וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירכא קוראים לשחרר ממעצר את תושבי היישוב שחטפו פלסטינים: "הילדים גיבורים"

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 7:22

ביישוב קיימו כנס סולידריות עם חמשת הנאשמים בחטיפת פלסטינים כנקמה על חטיפת הדרוזי טירן פרו, והביעו הזדהות איתם. בין הדוברים באירוע היו הח"כים לשעבר איוב קרא ופטין מולא. "אנחנו לא מרוצים ממה שקרה, ומגנים את המקרה, אבל צריך לבטל את המשפט הזה"

בירכא קוראים לשחרר ממעצר את תושבי היישוב שחטפו פלסטינים/יואב איתיאל

בכפר ירכא בגליל המערבי נערך בצהרים (שלישי) כנס סולידריות עם עשרה בני הכפר העצורים, בהם חמשת נאשמי פרשיית חטיפת הפלסטינים שנחשפה בשבוע שעבר עם הגשת כתבי האישום כנגדם ועוד חמישה עצורים בחשד למעורבות באירוע הקשור בעקיפין לפרשה זו ושטרם הותר לפרסום.

רק כמה עשרות נענו להזמנת משפחת עטאללה, שבניה בין הנאשמים העצורים, ולקריאת הכרוז של המועצה המקומית, שקרא שלוש פעמים הבוקר לתושבים להגיע לבית העם ביישוב ולהשתתף במפגש שנועד להזדהות עם המשפחה, ולהבעת מחאה כנגד מיצוי הדין עם הנאשמים.

השר לשעבר איוב קרא עם ההורים. יואב איתיאל
קרא באירוע, היום/יואב איתיאל

איש אינו חולק על העובדות. הדוברים ביקשו לחמול על הנאשמים והעצורים שלדבריהם היו באותה עת בסערת רגשות, על רקע חטיפת גופתו של בן העדה הדרוזית טירן פרו מדלית אל כרמל.

"הילדים האלה גיבורים", טען איוב קרא טרם ההתכנסות, "אי אפשר שהם ישבו בבתי סוהר על משהו כל כך טוב שהם עשו למדינת ישראל... במקום להרים אותם על כפיים מרימים אותם לבתי סוהר. צריך להתבייש כל מי שהחליט להגיש נגדם כתב אישום".

עוד בוואלה!

צעירה ממזרח ירושלים הותקפה לאחר שנחשדה כיהודייה: "דחפו והפילו לרצפה"

לכתבה המלאה
השר לשעבר איוב קרא עם ההורים. יואב איתיאל
קרא באירוע, היום/יואב איתיאל

"בוודאי שצריך לבטל את המשפט הזה", אמר פטין מולא, "אנחנו נגד מי שלקח את החוק לידיים ובכלל לא מרוצים ממה שקרה ומה שהיה, כל המשפחה וכל העדה גינו את מה שקרה, אבל קוראים לשחרר את הבחורים למעצר בית. מדובר בחיילים משוחררים ובילדים מתחת לגיל 18 שעשו מעשה שלא בכוונה תחילה. היה זעם כשנחטף הצעיר הדרוזי המנוח והם התנהגו באופן לא הולם. אנחנו מגנים את זה". הוא גילה אופטימיות ואמר שהוא בקשר עם הרשויות, "דיברנו עם גורמים והנושא בבדיקה, ואני מקווה שנקבל תשובות חיוביות בימים הקרובים".

קב"ט המועצה המקומית ירכא לשעבר, סיף מועדי, שהשתתף באירוע, אמר כי "המקרה של טירן פרו מצער מאד ופגע בכבוד וברגשות של העדה כולה. אנחנו בעד משפט חוק וצדק, אבל צריך להתחשב בנסיבות האלה".

טירן פרו, שנהרג בתאונת דרכים בברטעה וגופתו נחטפה על ידי חמושים. שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
טירן פרו/מערכת וואלה!, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

"המשטרה עשתה מזה עניין גדול. אנחנו לא מבינים את זה", תמה יוסף עטאללה, אביו של אחד העצורים, "אם לא היה העניין של טירן פרו היינו נוגעים במישהו?".

אנחנו סבורים שלא היה מקום להתייחס לפרשה כפי שנעשה, בגלל הייחודיות של המקרה", אומר עו"ד באסל פלאח, סנגורם של כלל העצורים. "לטעמנו גם לא היה צריך לערב את שב"כ. למרות שלכאורה בוצעו מעשים פליליים היה מקום להתייחס אחרת ולהתנהג אחרת ולא להגיש כתב אישום בגין עבירות כל כך חמורות, ועוד לכתוב שכביכול מדובר במעשי טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully