וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פצועים מהפיגוע בדיזנגוף נלחמים על חייהם; ביתו של המחבל מופה לקראת הריסה

עודכן לאחרונה: 10.3.2023 / 10:48

שני הצעירים מאושפזים במצב קשה מאוד, כשאחד מהם בסכנת חיים מיידית. הפצוע השלישי במצב קל-בינוני. צה"ל פעל בנעלין שבו גר המחבל. אביו, מנהיג חמאס בכפר, נעצר והועבר לחקירת שב"כ. אדם מרמלה הסגיר עצמו למשטרה והתוודה כי הסיע כמה שוהים בלתי חוקיים, בהם המחבל

בוידאו: מסלול הפיגוע ברחוב דיזינגוף/אורי סלע

מצבם של שניים מהפצועים בפיגוע שאירע אמש (חמישי) ברחוב דיזנגוף בתל אביב מוסיף הבוקר להיות קשה מאוד, והם מורדמים ומונשמים. אחד מהם מאושפז בטיפול נמרץ ונשקפת סכנה מיידית לחייו. מצבו של הפצוע השלישי מוגדר קל-בינוני.

כמו כן, במהלך הבוקר הסגיר את עצמו למשטרה תושב רמלה, שחשוד בהסעת שוהים בלתי חוקיים, בהם המחבל שביצע את הפיגוע. החשוד יובא לדיון בנושא הארכת מעצרו בבית המשפט השלום תל אביב.

במהלך הלילה, מיפה צה"ל את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע, מועתז אל-חואג'א, לקראת הריסתו. כוחות גדולים של צה"ל נכנסו לכפר נעלין שבו הוא מתגורר, בליווי דחפורים של חיל ההנדסה. אביו של המחבל, מנהיג חמאס בכפר, נעצר והועבר לחקירת שב"כ. בשלב זה טרם ברור אם ידע על כוונת בנו לבצע פיגוע.

פצועים באירוע ירי,דיזנגוף תל אביב, 9 במרץ 2023. אורי סלע, אריק מרמור פלאש 90, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פצועים באירוע ירי,דיזנגוף תל אביב, 9 במרץ 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אורי סלע, אריק מרמור פלאש 90

אתמול הגיע המחבל לרחוב דיזנגוף, וירה מטווח אפס בשלושה גברים שצעדו מול בית קפה הומה אדם. הוא ניסה להימלט מיד לאחר מכן לסמטה, אך נאלץ לצאת ממנה ונורה למוות על ידי כמה לוחמים בחופשה שרדפו אחריו.

המפכ"ל קובי שבתאי הגיע לזירת הפיגוע, ואמר כי במשטרה יודעים איך המחבל הגיע לתל אביב. "היה לנו הרבה מזל. התגובה המהירה של השוטרים ושל האזרחים שהיו במקום וביצעו סיכול של המחבל מנעו אסון גדול יותר", אמר המפכ"ל. "יש התרעות כלליות. צריך לזכור שאנחנו בתקופה מתוחה וישנה הרבה פעילות סיכול ביהודה ושומרון. המוטיבציה לפיגועים גבוהה".

חובש מד"א לי בן ארי שגר ברחוב ושמע את הירי סיפר: "הייתי בבית כששמעתי מספר יריות מהרחוב ומיד ירדתי למטה. במקום הייתה המולה רבה וראיתי אנשים רצים לכל הכיוונים. אזרח שהיה בהכרה מלאה וסבל מפציעה מדממת בידו הגיע אליי ומיד התחלתי בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully