וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליגטור "בגודל דינוזאור" תועד מטייל במגרש גולף בזמן סופה

עודכן לאחרונה: 14.11.2020 / 0:29

אליגטור עצום יצא לו לטיול בגשם במועדון גולף ובתקשורת האמריקנית אמרו שהוא נראה כמו תנין שאכל שני תנינים לארוחת בוקר - אך היה מי שהעלה ספק בדבר אמיתות התיעוד. עובדי מועדון הגולף נשבעים שהוא אמיתי ומומחים הסבירו: "ככה פשוט נראית הליכה גבוהה של אליגטור"

אליגטור ענק חולף על פני עוברי אורח בשמורה בפלורידה - 16 בינואר 2017/עריכה: שמרית גולדשטיין

הסופה הטרופית אטה משתוללת באמריקה כבר למעלה משבוע. היא גרמה לנזק רב וכ-120 הרוגים במרכז אמריקה, בעיקר בגואטמלה ומקסיקו, אבל אף אחד לא ציפה למה שהיא תגרום כשהגיעה לארה"ב, ובעיקר לפלורידה. בזמן שהגשמים העזים גרמו לטורניר גולף להתבטל, עובדי מועדון הגולף "וויקטוריה" בעיר נייפלס תיעדו משהו יוצא דופן ודי מפחיד.

אליגטור עצום צולם על ידם כשהוא מטייל במדשאות מועדון הגולף. כמה עצום? בניו יורק פוסט הישוו אותו לדינוזאור וב-INSIDR אמרו שהוא נראה כמו תנין שאכל שני תנינים לארוחת בוקר. העובד שתיעד אותו, טיילר סטולטינג אמר לפוסט: "ברור שהייתי קצת המום. הוא היה די גדול, הגדול ביותר שראיתי אי פעם!"

בזמן שעבור רבים האליגטור העצום היה תזכורת לתקופות פרהיסטוריות, היו כאלה שהעלו שאלות וספקות סביב האותנטיות של הסרטון ושל החיה - האם יכול להיות שיצור כזה באמת קיים בכדור הארץ?! אבל סטולטינג, ועמיתו לעבודה ג'ף ג'ונס, התעקשו על כך שמדובר בדבר האמיתי, ושכבר ראו דומים לו בעבר. "עבר זמן מאז שראיתי אחד כזה גדול, אז הייתי קצת המום", אמר ג'ונס, שהוסיף כי שכנים ראו את החיה בעבר.

"הייתי כאן הרבה זמן ואני לא מופתע לראות אותו עובר את מסלול הגולף, אני קצת מופתע מכמה שהוא היה גדול,, אמר ג'ונס - וגם אנחנו נזכרנו שמקרים דומים ואליגטורים עצומים כאלו תועדו בעבר בפלורידה.

מה אתם אומרים? זה אמיתי?

מה אתם אומרים?

נראה תיעוד אמין
אין מצב שזה אמיתי!
5874 משתתפים

הוא מסתמן כאמיתי לגמרי

צפו בדיווחי המהדורות המקומיות

מומחים מסבירים: זה נורמלי לגמרי

מומחים לחקר תנינים ואליגטורים מסבירים שלא מדובר במשהו נדיר או חריג במיוחד. "לא הרבה אנשים זוכים לראות את ההליכה הגבוהה של התנינים", אמר ג'ון ברוגגן, מנהל בפארק הזואולוגי של סנט אוגוסטין , להפינגטון פוסט. "אבל באליגטור הזה אין שום דבר חריג."

מומחה נוסף לאליגטורים, ברנדון פישר, אמר כי היצור "נראה די מציאותי ואמין" למרות ההליכה יוצאת הדופן של האליגטור בתיעוד - והסביר שזה מה שקורה כאשר אליגטורים עומדים עם "רגליים מלאות ופרושות לחלוטין". הוא העריך שאורכו של הזוחל כשלושה מטרים ואמר כי "לאליגטורים בוגרים, במיוחד כשהם מגיעים לאורך כזה של כשלושה מטרים ומעלה, יש רגלים באורך של כחצי מטר. לכן, כשהם קמים, והם עושים את ההליכה הגבוהה הזו, הם ייראו גבוהים."

"אין שום דבר יוצא דופן בסרטון. זה בסך הכל אליגטור בגודל נורמלי שיוצא לטיול", סיכם דייב סטין, שעומד בראש מחלקת חקר זוחלים ודו-חיים במכון לחקר הדגים והחיות בטבע בוועדת שימור הדגים וחיות הבר בפלורידה. הוא העריך שהופעתו של האליגטור עשויה להיראות מזעזעת ללא הקשר ראוי. "אני חושב פשוט שמרבית האנשים עשויים לקבל קנה מידה מעוות כשהם מסתכלים בתצלום," אמר סטין. "האליגטור עשוי להיראות גדול יותר ממה שהוא באמת. אני חושב שאנשים רבים גם פשוט לא רגילים לראות אליגטור הולך במרחב פתוח".

והוא, או קרוב משפחה שלו, כבר תועד ב-2018

וב-2016

האליגטור האמריקני הוא בסך הכל תנין בגודל בינוני-גדול. משקלו הממוצע הוא 270 קילוגרם ואורכו 3.4-4.0 מטרים ( אורכו המרבי הוא כ-5 מטרים ומשקלו המרבי כ-500 קילוגרם. לפי האתר של הפארק הלאומי אוורגליידס, האליגטור הגדול ביותר שנצפה אי פעם בפלורידה היה באורך של 5.3 מטרים והאליגטור הגדול ביותר שנצפה אי פעם בעולם היה באורך 5.8 מטרים והוא נראה בלואיזיאנה, אך מאחר שלא נמדד מדעית, הערכה זו שנויה במחלוקת. אם היא נכונה, פרט זה שקל בסביבות טונה (כ-1,000 ק"ג).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully