וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של האיחוד האירופי: עיסוקינו ברפורמה המשפטית במקום, הגיוני שנהיה מודאגים

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 20:04

בצעד חריג, קיים הפרלמנט האירופי דיון בנושא הרפורמה המשפטית בישראל, עליו הגיב שר החוץ כהן בביקורת וטען להתערבות בעניינים "פנימיים". שר החוץ האירופי התגונן וטען כי הרפורמה עלולה להשפיע על אופן התייחסותו של האיחוד לישראל, במידה ותפגע ב"ערכים משותפים"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נואם בפרלמנט האיחוד האירופי 26 בינואר 2022/רויטרס

שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל טען בדיון בפרלמנט האירופי על תכנית הממשלה בישראל להחלשת מערכת המשפט כי עיסוקו של האיחוד האירופי בנושא אינה התערבות בענייניה הפנימיים של ישראל. זאת, היות ומדובר ברפורמה שעלולה להשפיע על הערכתו והתייחסותו של האיחוד לדמוקרטיה הישראלית.

למה זה חשוב

  • זו הפעם הראשונה בה בכיר באיחוד האירופי מתייחס לתכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט. הדיון בפרלמנט האירופי גם הוא היה חריג מאוד.
  • מוקדם יותר היום פורסם בוואלה! כי משרד החוץ הפיץ לקראת הדיון דף מסרים לשגרירי ישראל באירופה להדיפת הביקורת הבינלאומית לגבי המהפכה המשפטית.
שר החוץ אלי כהן, נתב"ג, 2 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
"התערבות בעניינים פנימיים בישראל", שר החוץ אלי כהן/ראובן קסטרו

במוקד החדשות

  • במהלך הדיון, התבטאו שורה ארוכה של חברי פרלמנט אירופים ומתחו ביקורת על תכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט. כמה מחברי הפרלמנט אמרו כי האיחוד האירופי צריך לעמוד לצד המפגינים נגד התכנית.
  • חבר פרלמנט אחר אמר כי על האיחוד האירופי להבהיר כי במידה והתכנית תאושר בכנסת תהיה לכך השפעה שלילית על היחסים עם ישראל.

עוד בוואלה!

חוק הנבצרות, פסקת ההתגברות וחוק ביטול ההתנתקות עברו בקריאה ראשונה

לכתבה המלאה
שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל, 22 באפריל 2020. AP
"ישראל היא דמוקרטיה תוססת", שר החוץ האירופי בורל/AP

מה הם אומרים

  • "דיברתי עם שר החוץ הישראלי אלי כהן הבוקר. הוא לא היה מאוד שמח מקיומו של הדיון הזה. הוא היה מודאג ושאל מדוע הפרלמנט האירופי מתערב בעניינים פנימיים של ישראל", אמר שר החוץ של האיחוד האירופי.
  • בורל טען שכהן האשים אותו באחריות לקיומו של הדיון. "ניסיתי להסביר לשר החוץ הישראלי בצורה ידידותית שזה הגיוני שחברי הפרלמנט יהיו מודאגים ויקבעו דיון בנושא כזה", אמר.
  • שר החוץ של האיחוד האירופי הוסיף כי ישראל היא "דמוקרטיה תוססת". "כל כך תוססת שראינו שם חמש מערכות בחירות בשלוש שנים", טען.
  • לדבריו, ישראל היא שותפה מרכזית של האיחוד האירופי, והערכים המשותפים ביניהן מבוססים על דמוקרטיה ושלטון חוק. "אנחנו מצפים שזה יימשך", אמר.
  • בורל ציין כי מתרחש בישראל דיון פוליטי ער לגבי תכנית הממשלה בנושא מערכת המשפט, והוסיף כי כולם יכולים לראות בטלוויזיה כי ישראלים רבים מפגינים נגד התכנית.
  • "גם הממשלה וגם האופוזיציה משתמשות בשפה קשה ונראה כי פשרה תהיה קשה להשגה, אך עדיין מתקיימים ניסיונות אותם מוביל הנשיא הרצוג", אמר שר החוץ של האיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully