וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטית מאשימה את השר לסובלנות באמירויות בתקיפה מינית

קייטלין מקנמארה, בת 32, הגישה תלונה בממלכה נגד נהיאן בן מובארכ א-נהיאן, בטענה שהזמין אותה לווילה שלו לקראת פסטיבל ספרות באבו דאבי - שם תקף אותה: "זה גבה ממני מחיר נפשי ופיזי גבוה". השר בן ה-69 מכחיש, אך בפסטיבל דורשים את פיטוריו אחרת לא ישובו לאמירויות

בווידאו: דיווח של שליח וואלה! NEWS לפני ההמראה מאבו דאבי/צילום: ברק רביד ורויטרס, עריכה: ניר חן

אזרחית בריטית מאשימה את השר לסובלנות באיחוד האמירויות הערביות בתקיפה מינית במהלך פסטיבל ספרות שהתקיים באבו דאבי.

קייטלין מקנמארה בת ה-32 אמרה כי התקיפה בוצעה בתחילת השנה וכי היא הגישה תלונה נגד השר, נהיאן בן מובארכ א-נהיאן, בן 68. הוא מכחיש את הטענות נגדו. עורכי דינו אמרו כי הוא "הופתע והתעצב" למשמע הטענות נגדו, שהועלו שמונה חודשים אחרי אותה תקרית לכאורה.

היא אמרה לעיתון סנדיי טיימס כי התקפה הייתה ב-14 בפברואר, בווילה מבודדת באי, שאליה היא חשבה שזומנה כדי לדון בפסטיבל "האי" באבו דאבי בפעם הראשונה אי-פעם. הוא התקיים 11 ימים מאוחר יותר, אך מארגנת הפסטיבל הודיעה כי הוא לא יגיע לשם שוב כל עוד השר ממשיך בתפקידו.

השר, נהיאן בן מובארכ א-נהיאן וקייטלין מקנמארה. -, אתר רשמי
"עבורו זו הייתה בסך הכול גחמה". מקנמארה וא-נהיאן/אתר רשמי, -

מקנמארה הוסיפה שהיא סיפרה על מה שאירע למעסיקיה ולגורמים בשגרירות ישר אחר ההתקפה, והגישה תלונה במשטרה בבריטניה לאחר הסרות הגבלות הקורונה. היא ממתינה להחלטת הרשויות בממלכה אם לפתוח בחקירה. לדבריה, היא החליטה להיחשף "משום שאין לי דבר להפסיד".

"אני רוצה לעשות זאת כדי להבליט את ההשפעה של אנשים חזקים כמוהו שעושים דברים כאלו וחושבים שהם יכולים להתחמק מזה", אמרה מקנאמרה לעיתון. היא ציינה כי זה די ברור שהיא "לא הראשונה או האחרונה" וכי האירוע גבה ממנה מחיר נפשי ופיזי גבוה, "בעוד שעבורו זו הייתה בסך הכול גחמה".

יו"ר פסטיבל "האי", קרולין מייקל, אמרה כי מה שקרה לעמיתתה הוא ניצול סמכות ואמון "מזעזע ודוחה". היא צייצה כי השר הבכיר "שם ללעג את האחריות של משרדו ופגע באופן טראגי בניסיונות של ממשלו לעבוד יחד עם פסטיבל האי לקדם את חופש הביטוי והעצמה נשית". היא הדגישה שהיא תומכת במאמצים המשפטיים של מקנמארה ומפצירה באיחוד האמירויות "לשלוח מסר ברור" שהתנהגות כזו היא בלתי נסבלת. "פסטיבל האי לא ישוב לאבו דאבי כל עוד הוא נשאר בתפקיד", הדגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully