וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורום קהלת: ניתן להגיע לפשרה - אך לא על הוועדה לבחירת שופטים

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 22:45

ארגון הימין שעזר בניסוח הצעות החוק במהפכה המשפטית מתבצר בעמדתו בנוגע לוועדה לבחירת שופטים, וקראו לנשיא לאמץ פתרון "באמצעות שימוש במינויי נציגים מקצועיים מטעם הקואליציה". עוד כתבו: "תקוותנו היא כי העברתו של מתווה פשרה מוסכם תסייע לריפוי האווירה הציבורית"

בווידאו: ח"כ שמחה רוטמן בריאיון באולפן וואלה!/מערכת וואלה!

פורום קהלת, ממנסחי הצעות החוק במהפכה המשפטית, קבע היום (רביעי) כי ניתן להגיע לפשרה באמצעות בית הנשיא - אך ממשיך להתבצר בעמדתו בנוגע לוועדה לבחירת שופטים, נקודת המחלוקת העיקרית בין הקואליציה לאופוזיציה.

בהודעה מטעם קהלת נכתב כי "סוגיית הרכב הוועדה לבחירת שופטים נותרה במחלוקת. אנו סבורים שניתן להגיע לפתרון שיבטל את הווטו שיש בידי נציגי בית המשפט העליון, יעניק לקואליציה יתרון בוועדה, ויגביר גם את השפעת האופוזיציה. זאת בין היתר באמצעות שימוש במינויי נציגים מקצועיים מטעם הקואליציה".

יצחק הרצוג, נשיא המדינה, בטקס הענקת אזרחות כבוד של עיריית תל אביב, 13 במרץ 2023. ראובן קסטרו
יצחק הרצוג, נשיא המדינה, בטקס הענקת אזרחות כבוד של עיריית תל אביב, 13 במרץ 2023/ראובן קסטרו

בפורום קהלת קראו לנשיא המדינה יצחק הרצוג "לאמץ עקרונות אלו, המשקפים לדעתנו פשרה ראויה שתגשים את היעדים העיקריים של הרפורמה, תיטיב מאד עם המשטר בישראל, תעניק מענה לדאגות שמביעים מתנגדי הרפורמה, ותשיב את האמון בין רשויות השלטון ובין כלל חלקי הציבור בישראל".

לדברי פורום קהלת, "תקוותנו היא כי העברתו של מתווה פשרה מוסכם תסייע לריפוי האווירה הציבורית. תקוותנו היא שהתיקון יאפשר התקדמות לקראת קבלת חוקה מוסכמת למדינת ישראל, שתכלול גם מגילת זכויות". עוד הוסיפו, כי הם "מכבדים דעות אחרות ומחאה ראויה. בד בבד אנו מוקיעים התנהגות לא אחראית העלולה לפגוע בחוסנה ובשגשוגה של מדינת ישראל, בלכידות כוחות הביטחון ובאפשרות לבנות עתיד משותף טוב לכל חלקי החברה בישראל".

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר שמגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully