וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: עשרות תושבים חלו לאחר דליפת נפט בים

עודכן לאחרונה: 10.3.2023 / 10:53

מכלית נפט שקעה לחופי אי בפיליפינים ב-28 בפברואר, ו-800,00 ליטר מזוט שנשאה נשפכים בהדרגה למים סביב האי. הרשויות הכריזו על מצב חירום בתשע ערים ואסרו על השחייה והדיג. תושבים באי סובלים משיעול, גירוי בעיניים, חום וסחרחורות

עשרות אלפי ליטרים של נפטשנשפכו ממכלית שטבעה סמוך לחופי הפיליפינים, כיסתה את החופים הזהובים ואת אתרי הצלילה - והובילה לתחלואה של עשרות תושבים.

מכלית "פרינסס אמפרס" שקעה לחופי מחוז אוריינטל מינדורו, מדרום-מערב לבירה מנילה, ב-28 בפברואר, והמזוט שנשאה נשפך למים סביב האי. הרשויות הכריזו על מצב חירום בתשע ערים ואסרו על השחייה והדיג באחד מהאסונות החמורים ביותר באזור. לדברי הרשויות, תעשיית התיירות והמגוון הביולוגי בים נמצאים בסכנה בשל כתם הנפט.

ג'ניפר קרוז, ראש העיר פולה, שנפגעה קשות מהנזילה, אמרה ל-CNN פיליפינים כי יותר מ-50 תושבים חלו וסובלים משיעול, סחרחורות, גירוי בעיניים וחום. "במהלך תשעה ימים, המצב הוחמר. הסרחון מהנפט מחריף בעוד מזג האוויר מתחמם", היא אמרה. "יותר ויותר אנשים חולים".

דליפת שמן ליד הפיליפינים. רויטרס
יותר מ-50 תושבים חלו. דליפת הנפט בפיליפינים/רויטרס
צוותים מנקים את החופים משמן בפיליפנים. רויטרס
צוותים מנקים את החוף בידיהם. דליפת הנפט בפיליפינים/רויטרס

בתמונות נראים כתמי נפט גדולים ושחורים במים, נעים לעבר החוף, וצוותים מנקים את החוף בידיהם. האי שבו חיים יותר מ-900 אלף אנשים, היה עד לביטולי חופשות, שבועות ספורים לפני השבוע הקדוש - בנצרות, השבוע האחרון של 40 ימי הצום, מתחיל ביום ראשון של הדקלים ומסתיים ביום ראשון לאחר מכן, שהוא חג הפסחא.

"הנפט הגיע לנכסים שעל החוף ונדבק לחול", אמר מרינו אנריקה, מנהל תפעול של אתר הנופש בלו סטאר ביץ' "אנשים מרגישים לא טוב בשל הריח החזק של הנפט שנשפך לחוף מזה ימים".

עוד בוואלה!

כתם שמן ענק בדרך לחופי ישראל: הוקם חדר מצב, הרשויות נערכות לקרב בלימה

לכתבה המלאה
דליפת שמן ליד הפיליפינים. רויטרס
דליפת הנפט בפיליפינים/רויטרס
דליפת שמן ליד הפיליפינים. רויטרס
דליפת הנפט בפיליפינים/רויטרס

קנה המידה של האסון הסביבתי עדיין לא נקבע, על פי הרשויות. לפחות 21 אזורים ימיים מוגנים שמכילים אלמוגים, שוניות, עשב ים ומנגרובים נמצאים בסכנה, על פי המשרד לסביבה ולמשאבי טבע (DENR).

יפן הודיעה כי היא שולחת צוות סיוע לעזור בניקוי, אמר שגריר יפן לפיליפינים. המאמצים לנקות את הנפט הופסקו כמה פעמים כדי להגן על בריאות ובטיחות צוותי הסיוע, אמר משמר החופים הפיליפיני.

מכלית "פרינסס אמפרס" נשאה 800,00 ליטר של מזוט כששקעה לאחר שמנועה התחמם יתר על המידה, מסר משמר החופים. על פי הערכות, נשפכים ממנה 35-50 אלף ליטר ביום, על פי DENR. מכון המדע הימי הפיליפיני מעריך כי הכתם ימשיך להתפשט בכיוון דרום-מערב. נשיא הפיליפינים פרדיננד מרקוס ג'וניור אמר בהצהרה כי הוא מקווה שהניקוי יושלם בתוך ארבעה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully