וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טענו שהקבוצה לא קשורה לתלמידות": שתי מורות מפרשת הטיול שנתי זומנו לבירור

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 22:44

במשרד החינוך קיימו בירור עם שתיים מהמורות בבית הספר בנתיבות שלקחו חלק בקבוצת ווטסאפ בשם "טיול שנתי שחורות" ולפי סרטון שהופץ, נטען שצחקו בה על תלמידות ממוצא אתיופי. אנשי חינוך ששוחחו איתן: "טענו שהקבוצה אינה קשורה לתלמידות, לא נכתב דבר ולא הייתה כוונה כזו"

בווידאו: מורות בבי"ס תיכון פתחו קבוצת וואטסאפ נגד תלמידות ממוצא אתיופי/צילום: ״מתוך ערוץ הטלגרם דניאל עמרם ללא צנזורה״

במשרד החינוך קיימו היום (שני) בירור עם שתיים מהמורות בבית הספר בנתיבות, שלקחו חלק בקבוצת ווטסאפ בשם "טיול שנתי שחורות" ולפי סרטון שהופץ ברשתות החברתיות, נטען כי הן צחקו בה על תלמידות ממוצא אתיופי. לדברי אנשי חינוך ששוחחו עם המורות: "הן טוענות שהקבוצה אינה קשורה לתלמידות ולא נכתב דבר על אף אחת מהן ולא הייתה כל כוונה כזו. גם בצילום שבוצע מאחורי גבן של המורות לא נראית כל התכתבות על התלמידות".

במשרד החינוך אמרו שמדובר בקבוצה מצומצמת של מורות ונמסר בתגובה כי נבדקות האמירות של המורות. "מדובר באירוע חמור מאוד שאסור לעבור עליו לסדר היום. המורות המעורבות באירוע יזומנו לשימוע בהקדם האפשרי", נמסר ממשרד החינוך.

שר החינוך יואב קיש התייחס אמש לדיווחים ואמר כי "אין מקום לגזענות ואפליה במדינת ישראל ובוודאי במערכת החינוך. המורים צריכים להוות דוגמה אישית בנושא. הנושא יטופל בשיא החומרה ובכל הכלים שעומדים לרשותנו. צר לי על עוגמת הנפש שנגמרה לתלמידות. המקרה ייבדק ויטופל, אפס סובלנות למקרים שכאלה במשמרת שלי".

מורות בבי"ס תיכון פתחו קבוצת וואטסאפ נגד תלמידות ממוצא אתיופי. ללא, צילום מסך
צילום מסך של ההודעה שכתבו התלמידות/צילום מסך, ללא

התלמידות כתבו למורות בתגובה כי "עצוב כבנות העדה לראות את הרמה שירדתן אליה היום. במקום שתהיו המורות שלנו, לשמש דוגמה ושנרגיש במקום הכי בטוח שלנו, הבוקר עשיתן ההיפך. לפתוח קבוצה על שם 'טיול שנתי שחורות' מבלי לדעת אפילו שיש מאחוריכן תלמידות - כך לדבר בלעג ובזלזול על התלמידות שלכן? רואים את התמונות ואי אפשר להאמין שזה בא מהמורות שלנו. אתן בושה".

"לפני שיצאנו לטיול כמה תלמידות התנהגו בצורה בלתי נאותה וההורים שלהם הוזמנו לשיחה", סיפרה אחת התלמידות. "אחרי שראינו מה קרה בקבוצת הווצאפ, הבנו שמשהו לא תקין וראינו את המילים המעליבות ומילות הגנאי. אני התאכזבתי מהמורות, הן העבירו לנו סדנאות על חרם ואפליה. לא העלתי על הדעת שהן יכתבו דברים כאלה. אחרי מה שקרה לא קיבלתם מהן תשובות. הן צריכות להתנצל אבל לא חושבת שזה ישנה את הדעה עליהן".

מנהל התיכון לקח אחריות והפיץ הודעה להורי התלמידות: "הורים יקרים, הבוקר היינו עדים לבושתנו לאמירות אומללות ופוגעניות ביותר מצד מספר מורות כלפי תלמידות בנות הקהילה האתיופית שלומדות בבית הספר. הנהלת בית הספר רואה בחומרה אמירות אלו, תערוך בירור מקיף ותטפל בחומרה. העניין דווח לכל הגורמים הרלוונטיים, ואנו מתביישים שהגענו למצב הזה. אנו נמצאים בקשר צמוד עם הבנות ועם כלל התלמידות על מנת לתמוך בהן ולסייע. מתנצלים בפניכם ובפני התלמידות ומבטיחים כי יינקטו כל הצעדים הנדרשים בטיפול באירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully