וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מתחילת המלחמה באוקראינה: נשיא סין יגיע לביקור במוסקבה ב-20-22 במרץ

עודכן לאחרונה: 17.3.2023 / 11:01

משרד החוץ הסיני אמר כי שי ג'ינפינג ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין ידונו בסוגיות מרכזיות בינלאומיות ואזוריות. לאחר הביקור ברוסיה, אמור שי לשוחח לראשונה עם נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי

נשיא סין שי ג'ינפינג יגיע לביקור ממלכתי ברוסיה ב-20-22 במרץ, אישר הקרמלין היום (שישי). "במהלך השיחות, שני המנהיגים ידונו בקידום הפיתוח של שיתוף הפעולה האסטרטגי והשותפות הנרחבת בין רוסיה לסין" אמר הקרמלין.

בנוסף, "כמה מסמכים בילטרליים חשובים ייחתמו", דיווחה רויטרס שציטטה את דבריו של הדובר וונג וונבין. מטרת הביקור, לדבריו, להעמיק את האמון הבילטרלי. משרד החוץ הסיני אמר כי שי ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין ידונו בסוגיות מרכזיות בינלאומיות ואזוריות.

לאחר הביקור ברוסיה, אמור שי לשוחח לראשונה עם נשיא אוקראינה. הבית הלבן אמר אתמול כי שיחות בין שי לוולודימיר זלנסקי, יהיו "דבר טוב", אך הזהיר את בייג'ינג מפני נקיטת עמדה "חד צדדית" לגבי אוקראינה. "אנחנו סבורים שזה יהיה דבר טוב אם השניים ידברו", אמר ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי, לכתבים. "אנחנו תומכים ותמכנו תמיד בקשר", אמר קירבי. אך הוא הזהיר נגד מאמץ סיני להפסקת אש באוקראינה, בטענה כי זה יסייע לתוקפנות הרוסית.

ולדימיר פוטין ונשיא סין שי ג'ינפינג, 17 בספטמבר 2022, אוזבקיסטן. רויטרס
מהדקים את השותפות. נשיא סין ונשיא רוסיה/רויטרס
המאבטח האישי של הנשיא וולודימיר זלנסקי מאחורי הנשיא ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן בביקור ביידן בקייב. טוויטר, צילום מסך
ביקור הנשיא ביידן בקייב/צילום מסך, טוויטר

אישור על שיחה בין זלנסקי לשי עדיין לא התקבל. עם זאת, שר החוץ הסיני צ'ין גאנג, ועמיתו האוקראיני דמיטרי קולבה, דיברו אתמול בטלפון.

קירבי הוסיף כי הדגש של סין על הצורך בהפסקת אש "נשמע הגיוני", אך בפועל "יבסס את הכיבוש של רוסיה". "הפסקת אש תספק הכרה בהישגים של רוסיה, הפרה נוספת של אמנת האו"ם", הוא אמר. "מוסקבה תוכל להעמיק את עמדותיה באוקראינה, לבנות מחדש את הכוח, לאמן אותו מחדש כדי שיוכל להתחיל לתקוף שוב במועד שרוסיה תקבע", הוסיף קירבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully