וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחלואה הפוליו בצפון: שני ילדים נוספים התגלו חיוביים

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 23:27

משרד הבריאות הודיע כי שני ילדים שהיו במגע עם חולה פוליו בן 8 מאזור צפת נדבקו בנגיף. המשרד פתח בחקירה אפידמיולוגית לאחר מקרה ההידבקות של הילד שלא חוסן נגד המחלה ועד כה 5 ילדים יצאו חיוביים בבדיקות מעבדה, כולם בשלב זה ללא תסמינים

בווידאו: אלרעי פרייס מעדכנת על חקירת מקרה הפוליו שהתגלה בירושלים/צילום: לע"מ

שני ילדים נוספים בישראל התגלו חיוביים לנגיף הפוליו - כך הודיע הערב (ראשון) משרד הבריאות. השניים באו במגע קרוב עם חולה הפוליו בן השמונה מאזור צפת שהתגלה כחיובי בשבוע שעבר. המשרד פתח בחקירה אפידמיולוגית לאחר מקרה ההידבקות של הילד שלא חוסן נגד המחלה.

בחמישי האחרון התגלו במהלך החקירה שלושה ילדים נוספים כחיוביים לנגיף בעקבות הידבקות מבן השמונה. מלבד החולה הראשון, עד כה התגלו חמישה ילדים שיצאו חיוביים בבדיקות מעבדה, כולם בשלב זה ללא תסמינים.

מתן חיסון לפוליו. יונתן זינדל, פלאש 90
מתן חיסון לפוליו/פלאש 90, יונתן זינדל

על פי משרד הבריאות, בחודשים האחרונים ישנה עדות להמשך הפרשה של הפוליו לביוב ביישובים רבים בישראל. יותר מ-150 אלף ילדים בארץ לא מחוסנים נגד הנגיף שגורם לשיתוק ילדים. המשרד מזכיר כי הדרך העיקרית להגן על הילדים היא באמצעות חיסון פוליו מומת.

פוליו הוא נגיף שגורם לשיתוק ילדים, שמוגר ממדינות רבות בעולם בזכות חיסונים יעילים ובטוחים המוכרים עשרות שנים. לפני כחודש הגיעו לישראל חברי משלחת של ארגון הבריאות העולמי, המסיירים במדינות שבהן יש התפרצות פוליו מתמשכת, במטרה לבחון את דרכי ההתמודדות בישראל. התפרצות הפוליו בישראל החלה בפברואר בשנה שעברה, כשילדה ירושלמית הגיעה לבית החולים עם שיתוק, וכך נודע שהווירוס חזר לתקוף גם בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully