וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרמלין: פוטין ושי דנו בתוכנית השלום הסינית לאוקראינה

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 14:19

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, כינה את היחסים בין פוטין לשי ברית המבוססת על אינטרסים גלובליים משותפים בניגוד לחברות אמיתית: "אלה הם נישואים של נוחות". בפיצוץ שאירע בעיר בחצי האי קרים נהרסו טילי שיוט רוסיים

בווידאו: נשיא סין נוחת ברוסיה/רויטרס

בבוקר היום השני לביקורו בן שלושת הימים של נשיא סין שי ג'ינפינג במוסקבה, דיווח הקרמלין כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין והנשיא הסיני ערכו אתמול (שני) "דיונים מעמיקים" במהלך היום הראשון של השיחות, ודנו גם בתוכנית השלום הסינית לאוקראינה. היום צפויים שני המנהיגים לדון בהעמקת שיתוף הפעולה הכלכלי והפוליטי.

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, כינה את היחסים בין פוטין לשי "ברית המבוססת על אינטרסים גלובליים משותפים בניגוד לחברות אמיתית. "אלה הם נישואים של נוחות לעומת חיבה", אמר קירבי.

במקביל, ראש ממשלת יפן פומיו קישידה נמצא בדרכו לקייב כדי להיפגש עם הנשיא וולודימיר זלנסקי. זה הביקור השני של מנהיג מדינה אסייתית שמגיע לקייב, אחרי הביקור של נשיא אינדונזיה בעיר ביוני האחרון.

בווידאו: נשיא סין שי ג'ינפינג נחת במוסקבה/רויטרס

על רקע ההתפתחויות הדיפלומטיות, הלחימה באוקראינה נמשכת. אתמול אמרה קבוצת ואגנר שנלחמת לצד הצבא הרוסי, כי הצליחה להשתלט על 70% משטח העיר בחמוט ותמשיך להילחם עד שכל העיר תיפול. לדברי ואגנר, הכוחות האוקראיניים מתכננים לפתוח ב"מתקפת נגד גדולה" באמצע מרץ או תחילת אפריל. בעלי הקבוצה, יבגני פריגוז'ין, הזהיר כי המתקפה עשויה להוביל ל"השלכות שליליות" בעבור רוסיה.

משרד ההגנה האוקראיני דיווח כי בפיצוץ שאירע בצפון חצי האי קרים, נהרסו טילים רוסיים שהועברו ברכבות. ראש העיר ג'נקוי, שמונה על ידי רוסיה, אמר כי האזור הותקף במל"טים. אוקראינה לא נטלה אחריות לפיצוץ.

בפיצוץ ה"מסתורי", נהרסו טילי שיוט רוסיים מסוג Kalibr-NK שאמורים לשמש את הצי הרוסי שנמצא בים השחור, אמר המודיעין האוקראיני. הרוסים השתמשו בטילים כאלה בחודשים האחרונים כדי לתקוף ערים ותשתיות באוקראינה. בדיווח לא מאושר של תושב העיר, נאמר כי הפיצוצים נמשכו 30 דקות והותירו חלק מהעיר ללא חשמל וכמה בניינים ניזוקו ועלו באש. ג'נקוי משמשת כמרכז לרכבות שנעות בין חצי האי קרים לאזורים אחרים באוקראינה הכבושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully