וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשנה לאחר אסון הזפת: כתמים החשודים כנפט התגלו כ-20 ק"מ מערבית לנתניה

עודכן לאחרונה: 2.2.2022 / 9:25

הכתמים התגלו במהלך בדיקה שערך המשרד להגנת הסביבה, בעקבות הודעה שקיבל ממערכת הניטור EMSA האירופית, על חשד לכתם שמן מול חופי ישראל. השרה להגנת הסביבה: הכתמים - בעל פוטנציאל להיות אירוע זיהום בהיקף לאומי

בווידאו: טיסת סיור לאיתור כתם שמן מול חופי ישראל/צילום: ניר פייר, המשרד להגנת הסביבה

כתמים החשודים כנפט התגלו במרחק של כ-20 קילומטרים מערבית לחופי נתניה במהלך טיסת סיור של מערכת הביטחון - כך לפי הודעה שנמסרה אמש (שלישי) מהמשרד להגנת הסביבה. המשרד ערך בדיקה לזיהוי הכתמים לאחר שקיבל הודעה ממערכת הניטור הלווייני EMSA האירופית על חשד לכתם שמן מול חופי ישראל. המשרד פתח חדר מצב בחיפה ויעדכן בממצאים.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, אישרה את הגדרת האירוע כ-Tier-3 בשלב זה לפי תוכנית המוכנות הלאומית של ישראל, בעל פוטנציאל להיות אירוע זיהום ים גדול או בהיקף אזורי או לאומי. זאת, בשל הפריסה הגיאוגרפית והתזוזה המהירה, ועד אשר יתברר אחרת.

אתמול ערך המשרד בדיקה זו גם מערבית לאשדוד, בעקבות ההודעה שהתקבלה ממערכת הניטור הלווייני EMSA האירופית. בבדיקה מוקדמת שנערכה כשלוש שעות לא נמצא דבר, אך לבקשת המשרד להגנת הסביבה יצאה גם טיסה של מערכת הביטחון וגילתה כתמים חשודים, במרחק של כ-20 עד 40 קילומטר מערבית לחופי ישראל, מאזור ראשון לציון עד נתניה.

רשות המים מסרה שהיא עוקבת אחר התפשטות כתם השמן, ואמרה שכרגע אין הנחיות מיוחדות למתקני ההתפלה.

גושי זפת שהתגלו ברצועות חוף הים התיכון , ראש הנקרה. גידי בטלהיים- מפקח היחידה הימית, המשרד להגנת הסביבה, אתר רשמי
גושי זפת שהתגלו בחוף הים התיכון בראש הנקרה, שנה שעברה/אתר רשמי, גידי בטלהיים- מפקח היחידה הימית, המשרד להגנת הסביבה

לפני כשנה התמודדה ישראל עם "זפת בסערה" - אחד האסונות הסביבתיים הגדולים ביותר בתולדות המדינה, בו נמצא זיהום חריג של גושי זפת לחופי הארץ. החופים נוקו במשך שבועות בסיוע של מתנדבים רבים, אולם על אף המאמצים, ההערכות הן כי ייקח שנים רבות עד לשיקום הנזק שנגרם.

השרה להגנת הסביבה דאז גילה גמליאל האשימה את איראן באסון, לאחר שהודיעה כי אונייה פיראטית בבעלות לובית, שיצאה מאיראן כשבועיים לפני גילוי הזפת בישראל, היא שגרמה לאסון הזפת. "למפעיל האונייה יש דם שחור על הידיים", אמרה השרה. גורם ביטחוני הגיב לדבריה באותו זמן, ואמר כי "לא ידוע לנו על פעולת טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully