וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת המילואימניקים מתרחבת: "לשכת גיוס" בבני ברק, עמדת שמירה מחוץ לבית המשפט ברחובות

עודכן לאחרונה: 16.3.2023 / 12:43

המשטרה התעמתה עם מפגינים בבני ברק שקראו "להעביר את נטל הגיוס לאוכלוסייה החרדית" נוכח קידום המהפכה המשפטית. ברחובות, כ-150 מפגינים הקימו עמדת שמירה מחוץ לבית משפט השלום

בווידאו: הפגנות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ההתנגדות למהפכה המשפטית בקרב אנשי המילואים התרחבה הבוקר (חמישי) למוקדים נוספים. בבני ברק, עשרות פעילי מחאת המילואימניקים ביקשו להקים "לשכת גיוס" והמשטרה ניסתה לפזר אותם. המפגינים קראו: "הגענו כדי להעביר את מקל נטל הגיוס לאוכלוסיה החרדית, כי אם תהיה פה דיקטטורה, נצטרך להגיע לכאן ולגייס. אנחנו חוזרים ואומרים כי בלי דמוקרטיה אין צבא עם".

ברחובות, סא"ל במילואים אלון אבן חן ו-150 מפגינים נוספים הקימו עמדת שמירה מחוץ לבית משפט השלום בעיר. במקביל, משט מחאה נגד המהפכה המשפטית יצא לנמל חיפה, הסירות חסמו את נתיבי השיט של הספינות. המשטרה ביקשה מהמפגינים להתפנות. מובילי ההפגנה מסרו: "המחאה שלנו נועדה להראות שאנחנו מסוגלים לחסום את נתיבי השיט, לא נאפשר את טביעת המדינה". לפנות בוקר יצאה קבוצת פעילים וריססה צבע אדום לאורך כביש בירושלים. המשטרה עצרה חמישה מהפעילים והביאה אותם לחקירה בתחנת המשטרה.

הקמת לשכת גיוס במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית,בני ברק 16 במרץ 2023. אמנון חורש, אתר רשמי
הקמת לשכת גיוס במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית,בני ברק 16 במרץ 2023/אתר רשמי, אמנון חורש

אמש, אחרי כחודשיים וחצי של הפגנות ענק, הציג נשיא המדינה יצחק הרצוג מתווה לפשרה על המהפכה המשפטית. על פי המתווה, הקואליציה לא תשלוט בוועדה לבחירת שופטים ועמדת היועצת המשפטית לממשלה תחייב את הממשלה, והדחתה תתאפשר רק כפוף לאישור ועדה מיוחדת.

עם זאת, עילת הסבירות תבוטל ביחס להחלטות ממשלה בענייני מדיניות ומינוי שרים ופסילת חוקים על ידי בג"ץ תתאפשר רק ברוב של שני שלישים מהרכב מורחב של לפחות 11 שופטים. עוד על פי המתווה, חוק יסוד יחוקק בארבע קריאות, שהאחרונה בהן תדרוש רוב של 80 חברי כנסת.

גורמים רבים הביעו תמיכה במתווה וקראו לשני הצדדים להגיע לפשרה. אולם, ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את המתווה ואמר כי הוא "מנציח את המצב הקיים", בעוד שמנהיגי המחאה מסרו כי המתווה "מכיר רק בצרכיו של צד אחד". מנגד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודיע כי מפלגתו תומכת במתווה כלשונו, ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בירך על המתווה, אם כי לא קיבל אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully