה, הנסיכה דיאנה, היתה "מאוד מאוכזבת מהיחס למייגן אם היתה בחיים".

הוא ציין כי חשש ש"ההיסטוריה תחזור על עצמה", כמו במקרה של אמו, הנסיכה דיאנה. "הפעם זה אפילו יותר מסוכן, כי מעורבים פה גם עניינים גזעיים והרשתות החברתיות".

הנסיך הארי ומייגן מרקל מתראיינים לאופרה ווינפרי. רויטרס
"כלוא במערכת המלכותית". הנסיך הארי ומייגן מרקל בריאיון עם אופרה ווינפרי/רויטרס

בפתח דבריה אמרה מרקל האמריקנית כי כשהתחתנה עם הנסיך הארי, היא הייתה "נאיבית" ולא ידעה למה היא נכנסת. "לא ידעתי הרבה על משפחת המלוכה", אמרה. היא הדגישה כי השניים לא קיבלו תשלום עבור קיום הריאיון.

הנסיך הארי גילה בריאיון כי השניים, שחשפו לפני כחודש את הריונה של מרקל, מצפים לבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully