וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת מכל ארבע שיחות לקווי הסיוע של ער"ן עוסקות בדאגה ולחץ על רקע המצב החברתי

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 14:37

בצל המהפכה המשפטית, חשפו בער"ן את התגברות הפניות לסיוע על רקע המצב החברתי המדינה. "משתקפת תחושת חוסר וודאות לגבי העתיד בהקשר האישי, החברתי והכלכלי", אומרת המנהלת המקצועית של העמותה. "ההפגנות והעימותים עם המשטרה מערערים ומלבים חרדה, בלי קשר לעמדה פוליטית"

בווידאו: בתום ההפגנה: מאות פרצו את חסימת המשטרה באיילון/צילום: ראובן קסטרו, קארין שגיא, משטרה

אחת מכל ארבע שיחות לקווי הסיוע של ער"ן בטלפון ובאינטרנט עוסקות בדאגה ולחץ על רקע המצב החברתי, בצל הקרע בעם סביב תכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט.

ד"ר שירי דניאלס, המנהלת המקצועית הארצית של ער"ן: "מעבר לקווי הטלפון ולמסכי המחשב בער"ן, משתקפת תחושת חוסר וודאות לגבי העתיד בהקשר האישי, החברתי והכלכלי. זאת לצד תחושות של בלבול, תסכול ומועקה נוכח ההווה הרווי ברגשות עזים ומתחים. פונים משתפים במתיחות שהם חווים במערכות היחסים החברתיות, ולפעמים המשפחתיות שהם מנהלים כשעמדות מנוגדות הופכות לסלע מחלוקת הפוגם או מאיים על הקשר".

דניאלס הוסיפה: "ללא קשר לעמדה פוליטית בה מחזיק הפונה, העובדה כי מאות אלפי אנשים יוצאים לרחובות ומעורבים בהפגנות יחד עם ההתעמתויות עם המשטרה והתמונות הקשות לצפיה, מערערות ומלבות חרדה".

הפגנות צומת עזריאלי, יום הזעם 1.3.2023. ראובן קסטרו
תמונות קשות לצפייה - מלבות חרדה. מעצר מפגין, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

ההפגנות נמשכו אמש, כשעל פי ההערכות, כרבע מיליון בני אדם השתתפו במחאות ברחבי הארץ. אלפי מפגינים חסמו את נתיבי איילון במחלף רוקח ובמחלף השלום, אחרי שפרצו את מחסומי המשטרה שהוצבו לפני ההפגנה המרכזית בתל אביב נגד המהפכה המשפטית. על אף שהמפגינים עלו על אי תנועה בדרכם החוצה מאיילון, בהתאם לקריאות השוטרים, המשטרה הפעילה מכת"זית לעברם. ארבעה מוחים נעצרו. אחרי כשעה, איילון נפתח לשני הכיוונים.

ביום רביעי, "יום השיבוש הלאומי", עלתה המחאה שלב, בעקבות שורת הפגנות במוקדים רבים בארץ שהחלו בבוקר ונמשכו עד הלילה, וגרמו לשיבושים רבים במדינה. במסגרת ההפגנות חסמו המוחים כבישים, מה שהביא את המשטרה להשתמש ברימוני הלם ומכת"זיות לצורך פיזורם. כ-60 בני אדם נעצרו במהלך יום ההפגנות, ו-11 נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי בבית החולים. עשרות אם לא מאות נוספים נפצעו פציעות שטחיות במהלך העימותים ולא נזקקו לטיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully