וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,000 שוטרים ומאבק בפייק ניוז: משטרת ירושלים נערכת לרמדאן

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 14:36

במסגרת ההיערכות לחג המוסלמי שיחל ברביעי הקרוב ובהמשך גם חג הפסח והפסחא, יותר מ-2,000 שוטרים יתגברו את האזור בכמה מערכים. התגבור יתמקד בארבעה ימי שישי במהלך הרמדאן בהם צפויים לעלות להר הבית עשרות אלפי מתפללים מוסלמים

בווידאו: היערכות משטרת ירושלים לקראת הרמדאן/דוברות משטרת ישראל

במסגרת היערכות מחוז ירושלים במשטרה לחודש הרמדאן שיחל ברביעי הקרוב ובהמשך גם חג הפסח והפסחא, יותר מ-2,000 שוטרים יתגברו את האזור בכמה מערכים. התגבור יתמקד בארבעה ימי שישי במהלך הרמדאן בהם צפויים לעלות להר הבית עשרות אלפי מתפללים מוסלמים.

פן נוסף בהיערכות המשטרה עוסק בביצוע מעצרים ושיחות אזהרה נגד גורמים מתסיסים במזרח ירושלים, לפי שעה, למעלה מ-10 חשודים הושמו במעצר מנהלי. זאת לצד פעילות אכיפה ומעצרים המתנהלת בשוטף. בחודשים האחרונים סוכלו 25 אירועי טרור, חלקם בעקבות ניטור ברשתות החברתיות ומידע מודיעיני שנאסף.

בשנים האחרונות, הריסות בתים בחודשי הרמדאן הושהו ונדחו, זאת על מנת להפחית את המתיחות והחיכוך עם התושבים הערבים במזרח העיר. ככל הנראה גם השנה המסורת תישמר, זאת על אף הצהרות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. במהלך השנה, כמעט מידי שבוע, מוגשת למשטרה תיקי הריסה במזרח ירושלים המצריכות ליווי אבטחתי ומקבלות את אישורה בהתאם לשיקולים מבצעיים אך במשטרה אומרים כי בתקופה האחרונה לא הוגשו בקשות מעין אלו, ובכך, לא צפויות הריסות בתים בתקופת הרמדאן.

היערכות משטרת מחוז ירושלים לחודש הרמדאן. 19 במרץ 2023. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
היערכות המשטרה בירושלים, היום/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

בחודשיים האחרונים בן גביר התעמת עם מפקד מחוז תל אביב המודח, והמפכ"ל תקף את התנהלותו של הראשון בכל הקשור לניהול ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית כשזה הבהיר שאת המחוז בראשותו הוא ינהל בהתאם להבנתו. לאחר מכן, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן עלול להפוך לניצב הבא שיעמוד בחזית מול השר שעשוי להתערב במדיניות ניהול המחוז בחודש רגיש זה ביחס להתנהלות הכוחות והתגובה המשטרתית אל מול הפרות סדר במזרח ירושלים ובהר הבית.

בשבוע שעבר ערך השר בן גביר ישיבת היערכות עם המשטרה בה הוצגו לו התוכניות המבצעיות לקראת חודש הרמדאן וחגי אביב ובסיומה אישר את השר את התוכניות. אך לא ברור כיצד השר יתנהל ויפעל אל מול המשטרה ומפקד במחוז בחודש הקרוב, כזכור, בישיבת סגל הפיקוד האחרונה הבהיר המפכ"ל לפקודיו כי כל פניה אליהם מצד השר צריכה לעבור דרכו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
היערכות משטרת מחוז ירושלים לחודש הרמדאן בעיר העתיקה. 19 במרץ 2023. שלומי הלר, שלומי הלר
היערכות המשטרה בעיר העתיקה. היום/שלומי הלר, שלומי הלר

במשטרה מציינים, כי בחודש הרמדאן, כמו בשאר ימי השנה, פיקוד מחוז ירושלים יפעל בהתאם למדיניות המפכ"ל והדרג המדיני, להוראות החוק ולהערכות המצב בשטח במטרה לאפשר את קיומו התקין והבטוח של חודש הרמדאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully