וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק התרומות אושר בקריאה טרומית במליאת הכנסת

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 12:04

ההצעה נועדה לאפשר לעובדי ציבור לקבל כספים למימון הליכים משפטיים או טיפולים רפואיים ע"י גיוס כספים מגורמים פרטיים. החוק מקודם ברקע החלטת העליון להורות על נתניהו להשיב סכום של 270 אלף דולרים לבן דודו - לאחר שהאחרון מימן לו הגנה משפטית. "מתקנים עוול של שנים"

בווידאו: תגובתה של מירב בן ארי לאמירה הפוגענית של אלמוג כהן/צילום: ערוץ הכנסת

במליאת הכנסת אושרה היום (שני) בקריאה טרומית הצעת החוק של ח"כ עמית הלוי מהליכוד לפיה עובדי ציבור יוכלו לקבל תרומות עבור מימון להגנה משפטית גם אם התרומה ניתנת בגין התפקיד. ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ דוד ביטן שנגדם מתנהל הליך משפטי נעדרו מההצבעה.

ההצעה נועדה לאפשר לעובדי ציבור לקבל במתנה כספים למימון הליכים משפטיים או טיפולים רפואיים הכרחיים באמצעות גיוס כספים מגורמים פרטיים, גם כשהכספים ניתנים להם בגין תפקידם. ההצעה מקודמת ברקע החלטת בית המשפט העליון להורות על ראש הממשלה בנימין נתניהו להשיב סכום של 270 אלף דולרים לבן דודו המנוח נתן מילקובסקי לאחר שהאחרון נתן לו זאת לטובת מימון ההגנה המשפטית במסגרת התיקים המתנהלים נגדו.

הצבעה במליאת הכנסת, 22 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"מתקנים עוול של שנים". מליאת הכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל

לפני ההצבעה ח"כ הלוי, יוזם ההצעה, תקף את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד גיל לימון שחיבר חוות דעת נגד הצעת החוק ואמר כי "הוא הפנים את הקמפיין נגד פוליטיקאים. אצלו פוליטיקאי הפך לשם נרדף למושחת. אצל הייעוץ המשפטי זה כמובן לא קיים". בהמשך אמר ח"כ הלוי כי מדובר בתיקון עוול של שנים. "גם לנבחרי הציבור מגיעות זכויות בסיסיות", קבע. "אנחנו רוצים לקשור ידיים לאנשים ולא לאפשר להם להתגונן?"

הצעת החוק של ח"כ הלוי קובעת הסדר באשר לאופן גיוס תרומה, באמצעות עמותה ייעודית שתוקם, וכן הגבלות לעניין סכום התרומה, זהות התורמים, פרסום התרומה ודיווח למבקר המדינה, וכן הגבלה מצומצמת בדבר קבלת החלטות הנוגעות לתורמים על ידי עובד הציבור.

בחוות דעת שעליה חתום המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד גיל לימון, נכתב כי יש בהצעת החוק "כדי להתיר ניצול של התפקיד השלטוני או של המעמד הציבורי של עובד הציבור לשם הפקת טובות הנאה, פרטית או אחרת, בניגוד מוחלט לדין הקיים שתכליתו שמירה על טוהר המידות בשירות הציבורי ועל חובת הנאמנות הבלעדית של עובדי הציבור לאינטרס הציבורי". עוד נכתב כי "אימוץ הצעת החוק יביא לפגיעה ממשית באפשרות לשמירה על טוהר המידות בשירות הציבור ויפתח פתח של ממש לשחיתות שלטונית".

עוד בוואלה!

מפקדי חיל האוויר לנתניהו וגלנט: "מודאגים מהמצב - עצרו את החקיקה ומצאו פתרון"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 5 בפברואר 2023. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
נעדר מההצבעה. נתניהו/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד הגיב לאישור הצעת החוק ואמר כי מדובר בחרפה. "אזרחי ישראל לא מבינים איך ראש ממשלה שהבטיח לטפל ביוקר המחייה, עוסק רק ביוקר המחייה של עצמו", תקף. "אחרי שהגדילו לעצמם את תקציב המעונות, האיפור והשיער - המשפחה היחידה בישראל שההכנסות שלה עולות זו משפחת נתניהו".

גם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן הצטרף לדברים ואמר כי יש לפסול את החוק בעליון. "במקום לתרום לביטחון, לכלכלה ולרווחת אזרחי ישראל, ביבי עסוק בתרומות עבור עצמו ומשפחתו", אמר. "אין חוק ראוי יותר לפסילה על ידי בית המשפט העליון, ואני מצפה שכך יהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully