וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנבה ביצת אליגטור מגן חיות - והחזירה אליגטורית בוגרת אחרי 20 שנה

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 14:27

מתנדבת בגן חיות בטקסס גנבה את הביצה ולאחר מכן גידלה את האליגטורית כחיית מחמד בחצר האחורית שלה. פקח רשות הטבע מצא אותה במקרה - וגן החיות החליט לקחת את הזוחלת בחזרה ולתת לה את בית שמגיע לה

אליגטורית באורך 2.4 מטרים, שהיתה חיית מחמד במשך עשרים שנים, הוחזרה לגן החיות בטקסס שממנו נגנבה, כך דיווחה הרשות לחיות בר בטקסס.

האליגטורית ששמה טווה (Tewa), התגלתה כשפקח יצא לחקור תקרית ציד נפרדת במחוז קלדוול מדרום לאוסטין. הפקח עצר בבית סמוך לשאול את הדיירים שאלות שקשורות לתקרית - ומצא אליגטורית.

טווה הוחזקה בלול קשורה בשרשרת בחצר האחורית של הבית. "היתה שם בריכת מים קטנה, שבה היא יכלה לשקוע ולזוז קצת, אבל היא גדלה מעבר למקום המחיה שלה", אמרה ג'ן שוגרט, דוברת רשות הטבע והגנים של טקסס. הדיירת בבית אמרה לפקחים לאחר מכן כי גנבה ביצת אליגטור מגן החיות Animal World and Snake Farm, שבו התנדבה במשך עשרים שנה. מאז היא גידלה את טווה כחיית המחמד שלה.

טקסס דורשת רישיון מיוחד כדי להחזיק באליגטור. האישה, שזהותה לא נחשפה, החזיקה את הביצה ואת האליגטורית בניגוד לחוק. על כל אחת מהעברות מוטל קנס בסך 500 דולר.

אליגטור פוער לוע. Thierry Eidenweil, ShutterStock
אליגטור/ShutterStock, Thierry Eidenweil

ג'רוד פורתמן, סגן מנהל גן החיות, אמר ל"אינסיידר" כי רשות הטבע והגנים של טקסס יצרו איתו קשר לפני כמה שבועות. הוא אמר כי האישה שהחזיקה את האליגטורית טיפלה בה טוב, אך הזוחלת גדלה וזקוקה למתחם גדול יותר.

משום שהאישה לא עמדה בתנאים להחזקת אליגטור באופן חוקי, גן החיות החליט לקחת את החיה בחזרה. "אם לא היינו יכולים לקחת אותה בחזרה, היה צריך להרדים אותה. לכן בחרנו לתת לה בית", אמר פורתמן. טווה הובאה בחזרה לגן החיות, היא מרגישה טוב ומסתדרת עם שאר האליגטורים באזור המחיה החדש שלה.

פורתמן, שעובד בגן החיות 19 שנים, אמר כי גנבת הביצה קרתה לפני שהתחיל את עבודתו. הוא הוסיף כי אליגטורים יכולים להטיל עשרות ביצים בכל פעם. בסרטון שעלה לאינסטגרם תועד המעבר של טווה וכניסתה לבית החדש ונאמר כי "אליגטורים הם לא חיות מחמד טובות".

אליגטורים בוקעים כשאורכם מגיע ל-25 ס"מ בלבד. אך הם ממשיכים לגדול במשך כל חייהם - 40-80 שנה - ועשויים להגיע לאורך של 3.6 מטרים. פורתמן אמר כי הוא מקווה שהסיפור של טווה יעלה את המודעות ויחנך את הציבור. הוא גם אמר שגן החיות מאפשר לבעלים הקודמת של טווה לבקר אותה מתי שהיא רוצה - אך ממרחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully