וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיפים את המכונית וזורקים ביצים: תומכי נתניהו תקפו מפגינים באור עקיבא

עודכן לאחרונה: 18.3.2023 / 23:06

בתיעוד נראים מפגיני ימין דופקים על מכונית שעברה במקום תוך שהם קוראים "ביבי ביבי". 3 בני אדם נעצרו בחשד שהשליכו ביצים לעבר מוחים באזור. מדובר בהפגנה הראשונה בעיר שמזוהה עם מפלגת הליכוד - מאז פרצו המחאות נגד המהפכה המשפטית

בווידאו: תומכי נתניהו תקפו מפגינים באור עקיבא/מערכת וואלה!

עשרות תומכי ליכוד תקפו הערב (שבת) מפגינים באור עקיבא נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. בתיעוד מהמקום נראים התוקפים דופקים על מכונית שעברה במקום ומקיפים אותה תוך שהם קוראים "ביבי ביבי". שלושה בני אדם נעצרו בחשד שהשליכו ביצים לעבר מוחים באזור.

מאות בני אדם הפגינו בעיר שמזוהה עם מפלגת הליכוד - לראשונה מאז פרצו המחאות נגד החקיקה. לצידם, נראו במקום פעילי ליכוד מניפים את דגלי המפלגה וקוראים "רק ביבי - יש שם שמאלנים, הולך להיות בלאגן". בסרטון שצילם זוג מתוך רכב נראים עשרות חוסמים את דרכם, יורקים ומקללים. בתיעוד נוסף נראה תומך ליכוד בסרטון "לייב" קורא "לתפוס את השמאלנים".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, אור עקיבא, 18 במרץ 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפגנה נגד המהפכה המשפטית באור עקיבא, הערב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הגר אליאב מזכרון יעקב, שהותקפה במכונית עם בעלה דן, סיפרה לוואלה! כי היא חששה שהחלונות יתנפצו. "כשהסתיימה ההפגנה, הייתה לפתע נהירה של המפגינים מהצד השני לעברנו - ממש שטף של אנשים, צעירים ומבוגרים", שחזרה. "אנחנו הגענו למכונית שלנו ורצינו לנסוע. הקיפו אותנו 40-30 אנשים ולא נתנו לנו לנסוע. הם דפקו על השמשות, ירקו וקיללו בצורה איומה. זו היתה חוויה מאד לא נעימה, אתה תקוע וסביבך המון עם שנאה בעיניים ובקללות נוראיות".

עוד אמרה אליאב כי היא מזועזעת מהמאורעות והחוויות הקשות של הערב הזה. "אמרו לי 'ביבי יחגוג עליך'", הוסיפה. "בשלב מסויים הגיעו שוטרים ולאט לאט דחקו אותם ואנחנו הצלחנו בנסיעה ממש איטית להתקדם עד שהגענו לכביש היציאה. אבל זה לא נגמר, פתאום רצו לעברנו כמה אנשים, נעמדו לפני המכונית ושוב מנעו מאיתנו לנסוע. אחרי כמה דקות הצלחנו לברוח כשאחרינו רצים, אבל הפעם לא השיגו אותנו. הרגיז אותי שבמהלך הערב שמעתי על כך שבצומת כרכור עצרו מפגינים נגד ההפיכה, וכאן אנחנו מאוימים - ולא היתה עלינו הגנה. אני לא ראיתי שמישהו מכל האנשים שתקפו אותנו, נעצר. זה עצוב ומפחיד. זה בסדר שיפגינו מולנו. שכל אחד יביע את דעתו, אבל לא יכול להיות שירצו לפגוע בנו בגלל שאנחנו חושבים הפוך".

עוד בוואלה!

שבוע נוסף של מחאות: הפגנות ב-120 מוקדים ברחבי הארץ

לכתבה המלאה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית,קפלן,  תל אביב, 18 במרץ 2023. אור הדר, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בקפלן, הערב/אתר רשמי, אור הדר

במקביל, מפגיני ימין התעמתו עם מוחים גם בגבעתיים. שם, נעצר גבר בן 24 תושב העיר בחשד לתקיפה ואיומים - לאחר שנכנס למוקד המחאה רכוב על אופנוע.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד גינה את האלימות כלפי המפגינים. "ההסתה של ממשלת ישראל כלפי המחאה היא זו שגרמה לזה", אמר. "בריונים אלימים השתוללו הלילה בכל רחבי המדינה. קורא לליכוד לרסן את הבריונים שלו ולראש הממשלה לגנות אותם בתקיפות".

ההפגנות ברחבי הארץ התפרשו על פני 120 מוקדים ברחבי הארץ, בהם חיפה, ירושלים, באר שבע, רעננה, ערד ותל אביב - מוקד המחאה המרכזי. זו השבת ה-11 ברציפות שבה נערכות הפגנות נגד מהלכי הממשלה להחלשת מערכת המשפט. בתום ההפגנה בתל אביב החלו המפגינים ללכת לכיוון איילון וחסמו את הכביש - שנפתח כעבור שעות. בצומת כרכור הופעלה מכת"זית נגד המפגינים שחסמו את כביש 65 - שבעה מוחים נעצרו.

עימותים בין תומכי נתניהו למפגינים נגד המהפכה המשפטית,נתיבי איילון,  תל אביב, 18 במרץ 2023. קרין שגיא
עימותים בין תומכי נתניהו למפגינים נגד המהפכה המשפטית בת"א, הערב/קרין שגיא

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר שמגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully