וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתם הנפט מתפשט במהירות לכיוון ארה"ב

לפי ההערכות, כמות הנפט הנשפכת לים מדי יום בעקבות הפיצוץ באסדה במפרץ מקסיקו, שוות ערך לכ-5,000 חביות נפט. משמר החופים האמריקאי החל להצית את הנפט כדי להילחם בהתפשטותו

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: לירז ליבנה)

משמר החופים האמריקאי בודק את הדיווחים לפיהם כתם הנפט במפרץ מקסיקו כבר החל להישטף לחופיה של לואיזיאנה. לפי ההערכות, כמות הנפט השנפכת לים מדי יום שוות ערך לכ-5,000 חביות, לאחר הפיצוץ באסדה בשבוע שעבר. זהו אסון אסדת הנפט הקטלני ביותר בארצות הברית מאז 1968.

נשיא ארה"ב ברק אובמה התחייב להשקיע את כל המאמצים על מנת לסייע והורה למשמר החופים להתפרש בעזור על מנת להילחם באסון. הממשל האמריקאי כינה את האסון "תקרתי בעלת חשיבות לאומית". אתמול הכריז מושל לואיזיאנה על מצב חירום במדינה. הוא דרש מהממשל לשלוח לאזור אלפי חיילים שיסייעו בניקיון החוף.

כלי שיט של משמר החופים ושל BP משתתפים במאמצי הניקוי של הכתם, שהיקפו עומד על כמעט 1,000 קילומטרים. בין היתר, נערכת שריפה מבוקרת של דלק שנקווה על פני הים, ופיזור כימיקלים להמסת הנפט. "אנו תוקפים את הדליפה בכל החזיתות", אמר טוני הייוורד, מנכ"ל BP. "אנו משתמשים בכל המשאבים והטכנולוגיה המתקדמת שלדעתנו יכולים לעזור".

בקצב הדליפה הנוכחי, וללא דרך לעצור אותה בשלב זה, גודלו של האסון עלול להגיע בתוך חודשיים לגודלו של הכתם שנוצר מטביעת מכלית הנפט האקסון ואלדז ב-1989. כעת הכתם מתקרב לקו החוף של לואיזיאנה, מיסיסיפי, אלבמה ופלורידה. אם הוא אכן יגיע לחוף, ציפורים וחיות הבר שחיות לאורכו עלולות להיות בסכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully