וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הסיני לארה"ב: הפסיקי את הדיכוי - או שנגיע לעימות

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 11:45

צ'ין גאנג, שר החוץ הסיני החדש התווה במסיבת עיתונאים הראשונה שלו בתפקיד את מדיניות החוץ של בייג'ינג לחמש השנים הבאות והדגיש את היחסים הקרובים עם רוסיה: "סין עשויה להציע פתרונות לאתגרים הגלובליים, אך אחרים השתלטו על המיקרופון"

בווידאו: סין ורוסיה מקיימות תרגיל ימי משותף/צילום: רויטרס

סין וארצות הברית יגיעו לעימות בלתי נמנע, אלא אם כן וושינגטון תשנה את גישתה, כך אמר היום (שלישי) שר החוץ הסיני החדש במסיבת עיתונאים הראשונה שלו בתפקיד.

צ'ין גאנג התווה בכנס פוליטי את אג'נדת החוץ של סין בשנים הבאות ותיאר את יחסי סין-רוסיה כמגדלור של עוצמה ויציבות, ואת ארצות הברית ובעלות בריתה כמקור למתיחות ועימותים.

צ'ין אמר כי ארצות הברית טוענת שהיא רוצה לגבור על סין בתחרות, אך אינה מחפשת עימות, "אך במציאות, התחרות שאליה מתכוונת ארצות הברית היא בפועל דיכוי, משחק סכום אפס שבו אתה מת, ואני חי. אם ארצות הברית לא תעצור ותמשיך להאיץ בדרך הלא נכונה, שום מעקה בטיחות לא ימנע את ההידרדרות, ולבטח נהיה עדים למתיחות ולעימותים".

הוא גם הגן על הידידות ההדוקה בין סין לרוסיה לאור החששות במערב, במיוחד בכל הנוגע לאוקראינה. לדבריו, הקשר בין שתי המדינות "הוא דוגמא ליחסי חוץ גלובליים": "כשסין ורוסיה עובדות יחד, לעולם יש מנוע. ככל שהעולם נהיה יותר ויותר מעורער, כך מתחזק הצורך בכך שסין רוסיה יקדמו את היחסים ביניהן".

שר החוץ הסיני צ'ין גאנג בכנס בבייג'ינג. רויטרס
צ'ין גאנג, שר החוץ הסיני, במסיבת העיתונאים, בייג'ינג/רויטרס
שר החוץ הסיני צ'ין גאנג בכנס בבייג'ינג. רויטרס
צ'ין גאנג, שר החוץ הסיני, במסיבת העיתונאים, בייג'ינג/רויטרס
המאבטח האישי של הנשיא וולודימיר זלנסקי מאחורי הנשיא ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן בביקור ביידן בקייב. טוויטר, צילום מסך
הנשיא ג'ו ביידן עם נשיא אוקראינה זלנסקי, קייב/צילום מסך, טוויטר
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לוחץ יד לנשיא סין שי ג'ינפינג במהלך מפגש פסגה כלכלי BRICS בברזיל, 13 בנובמבר 2019. רויטרס
נשיא סין שי ג'ינפינג עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/רויטרס

אמירות דומות נשמעו אתמול מפיו של נשיא סין שי ג'ינפינג, שגינה את ה"דיכוי" בהובלת ארצות הברית: "מדינות מערביות בהובלת ארצות הברית יישמו מדיניות הכלה, דיכוי וכיתור של סין, מה שהוביל לאתגרים חסרי תקדים להתפתחות המדינה שלנו".

צ'ין גם אמר כי היחסים בין מוסקבה לבייג'ינג אינם מהווים איום על צד שלישי או על מדינה כלשהי, "ולא יסבלו התערבות או שיבושים שייגרמו בשל צד שלישי". הוא האשים את ארצות הברית במצב באוקראינה ובמתיחות לגבי טייוואן. "שאלת טייוואן היא אבן יסוד בבסיס הפוליטי של יחסי סין-ארצות הברית. זה הקו האדום הראשון שאסור לחצות ביחסים האלה", הזהיר צ'ין.

במסיבת העיתונאים צ'ין הציג את היעדים של מדיניות החוץ של סין לחמש השנים הבאות, שהחלו עם המינוי מחדש של הנשיא שי למנהיג המפלגה הקומוניסטית באוקטובר, ומינויים חדשים בממשלה שאמורים לצאת לפועל השבוע.

שר החוץ החדש הוסיף כי סין עשויה להציע פתרונות לאתגרים הגלובליים, אך אחרים "השתלטו על המיקרופון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully