וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: לא נקיים דיוני פשרה על המהפכה המשפטית בלי הוועדה לבחירת שופטים

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 15:10

גנץ תקף את החלטת ראשי הקואליציה לשנות את הרכב הוועדה עד פסח: "מפחד לחשוב על יום הזיכרון, קרוב להתחנן בפני נתניהו שיעצור". לפיד: "ברגע שהשינוי יעבור נעתור לבג"ץ, עם החוק הזה ישראל מפסיקה להיות מדינה דמוקרטית"

בווידאו: בני גנץ בישיבת הסיעה: לא נקיים דיוני פשרה על מהפכה המשפטית בלי הוועדה לבחירת שופטים/רוני כנפו

יושב ראש המחנה הממלכתי בני גנץ אמר היום (שני) כי לא יסכים לקיים הידברות על המהפכה המשפטית עם הקואליציה אם הוועדה לבחירת שופטים תשונה ולא תהיה על שולחן הדיונים: "לא יהיה שיח על הסכמות בנפרד, כשבחירת השופטים היא פוליטית וחד צדדית. גם אם תופסק החקיקה בפגרה, לא נקיים דיוני פשרה .זה הכול או כלום".

"נתניהו מוכן לפרק את הדמוקרטיה בשביל לבחור שני שופטים", תקף גנץ בפתח ישיבת הסיעה. "זו טקטיקה - החרבת הדמוקרטיה ב'שיטת הסלאמי' כדי להקטין את המחאה הציבורית, הכלכלית והבינלאומית. קודם ניקח את השופטים - אחר כך את כל אדני הדמוקרטיה".

עוד קרא גנץ למשפטנים להסיר את מועמדותם לתפקיד שופט בבית המשפט העליון - אם החוקים יעברו: "לא להסכים להתמנות כשופט מטעם הקואליציה - במקום כשופט של מדינת ישראל".

בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי 20 במרץ 2023. רוני כנפו, אתר רשמי
בני גנץ בישיבת הסיעה, היום/אתר רשמי, רוני כנפו

גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לנושא בישיבת סיעת יש עתיד ואמר כי ברגע שיעבור השינוי בוועדה למינוי שופטים - מפלגתו תעתור נגדו לבג"ץ. לדבריו, "הבסיס לעתירה יהיה פשוט: אם החוק הזה עובר - ישראל מפסיקה להיות מדינה דמוקרטית".

"זו לא פשרה, זו השתלטות פוליטית עוינת על מערכת המשפט", הוסיף לפיד. "זה מה שהם תכננו מהרגע הראשון, זה מה שהזהרנו מפניו מהרגע הראשון. הודענו מהיום הראשון שאנחנו בעד הידברות. אבל לא נשתף פעולה עם תרגילים ריקים של יחסי ציבור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי "המתווה המרוכך של הקואליציה הוא לא יותר מתרגיל הונאה שעומד בסתירה של כל הערכים הליברלים של מדינת ישראל". ליברמן הוסיף כי "הבסיס היחיד להידברות הוא מתווה הנשיא והקפאת כל החקיקה בכנסת, שום דבר אחר".

ליברמן הודיע כי גם סיעתו מתכוונת להגיש עתירות לבג"ץ נגד החקיקה ברגע שתעבור ואמר כי הוא "קורא לבית המשפט העליון לפסול את כל החקיקה המטורללת הזאת. ברגע שנגיע למשבר חוקתי, אני אומר לכל ראשי המערכות במדינת ישראל - צריך קודם כל לציית לבית המשפט העליון".

"כל מה שהם דואגים לו זה לשמור את עצמם בג'ובים נפוחים ואת ביבי מחוץ לכלא", אמרה יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי. "זה לא מתווה פשרה ולא מתווה ריכוך - זה ההפך הגמור מעיקרון הפרדת רשויות.
זו פוליטיזציה מוחלטת של הרשויות", היא הוסיפה.

דיון בועדת החוקה בנוגע לרפורמה המשפטית 20.03.23. יונתן זינדל, פלאש 90
מרב מיכאלי בדיון בוועדת החוקה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

במהלך הלילה החליטו ראשי הקואליציה כי מבנה הוועדה לבחירת שופטים ישתנה עד חג הפסח ושאר סעיפי הרפורמה יובאו לאישור לאחר תחילת מושב הקיץ של הכנסת. זאת, לטענתם, כדי שיוכלו לקיים הידברות עם חברי האופוזיציה.

לפי ההצעה החדשה של הקואליציה, הרכב הוועדה לבחירת שופטים ישונה כך שיהיו בה 11 חברים, והיא תתחלק לשתיים: ועדה לבחירת שופטים לעליון, וועדה שתמנה שופטים בערכאות נמוכות יותר.

הוועדה שתדון במינויים לעליון תורכב משלושה שרים, שלושה חברי כנסת מהקואליציה, שני חברי כנסת מהאופוזיציה ושלושה שופטי עליון, בהם הנשיא. בכל קדנציה, בשני המינויים הראשונים לעליון יידרש רוב רגיל של שישה בלבד, כך שהקואליציה תוכל למנותם בעצמה; מהמינוי השלישי והלאה יידרש רוב רגיל, אך יחד עם הסכמת נציג האופוזיציה והשופטים.

הוועדה במינויים לערכאות הנמוכות תורכב משלושה שופטים שהם נשיא העליון, נשיא המחוזי ונשיא בית המשפט השלום ויידרש רוב של שבעה מתוך 11 חברי וועדה. לפי ההצעה, את המינוי לנשיא העליון תוכל הקואליציה לבצע ברוב רגיל כחלק משני המינויים הראשונים להם נדרש רוב רגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully