וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרד את מלחמת העולם ה-2: "התנין של היטלר" מת בגיל 84

בעל החיים ששרד ההפצצות בברלין במהלך מלחמת העולם השנייה מת מזקנה ברוסיה. התנין, שנקרא "סטורן", אותר על ידי חיילים בריטים שלוש שנים לאחר הקרבות, והועבר לברית המועצות. "הוא היה חלק מאיתנו במשך עידן שלם, וראה רבים מאיתנו כשעוד היינו ילדים"

אחרי 84 שנים: "התנין של היטלר" מת בגן חיות במוסקבה/--

אליגטור אמריקני מברלין ששרד את מלחמת העולם השנייה מת בגן חיות במוסקבה - בגיל 84. הזוחל האימתני, שכונה "סטורן", היה שייך על פי שמועות, שהופרכו, לאדולף היטלר.

"היה לנו הכבוד לשמור עליו במשך 74 שנים, הוא ראה רבים מאיתנו כשעוד היינו ילדים", נפרד גן החיות במוסקבה בחשבון הטוויטר שלו. בהודעת גן החיות נכתב כי "סטורן היה חלק מאיתנו במשך עידן שלם. אנו מקווים שלא אכזבנו אותו".

האליגטור הגיע ב-1936 לגן החיות של ברלין, שהופצץ בשנת 1943. חיילים בריטים מצאו אותו שלוש שנים לאחר מכן, והעבירו אותו לברית המועצות. לא ברור כיצד הוא שרד את התקופה הזו, אך מאז יולי 1946 הוא הפך ללהיט בקרב המבקרים במוסקבה.

שרד על פי מטפליו, האליגטור הכיר את שומריו, אהב שמעסים אותו באמצעות מברשת והיה מסוגל לשבור את מלקחי הפלדה ששימשו להאכלתו, ואף פיסות בטון, אם היה מתרגז.

התנין שבתאי, שעל פי השמועות היה שייך להיטלר, מת בגיל 84 בגן החיות של מוסקבה. 24 במאי 2020. צילום מסך, צילום מסך
היה להיט בקרב המבקרים בגן החיות במוסקבה. סטורן/צילום מסך, צילום מסך

אליגטורים אמריקנים חיים בדרך כלל 30 עד 50 שנה בטבע, אך סטורן לא היה המבוגר ביותר בעולם. בגן החיות בבלגרד שבסרביה חי אליגטור נוסף בשם מוג'ה, שנמצא בשנות ה-80 לחייו. עם זאת, לא נראה שיש אליגטור שעבר חוויות דומות לאלו של סטורן. על פי סוכנות הידיעות אינטרפקס, "המיתוס היה כי סטורן היה חלק מאוסף בעלי החיים של היטלר, ולא היה בגן החיות בברלין. לא ברור כיצד השמועה החלה". גן החיות של מוסקבה דחה את השמועות הללו וציין כי "בעלי חיים אינם קשורים לפוליטיקה, אסור להשליך עליהם את חטאי המין האנושי".

עוד בוואלה!

הרשויות באוסטריה הכריעו: בית הולדתו של היטלר יהפוך לתחנת משטרה

לכתבה המלאה
התנין שבתאי, שעל פי השמועות היה שייך להיטלר, מת בגיל 84 בגן החיות של מוסקבה. 24 במאי 2020. צילום מסך, צילום מסך
שרד את ההפצצות במלחמת העולם השנייה. סטורן/צילום מסך, צילום מסך

הקרב בברלין ממנו ניצל שבתאי החל בנובמבר 1943, כשבלילה שבין 22-23 לחודש נגרם נזק רב למערב העיר, ובין היתר הופצץ גם מחוז טירגארטן בו נמצא גן החיות. אלפי אנשים נהרגו ונפצעו במהלך אותו לילה, ורבים מבעלי החיים נספו.

האקווריום של גן החיות ספג פגיעה ישירה, ועוברי אורח סיפרו כי ראו ארבעה תנינים מתים מחוץ לגן החיות, שככל הנראה גופותיהם הגיעו לשם מהדף הפיצוץ. למרות הפגיעה הקשה, סטורן שרד וחי שלוש שנים בברלין, באקלים שאינו מתאים לאליגטורים.

על פי הדיווחים, הרשויות ברוסיה יפחלצו את סטורן והוא יוצג במוזיאון הביולוגיה הפופולארי במוסקבה על שם צ'רלס דארווין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully