וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקומץ מתפרע וכלל התושבים סובלים: קווי אוטובוס הושבתו ברהט בגלל ידויי אבנים

עודכן לאחרונה: 10.3.2023 / 13:00

בחודשים האחרונים חווה חברת "גלים" גל תקיפות והשחתה של האוטבוסים שהיא מפעילה בעיר. החברה הפסיקה את שירותיה בשכונות המועדות, שבהן המקרים חוזרים שוב ושוב. על פי החשד, תושבי העיר לא רואים בעין יפה את פעילות הקווים, ולכן פוגעים בכלי הרכב

בווידאו: תושב רהט עוצר את התנועה ומכה אדם בכביש/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תמונות שמשות האוטובוסים המנופצות של חברת "גלים", המפעילה את שירות התחבורה הציבורית ברהט, מזכירות את ימי ההתפרעויות במבצע "שומר החומות". מהחומרים שהגיעו לידי וואלה! עולה תמונה קשה מאוד של יותר מ-60 אוטובוסים שניזוקו בחודשים האחרונים ברחבי העיר ברמות חומרה שונות, בעקבות ידויי אבנים. הרקע למקרים, על פי החשד, הוא כעס התושבים, שלא רואים בעין יפה את תנועת האוטובוסים ברחובות שלהם. לטענתם, הם לא מעוניינים בנוסעים שיסתכלו לתוך הבתים והחצרות, ובנוסף מדובר בחדירה למרחב הטריטוריה שלהם ורעש מיותר.

הנזק לא מסתכם רק בפגיעה באוטובוסים, אלא גם פגיעה ביכולת החברה לספק שירות לתושבי רהט. בחלק מהשכונות בעיר, שבהן מקרי יידוי האבנים חוזרים שוב ושוב - שירות הקווים מושבת במשך חודשים. בחברת האוטובוסים אומדים את הנזקים במאות אלפי שקלים, ולאחרונה החלו בתהליך בדיקה של מיגון האוטובוסים מפני זריקות האבנים. העלות המוערכת הינה כשני מיליון שקלים באופן ישיר ואליה יש להוסיף את עלויות התפעול הגבוהות יותר של האוטובוסים.

אוטובוסים של חברת גלים שהושחתו באירועי ונדליזם ברהט, מרץ2023. ללא, קינן כהן
חלון אוטובוס שהתנפץ ברהט/קינן כהן, ללא
ונדליזם וגרימת נזקים לתחנות אוטובוס ואוטובסים, רהט. ללא, אתר רשמי
חלון אוטובוס שהתנפץ ברהט/אתר רשמי, ללא
ונדליזם וגרימת נזקים לתחנות אוטובוס ואוטובסים, רהט. ללא, אתר רשמי
ונדליזם וגרימת נזקים לתחנות אוטובוס ואוטובסים, רהט/אתר רשמי, ללא
ונדליזם וגרימת נזקים לתחנות אוטובוס ואוטובסים, רהט. ללא, אתר רשמי
ונדליזם וגרימת נזקים לתחנות אוטובוס ואוטובסים, רהט/אתר רשמי, ללא

התסכול בקרב חברת "גלים" והנהגים העובדים בה גדול, בעיקר לאור חוסר היכולת של המשטרה למנוע או לטפל במקרים האלו, למרות התלונות החוזרות ונשנות. לדברי גורמים ב"גלים", כל אירוע מדווח למשטרה, אולם בפועל המענה הוא "בירוקרטי" ולא נושא פתרון. "מגישים תלונה ובזה למעשה זה נגמר, עד מצב שבו המשטרה שאלה אותנו מה אנחנו מציעים לעשות", אמרו הגורמים.

גם משרד התחבורה מדווח על מקרים אלו, ובאופן ספציפי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית. "משרד התחבורה מחויב לביטחון הנוסעים והנהגים בתחבורה הציבורית", נמסר. "בהתאם, בכל מקום בו אירע אירוע אלימות וקיים חשש לאירועי אלימות נוספים, המפעיל רשאי לבקש להסיט שירות לצירים חלופיים. בעיר רהט אירעו מספר מקרים של ידויי אבנים שפגעו באוטובוסים, ולבקשת המפעיל הוסט השירות מאותן שכונות, בהן אירעו האירועים". בכל הקשור להתמודדות עם התופעה - גם במשרד התחבורה אין פתרון. בחברת גלים ביקשו שהמשרד ישתתף במיגון האוטובוסים, ובמשרד הבהירו כי הבקשה נבחנת וטרם התקבלה החלטה בנושא.

בינתיים, בעיריית רהט מנסים להמעיט בהיקף התופעה, ומסרו כי "מדובר במקרים בודדים מאוד" - טענה שרחוקה מלשקף את המציאות של עשרות אוטובוסים שניזוקים על בסיס קבוע. עוד טוענים בעירייה כי אלו קטינים שמשליכים את האבנים, והם אינם בגיל העמדה לדין. על אף ההשבתה של שירות האוטובוסים בשכונות שלמות למשך חודשים, מבחינת העירייה מדובר בלא פחות מ"תחבורה ציבורית מהטובות במדינה, כשנרשמות בה 800 אלף נסיעות בשנה", מתוכן חלק ניכר הוא של תלמידים במערכת החינוך בעיר שמונה 29 אלף תלמידים. "קיימנו ישיבות בעניין והתקבלו החלטות על הסברה לצעירים", אמר ראש העיר רהט פאיז אבו סהיבאן. "העירייה מקדמת מיזם חניון אוטובוסים חדש במערב העיר".

מהמשטרה נמסר כי "כל דיווח שמתקבל במשטרה בדבר יידויי אבנים באזור ובכלל, מטופל מידית באמצעות סריקות בשטח והפעלת אמצעים חקירתיים במישור הגלוי והסמוי, במטרה לאתר את המעורבים ולמצות עימם את הדין. המשטרה פועלת בשיתוף פעולה עם חברת האוטובוסים למען ביטחון הנהגים והנוסעים, ואף מקיימת שיח הסברה בקרב האוכלוסיות המתגוררות באזור ובסמוך לכבישים בדבר החומרה במעורבות באירועים מסוג זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully