וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שתבע נפגעת מין שייצג - עו"ד בסרגליק ננזף ונענש

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 6:54

בית הדין המשמעתי הרשיע את עורך הדין שהודה בעבירות של עיכוב מסמכים ללקוחה שייצג וביקשה להחליף את הייצוג המשפטי. המתלוננת לא הייתה מרוצה מטיפולו בתיק - והוא דרש ממנה לשלם את מלוא שכר הטרחה. הוא קיבל נזיפה ויפצה אותה ב-5,000 שקלים

פוענח רצח יורי וולקוב | דקה אחר דקה/דוברות משטרת ישראל

בית הדין המשמעתי של מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין הרשיע היום (שני) את עורך דין אייל בסרגליק שהודה בעבירות של עיכוב מסמכים ללקוחה. העונש שקיבל הוא נזיפה וקנס של 2,500 שקל ללשכה ופיצוי בגובה 5,000 שקל ללקוחה שהתלוננה עליו.

בסרגליק שהיה מועמד לראשות לשכת עו"ד, הורשע במקרה בו ייצג נפגעת עבירת מין ששמה אסור בפרסום, וביקש ממנה תמורת הייצוג שכר טרחה העומד על סכום של 80 אלף שקל, שהועברו מכספי הפנסיה של הנפגעת. בהמשך, החליטה הנפגעת כי היא מבקשת להחליף את הייצוג המשפטי, מכיוון שלא הייתה מרוצה מטיפולו בתיק - אך הוא דרש ממנה לשלם את מלוא שכר הטרחה.

בחודש שעבר, יו"ר ועדת האתיקה של מחוז תל אביב עו"ד ערן גולן פתח בהליכי בדיקה על הנושא לאחר הפרסומים על הסכום הגבוה שגבה בסרגליק מאלמנתו של יורי וולקוב שנרצח במעבר החצייה בחולון.

הנפגעת כבר שילמה לו סכום של כ-23 אלף שקלים, כשביקשה להחליף ייצוג ולקבל את המסמכים המשפטיים בחזרה. עו"ד בסרגליק סירב להחזיר למתלוננת את המסמכים בחזרה, וביקש ממנה לשלם את מלוא שכר הטרחה. זאת, למרות שהיא שילמה יותר מרבע מהסכום ושביקשה להחליף ייצוג.

במשך קרוב לשנה וחצי, עיכב בסרגליק את המסמכים וכל פניותיה של נפגעת העבירה לא סייעו. היא פנתה לוועדת האתיקה במחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין. לאחר מכן, עו"ד בסרגליק תבע את הנפגעת בגובה 200 אלף שקל כפיצויים, בהם 60 אלף שקל בשל עוגמת נפש וביטול זמנו על כך שהגישה תלונה לוועדת האתיקה, זאת בו בזמן שההליך המשמעתי מתברר. בעקבות תביעה זו, נפגעת העבירה התאשפזה בבית חולים פסיכיאטרי וחוותה התמוטטות נפשית.

עוד בוואלה!

נפגעת עבירת המין ביקשה להחליף את עו"ד בסרגליק, הוא סירב - ותבע אותה

לכתבה המלאה

לבסוף, עורך הדין הורשע לפי הודאתו בעבירות של הפרת חובת הנאמנות ומסירות ללקוח ובעבירה של עיכוב מסמכים. הוא החזיר את החומר למתלוננת וחזר בו בכתב התביעה שהגיש נגד המתלוננת.

מעו"ד אייל בסרגליק נמסר כי "כל טענות המתלוננת נדחו עוד בוועדת האתיקה למעט העובדה שלא הוגשה תביעה על שכר הטרחה שהיא חייבת תוך שלושה חודשים, כמו כן נקבע כי מדובר בעיכוב טכני של מסמכים בלבד. בשולי הדברים אציין כי בית הדין לא קיבל את בקשת התובעים להשעייה וסיים את הדיון בנזיפה וקנס סמלי. אלמד את גזר הדין ואם אמצא לנכון גם אערער עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully