וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזית נגד המערב: נשיא רוסיה ונשיא סין נפגשו בסמרקנד

עודכן לאחרונה: 15.9.2022 / 14:32

נשיא סין שי ג'ינפינג ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין דנו במלחמה באוקראינה, במתיחות בנוגע לטייוואן ובשותפות המעמיקה בין שתי המדינות. הפעם האחרונה ששני המנהיגים נפגשו באופן אישי היתה כמה שבועות לפני הפלישה לאוקראינה ב-24 בפברואר

בווידאו: קבלת פנים לנשיא סין/צילום: רויטרס

נשיא סין שי ג'ינפינג ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגשו היום (חמישי) בעיר האוזבקית העתיקה על דרך המשי, סמרקנד, כדי לדון במלחמה באוקראינה, במתיחות בנוגע לטייוואן ובשותפות המעמיקה בין שתי המדינות.

בביקור הראשון מחוץ לסין מאז תחילת מגפת הקורונה, הגיע שי אתמול למרכז אסיה, חודש לפני שהמפלגה הקומוניסטית צפויה לבסס את מעמדו כמנהיג סין העוצמתי ביותר מאז מאו דזה דונג ולהמשיך לכהונה שלישית היסטורית. שי ופוטין ייפגשו בסמרקנד, על פי לוח הזמנים שפירסמה התקשורת הרוסית.

"הנשיאים ידונו באג'נדה הבילטרלית ובסוגיות האזוריות והבינלאומיות העיקריות", אמר היועץ הפוליטי של פוטין, יורו אושקוב, לכתבים במוסקבה. לדבריו, לפגישה "תהיה משמעות מיוחדת", לאור המצב הגיאופוליטי.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא אוזבקסיטן סרדאר ברדימוחמדוב. רויטרס
נשיא רוסיה ונשיא טורקמנסטן/רויטרס

פוטין נפגש עם נשיא איראן בשולי הפסגה

הפעם האחרונה ששני המנהיגים נפגשו באופן אישי, היתה כמה שבועות לפני הפלישה לאוקראינה ב-24 בפברואר. הם הכריזו על שותפות "ללא גבולות" וחתמו על הבטחה לשיתוף פעולה חזק יותר מול המערב. פוטין מגיע לפגישה לאחר כשבעה חודשים של מלחמה באוקראינה שפגעה ביכולות הכלכליות וצבאיות שלו.

השותפות המעמיקה בין פוטין לשי היא אחת ההתפתחויות המשמעותיות ביותר מבחינה גיאופוליטית, אחרי עלייתה המזהירה של סין ב-40 השנים האחרונות.

רוסיה, בעבר המנהיגה של העולם הקומוניסטי הגלובלי, נהפכה לאחר קריסת ברית המועצות ב-1991 לשותפה זוטרה בעלייתה של סין והפיכתה למעצמה. כלכלת סין צפויה לעקוף את כלכלת ארצות הברית בעשור הבא ככלכלה הגדולה בעולם.

נשיא רוסיה ולדימר פוטין ונשיא סין שי ג?ינפינג, לוחצים ידיים לקראת פגישתם בבייג?ין, סין. רויטרס
נשיא רוסיה ונשיא סין בבייג'ין/רויטרס

שי, בנו של מהפכן קומוניסטי שהילל ושיבח את ספרות הרוסית בפומבי, ופוטין, שגדל בסנט פטרסבורג בעידן ה-KGB הסובייטי, אומרים כי היחסים ביניהם מעולם לא היו טובים יותר. אף שרוסיה וסין היו בעבר יריבות ונלחמו במלחמות, פוטין ושי חולקים אותה השקפת עולם שלפיה המערב מנוון ומידרדר. שי נפגש עם פוטין באופן אישי 38 פעמים מאז שנהפך לנשיא ב-2013, אך לא נפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אף לא פעם אחת באופן אישי מאז ביידן נכנס לתפקיד ב-2021.

פוטין צפוי להיפגש גם עם מנהיגי איראן, קירגיסטן, פקיסטן, טורקמן ואוזבקיסטן במהך הביקור והכנס של ארגון שנגחאילשיתוף פעולה. איראן חתמה הבוקר על מזכר להצטרפות ל-SCO, ברית ביטחונית שכוללת את רוסיה, סין, הודו, פקיסטן וכמה מדינות של מרכז אסיה, אמר הקרמלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully