וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופתו של טירן פרו, שהוחזקה בידי חמושים בג'נין, הוחזרה למשפחתו בישראל

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 8:58

הצעיר, שהיה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-18 היום, נהרג בתאונת דרכים ליד ג'נין, וגופתו נחטפה מבית החולים בעיר. בעקבות החטיפה, לחץ גדול הופעל על הרשות הפלסטינית כדי להביא לסיום האירוע, ובצבא נערכו במקביל למבצע להשבתו. דודו של פרו: "נושמים לרווחה, נמנע אסון"

בווידאו: אביו של טירן פרו לאחר קבלת ההודעה על החזרת גופת בנו לישראל/יואב איתיאל

גופתו של טירן פרו, שהוחזקה בידי חמושים בג'נין, הועברה חזרה למשפחתו בישראל - כך הודיע הלילה (חמישי) דובר צה"ל. פרו, ישראלי דרוזי שהיה אמור לחגוג היום את יום הולדתו ה-18 נפצע בתאונת דרכים לי ג'נין שלשום, והועבר לבית חולים בעיר, שם נקבע מותו. לאחר מכן גופתו נחטפה בידי חמושים, דבר שעורר סערה בישראל, בפרט ברחוב הדרוזי, וביקורת כלפי הרשות הפלסטינים, אותה האירוע הציג כחסרת משילות.

"אנחנו נושמים לרווחה, זו הרגשת הקלה שאין לתאר אותה", אמר לוואלה אדי פרו, דודו של טירן, שהגיע למעבר סאלם לצורך זיהוי הגופה. "הוא הלך לעולמו אבל אנחנו בני המשפחה כאן ונוכל להביא אותו הביתה ולקבורה שמגיעה לו ולמשפחה.

טירן פרו, שנהרג בתאונת דרכים בברטעה וגופתו נחטפה על ידי חמושים. שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
טירן פרו/מערכת וואלה!, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

"קיבלתי את הטלפון המרגש ישירות ממתאם הפעולות בשטחים, אלוף רסאן עליאן, שבישר לי ישירות", סיפר פרו. "זה מרגיע את הרוחות וירגיע את הצעירים הגועשים. זה דבר גדול כי אני לא רוצה לחשוב אפילו מה היה קורה אם זה לא היה מסתיים ככה, יכול היה לקרות אסון גדול. אני רוצה להודות למדינה ולכל הגורמים המדיניים והביטחוניים להשבת הבן ארצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
השבת גופתו של טירן פרו במעבר סאלם, 24 בנובמבר 2022. מתפ"ש, אתר רשמי
אלוף עליאן וראש המנהל האזרחי, תת אלוף פארס עטילה, בזמן העברת גופתו של פרו, הלילה/אתר רשמי, מתפ"ש

"אלה יירחמו אבני. אני מאד שמח וזה מאוד הרגיע אותנו", אמר אביו של טירן, חוסאם פרו, שממתין לגופת בנו בבית המשפחה שבדלית על כרמל. "היום יום ההולדת שלו והיינו אמורים לחגוג איתו, אבל זה משמח אותי שהגופה של הבן שלי חזרה אלינו. זה מאד משמח אותי שהוא כבר בידיים שלנו, למרות שהוא הלך לעולמו, זכרונו לברכה. רציתי לחגוג איתו, אבל זה הגורל שלו, נעשה לו קבורה".

עוד סיפר, "כל הזמן חשבנו מה יעשו עם הגופה. האם יחזירו אותה, האם יבריחו אותה למקום אחר? הרבה דברים עברו לנו בראש אבל ברוך השם עכשיו אנחנו רגועים". הוא הודה "לכל הגורמים בממשלת ישראל, ראש הממשלה, שר הבטחון. הם הבטיחו לנו ועמדו במילה שלהם".

"לא ניהלנו מו"מ עם אף חוטף"

גורם בכיר במערכת הביטחון התייחס לתהליך החזרת הגופה למשפחתו, ושיבח את מאמציה של הרשות הפלסטינית. "היה שיתוף פעולה עם הרשות ומנגנוני הביטחון הפלסטיניים. הם הוכיחו שיתוף פעולה, חתירה ורצון רב לפתור בעיה מורכבת מהסוג הזה. היא הוכיחה משילות ואחריות".

הגורם הדגיש כי החוטפים לא קיבלו שום דבר בתמורה להחזרת הגופה. "לא ניהלנו שום משא ומתן עם אף חוטף. דרשנו דרישה חד משמעית מהרשות לקבל את הגופה אצלנו. אתמול בערב היינו קרובים להחזרת הגופה, ואחרי שעה וחצי זה לא צלח, המשכנו לעבוד. הופעל הרבה מאוד לחץ. הצלחנו להביא לשכנוע של אותם גורמים למסור את הגופה אלינו. לא נתנו שום דבר בתמורה, הבהרנו בצורה שלא משתמעת בשני פנים - הגופה הזו חוזרת למשפחה שלה".

הגורם התייחס לחוטפים, אותם כינה חמושים בעלי אינטרסים במחנה הפליטים ג'נין, ולאובדן הלגיטימציה בגדה למעשיהם, ככל שעברו השעות. "לחמושים האלה היו אינטרסים ובקשות - לא אלינו. לא היתה פנייה אלינו. לא היתה שום בקשה. הם הוציאו פוסטים על שחרור גופות של מחבלים. אנחנו לא התייחסנו לאירוע הזה, היינו עקביים. היה לחץ של הרשוץ שרצתה לסיים את האירוע הזה, זה הצטייר כאירוע אנושי הומניטארי והרשות היתה במבוכה. הציבור בג'נין רובו ככולו היה במבוכה. הפעלנו סנקציות אזרחיות. הבהרנו שהם ישלמו מחיר אזרחי וכלכלי. בסוף הבהירו להם שצה"ל יעשה פעולה וחלק מהחמושים ימותו או ייעצרו. החמושים איבדו תמיכה וקרדיט בעיר ובמחנה הפליטים".

אביו של טירן פרו, חוסאם, מחכה בפתח הבית בדלית אל כרמל לקראת הבאת גופת בנו מהשטחים, 24 בנובמבר 2022. יואב איתיאל
חוסאם פרו מחכה לגופת בנו בפתח הבית בדלית אל כרמל, הבוקר/יואב איתיאל

השיח מואפק טריף, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, מסר: "אנחנו מודים לכל הגורמים שפעלו להביא להחזרת גופת הנער טירן למשפחה: גורמי צה"ל ומערכת הביטחון, הרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון שלה וגורמים רבים נוספים שהתערבו והביא לפתרון הסוגייה לאחר יממה וחצי מורטות עצבים עבור המשפחה וכלל העדה.

"ברגעים אלו, ליבנו עם המשפחה שמתאבלת על האובדן הקשה, שצריכה ללוות את היקר לה למנוחת עולמים דווקא ביום הולדתו ה-18. בשם כל בני העדה הדרוזית, מעריכים את ההזדהות הכללית שהייתה עם המשפחה בסוגייה האנושית".

גופתו של טירן פרו הוחזרה לישראל, 24 בנובמבר 2022. מתפ"ש, אתר רשמי
מעבר סאלם, הלילה/אתר רשמי, מתפ"ש

בעקבות החזרת הגופה, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על חזרה לשגרה אזרחית מלאה ופתיחת המעברים ג'למה וסאלם. זאת, לאחר שאמש נמסר בתום הערכת מצב כי מעברים אלה יסגרו עד להודעה חדשה, בנוסף ליציאת פועלים וכניסת ערביי ישראל.

שר הביטחון בני גנץ מסר כי הוא "מבקש להביע הערכה לרשות הפלסטינית על פעולתה להשבת טירן פרו למשפחתו. מדובר בצעד הומניטארי בסיסי לאחר פעולה שפלה ובלתי אנושית. אני מבקש להודות לכוחות הביטחון ולכלל הגופים, המנהיגים והנציגים שפעלו בנחישות להשבתו. תנחומיי הכנים למשפחתו שגילתה גדלות נפש ומנהיגות ברגעים קשים".

"הגדרנו לעצמנו מטרה להחזיר את הגופה כמה שיותר מהר למשפחה. החמושים האלה היו להם אינ טרסים ובקשות לא אלינו. לא היתה פנייה לא אלינו. לא היתה שום בקשה. הם הוציאו פוסטים על שחרור גופות של מחבלים. אנחנו לא התייחסנו לאירוע הזה. היינו עקביים. הדבר האחרון שהביא את האנשי האלה סיבה ראשונה: לחץ של הרש"פ שרצתה לסיים את האירוע הזה. זה הצטייר כאירוע אנושי הומניטארי. והרש"פ היתה במבוכה. הציבור בג'נין רובו ככולו היה במבוכה. הפעלנו סנקציות אזרחיות במדרגות זה ששיחק על המגרש מול אותם אנשים. שהם ישלמו מחיר אזרחי וכלכלי. בסוף הבהירו להם שצה"ל יעשה פעולה וחלק מהחמושים ימותו או יעצרו. החמושים איבדו תמיכה וקרדיט בעיר ובמחנה הפליטים. החוטפים? קבוצת חמושים בעלי אינטרסים במ.פ ג'נין.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'נין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully