וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייס הבכיר אחרי ביטול השעייתו: "אנו בתהליך התפוררות - יש להילחם על הדמוקרטיה"

עודכן לאחרונה: 10.3.2023 / 19:56

לאחר שהושעה בטענה כי הוביל את המחאה נגד המהפכה המשפטית בחיל האוויר, אל"מ במיל' גלעד פלד הזהיר במכתב ששלח לחבריו כי "פייק ניוז חודר לכל פינה - כל 'פיפס' מקבל משמעות קיצונית". לדבריו, "הקרע נותן תחושה שכולנו כלי משחק על מגרש של מישהו אחר"

בווידאו: שבת תשיעית ברציפות של מחאה: עשרות אלפים מפגינים ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/צילום: קארין שגיא, יעל ברש, ראובן קסטרו

הטייס הבכיר שהושעה והוחזר לחיל האוויר, אל"מ במיל' גלעד פלד, התייחס הערב (שישי) לסערה שהתחוללה סביבו בשבוע האחרון, לאחר שנטען כי הוביל את המחאה נגד המהפכה המשפטית בחיל. "בימים האחרונים למדתי שהפייק ניוז חודר לכל פינה ובכל צד. אפילו אצלנו בקוקפיט. תחושות וסיסמאות מחליפות עובדות בדוקות", כתב פלד לחבריו. "אנחנו במצב מטורף שכל 'פיפס' מקבל משמעות קיצונית ומזוהה מיידית כאויב או ידיד. מה ניתן לעשות? להמשיך להילחם על הדמוקרטיה ללא מורא".

"אם הייתי שואל את עצמי לפני שבועיים, אין סיכוי שהייתי מאמין שאעבור את מה שעברתי. אבל זה במידה רבה הסיפור של המדינה שלנו בשבועות האחרונים. כל יום נקרע עוד תפר, נפער עוד סדק במרקם של כל אורגן וארגון בחברה הישראלית", המשיך הטייס הבכיר. "כך נראה תהליך התפוררות. הוא חודר פנימה לכל פינה ונותן תחושה שאנחנו, כולנו, כלי משחק על מגרש של מישהו אחר. אז ניאבק בכל הכוח - אבל לא ניתן מקום לשנאת אחים".

גלעד פלד, לשעבר מפקד בסיס רמת דוד, 4 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"כל 'פיפס' מקבל משמעות קיצונית". גלעד פלד/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום נפגש מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, עם פלד והחליט להשיבו לשירות מילואים פעיל בחיל - פחות מ-24 שעות לאחר ההודעה הרשמית על השעייתו. בר קיבל את טענותיו של פלד כי לא היה מעורב בעידוד אי ההתייצבות למילואים, ואף הביע את הערכתו בפני פלד. בצל הביקורת של צוותי אוויר במילואים על הליך ההשעיה, והתערבות בכירים בחיל האוויר לשעבר החליט מפקד חיל האוויר לקיים פגישה נוספת הבוקר עם פלד. במהלך הפגישה, הציג פלד את סדר התפתחות האירועים לראייתו שהביאה להשעיה והציג בפני בר את השיח בקרב קבוצות אנשי המילואים.

לדבריו פעל לאורך כל הדרך לאור דרישתו של של בר כי יש לשמור על ציר פיקוד ברור של מפקד חיל האוויר מול מפקדי הטייסות והיחידות, תוך השארת מחלוקות פוליטיות מחוץ לצה"ל. עוד הוסיף כי בחיל האוויר נוצרה תמונה שגויה כי פלד פעל במנגנון פיקודי מקביל. כמו כן, השניים הסכימו כי יש לחדד את ההתנהלות הסדורה בתקופה מורכבת זו.

עוד הכריז מפקד חיל האוויר כי דלתו פתוחה לכל איש מילואים וכי הוא ימשיך לקיים שיחות עם נציגים מכלל הטייסות ויחידות החיל. בר חזר והדגיש את מחויבותו ללכידות החייל, תוך הקפדה על ציר פיקוד סדור. לסיום, הדגיש בר כי לכל איש מילואים, בהיותו אזרח, יש את הזכות להביע את דעותיו ולמחות במסגרת החוק, אולם הוא הבהיר כי אין על הדבר לחדור לתוך בסיסי חיל האוויר ולפעילות השוטפת של אנשי המילואים בהיותם בשירות פעיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully