וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 ילדים נוספים נמצאו חיוביים לפוליו - אך לא לקו בתסמינים

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 20:17

משרד הבריאות ביצע חקירה אפידמיולוגית בעקבות הנגיף שהתגלה אצל בן 8 בצפת, ומצא מקרים נוספים. לטענתו, ישנה עדות לפוליו בביוב ביישובים רבים. יותר מ-150 אלף ילדים בישראל לא מחוסנים נגד הנגיף

בווידאו: אלרעי פרייס מעדכנת על חקירת מקרה הפוליו שהתגלה בירושלים/צילום: לע"מ

שלושה ילדים נוספים בישראל התגלו כחיוביים לנגיף הפוליו - כך הודיע הערב (חמישי) משרד הבריאות. השלושה, שלא סובלים מתסמינים, התגלו במהלך חקירה אפידמיולוגית שביצע המשרד בעקבות הידבקות הילד בן השמונה מאזור צפת בשבוע שעבר.

על פי משרד הבריאות, בחודשים האחרונים ישנה עדות להמשך הפרשה של הפוליו לביוב ביישובים רבים בישראל. יותר מ-150 אלף ילדים בארץ לא מחוסנים נגד הנגיף שגורם לשיתוק ילדים.

חיסון פוליו, ניו יורק, ארצות הברית. GettyImages
3 ילדים נוספים נמצאו חיוביים/GettyImages

הדרך העיקרית להגן על ילדים מפני המחלה היא באמצעות חיסון. בנוסף, כדי למנוע את המשך העברת הנגיף, יש חשיבות לשמירה על היגיינת ידיים - כך נמסר ממשרד הבריאות.

לפני כחודש הגיעו לישראל חברי משלחת של ארגון הבריאות העולמי, המסיירים במדינות שבהן יש התפרצות פוליו מתמשכת, במטרה לבחון את דרכי ההתמודדות עם המחלה בישראל. התפרצות הפוליו בישראל החלה בפברואר בשנה שעברה, כשילדה ירושלמית הגיעה לבית החולים עם שיתוק, וכך נודע שהווירוס חזר לתקוף גם בישראל. מאז ישנן עדויות בביוב להמשך ההתפרצות בערים שונות ברחבי המדינה.

ד"ר שרון אלרועי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הסבירה לוואלה! כי אין מקום לדאגה מהמשלחת המיוחדת שהגיעה ארצה, אלא מהמחלה עצמה: "רוב הילדים שנדבקים לא מפתחים תסמינים, ב-20% מהמקרים יש תסמינים של מחלה ויראלית, ובפחות מ1% מהמקרים בילדים לא מחוסנים - יכול להיות שיתוק. מ-2013 לא היתה שום עדות לפוליו בישראל עד למקרה של הילדה הירושלמית".

  • עוד באותו נושא:
  • פוליו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully