וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שקרא לשרוף את חווארה: צביקה פוגל ייחקר בחשד להסתה לטרור

עודכן לאחרונה: 15.3.2023 / 18:43

בעקבות הריאיון שבו אמר כי הוא רוצה לראות את הכפר הפלסטיני "סגור ושרוף", והסביר כי "רק ככה נשיג הרתעה", חבר הכנסת מעוצמה יהודית יגיע לחקירה ביחידת להב 433 של המשטרה. בן גביר: "ההתנכלות של היועמ"שית נמשכת - במקום לשרת את הממשלה היא מנסה להצר את צעדיה"

ח"כ צביקה פוגל נחקר בחשד להסתה לטרור בעקבות אמירותיו על חווארה/מערכת וואלה!

חבר הכנסת צביקה פוגל מעוצמה יהודית ייחקר היום (שלישי) ביחידת להב 433 של המשטרה בחשד להסתה לטרור, לאחר שקרא לפני כשבועיים לשרוף את הכפר חווארה. פוגל אמר בריאיון ברדיו "גלי ישראל" כי הוא רוצה לראות את הכפר חווארה "סגור ושרוף - רק ככה נשיג הרתעה".

עוד הסביר פוגל כי "אני רוצה להחזיר את הביטחון לתושבי מדינת ישראל. איך עושים את זה? מפסיקים עם המילה 'מידתיות'. מפסיקים עם חוסר הרצון לענישה קולקטיבית כי זה לא מתאים לכל מיני בתי משפט". חבר הכנסת אמר את הדברים אחרי הפיגוע שהתרחש סמוך לכפר, שבו נרצחו הלל ויגל יניב, ובעקבותיו הפרעות שבהן מתנחלים תקפו והציתו מבנים בתוך הכפר.

בתגובה לחקירה, תקף השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר את גלי בהרב מיארה: "ההתנכלות של היועצת המשפטית לממשלה לחברי עוצמה יהודית ולימין נמשכת. את העבריין אהוד אולמרט שקרא למרד בממשלה ולמלחמה ברחובות, את איימן עודה שעמד מאחורי השבחים שהרעיף על ארגון הטרור חיזבאללה, את יאיר גולן ואהוד ברק שהטיפו בגלוי למרי, ואת רון חולדאי שהסית וקרא לשפיכות דמים - היועמ"שית לא הורתה לחקור. כך נראית יועמ"שית שבמקום לשרת את הממשלה הנבחרת, מנסה להצר את צעדיה ולהתנכל לה. זו לא 'שומרת סף' - אלא גורמת הנוקטת במדיניות של איפה ואיפה, ופועלת בשירות האופוזיציה".

צביקה פוגל, 1 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ייחקר בחשד להסתה לטרור. פוגל/פלאש 90, יונתן זינדל

פוגל הוא אינו היחיד שקרא לפגוע בכפר הפלסטיני, כמה ימים אחריו אמר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' המדינה צריכה "למחוק" את חווארה. "מדינת ישראל צריכה לעשות את זה. חס וחלילה לא אנשים פרטיים. קראתי להרגעת הרוחות ושום פנים ואופן לא להיגרר לאנרכיה שאנשים לוקחים את החוק לידיים. מה שתורם לליבוי היצרים זה שאנשים נרצחים בכבישים", אמר השר.

כמה ימים לאחר מכן התנצל סמוטריץ' על אמירתו, ואמר כי כשל באחריותו והוא "נדרש לחשבון נפש". "כשאני שומע אנשים רציניים מייחסים לי כוונות נוראות כאלה בכל הרצינות, אני כבר לא יכול לפתור את עצמי בלהאשים אחרים. אני נדרש לחשבון נפש", כתב. "הנחתי שאם מישהו מסוגל לייחס לי קריאה להרג חסר הבחנה של נשים וילדים זה רק ממוחו הקודח, ושגם הוא לא באמת מאמין בזה ועושה את זה במכוון כדי לפגוע בי".

עו"ד אריאל עטרי, המייצג את ח"כ צביקה פוגל, מסר בתגובה: "מדובר בחקירה מיותרת. ח"כ פוגל הדגיש בכל הזדמנות, ובכלל זה בראיון בגל"צ, בהודעת טוויטר ובדברים שנשא בכנסת באותו יום כי הוא מתנגד לנטילת חוק לידיים על ידי אזרחים, כי רק על על צה"ל להילחם בטרור וכי כל ביטוי שממנו משתמע אחרת - הינו מטאפורה בלבד. כל שעל חוקרי המשטרה לעשות הוא להאזין לראיונות ולקרוא את ההתבטאויות במלואן והדבר יוביל לסיום החקירה ולסגירת התיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully