וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסגה בשארם א-שייח': הצדדים הסכימו להקים מנגנון למניעת אלימות והסתה

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 21:13

בסיום הפסגה חזרו ישראל והפלסטינים על התחייבותם לא לבצע צעדים חד צדדיים לתקופה של 3-6 חודשים. בהודעת סיכום המפגש בו השתתפו גם ירדן, מצרים וארה"ב התחייבה ישראל לא לדון באישור בניה חדשה בהתנחלויות לארבעה חודשים ולא לדון בהכשרת מאחזים בלתי חוקיים למשך חצי שנה

בווידאו: נזקי ההתפרעויות בחווארה, 27 בפברואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

בסיום מפגש הפסגה שנערך היום (ראשון) בשארם אל-שייח' הדגישו ישראל, הפלסטינים, מצרים, ירדן וארה"ב בהודעה משותפת כי יש לפעול למניעת הסלמה בשטח ולמנוע אלימות נוספת וכן לקדם צעדים בוני אמון שייצרו אופק מדיני. הצדדים סיכמו לדון בכל הצעדים האלה בשיחות ישירות.

הצדדים הדגישו את מחויבותם להסכמים קודמים "כולל לזכות החוקית של הרשות הפלסטינית ליישם את האחריות הביטחונית שלה בשטח A", והסכימו לפעול יחדיו כדי לממש את היעד הזה.

לפי ההודעה הצדדים הסכימו להקים מנגנון למניעת אלימות, הסתה והתבטאויות מתסיסות. המנגנון החדש ידווח לנציגי חמש המדינות במפגש הבא שיתקיים בחודש אפריל בשארם אל-שייח'.

בהודעה המשותפת חזרו ישראל והפלסטינים על התחייבותם מהמפגש בעקבה לפני שלושה שבועות כי לא יבצעו צעדים חד צדדיים לתקופה של 3-6 חודשים. במסגרת זו התחייבה ישראל לא לדון באישור בניה חדשה בהתנחלויות למשך ארבעה חודשים ולא לדון בהכשרת מאחזים בלתי חוקיים למשך ששה חודשים.

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס בפגישת ההנהגה הפלסטינית, רמאללה 19 במאי 2020. רויטרס
ייפגשו שוב באפריל. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן/רויטרס

הצדדים סיכמו להקים מנגנון שיפעל לשיפור המצב הכלכלי של העם הפלסטיני והיציבות הכלכלית של הרשות הפלסטינית.

בהודעת הסיכום נכתב כי חמש המדינות הדגישו כי ישראל והפלסטינים צריכים לנקוט בצעדים כדי להבטיח שלא תהיה הפרה של הסטטוס קוו במקומות הקדושים בירושלים ולמנוע צעדים שעלולים לפגוע במקומות הקדושים במהלך חודש הרמדאן וחג הפסח.

גורם מדיני בכיר אמר כי הצדדים "חידשו את מחויבותם להבנות שגובשו בעקבה, ובמרכזם קיום שיח בעניין הסכמות אפשריות על הפסקה של צעדים חד צדדיים הדדיים. המשלחת הישראלית, בראשות ר' המל"ל צחי הנגבי ובהשתתפות ראש השב"כ רונן בר, מתפ"ש ובכירים ממשרדי הביטחון והחוץ, הדגישה כי כדי למנוע הסלמה בתקופת הרמדאן ולאחריה יש לפעול בנחישות נגד הטרור ללא פשרות". הגורם הוסיף שסוכם לקיים בשבועות הקרובים מפגש נוסף של פורום זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully