וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המצב הביטחוני: תוגבר רמת האבטחה בטיולי בתי הספר לירושלים

עודכן לאחרונה: 3.3.2023 / 15:24

בתום הערכת מצב ובהנחייתה המשטרה, הודיע משרד החינוך כי בכל טיול בבירה יהיה מאבטח חמוש אחד לכל 50 משתתפים. בנוסף, הוחלט כי כל יציאה לעיר תידרש בתיאום מלא עם לשכת תיאום הטיולים במשרד

מגדל דוד, העיר העתיקה, ירושלים. ארז מיכאלי
העיר העתיקה בירושלים. ארכיון/ארז מיכאלי

משרד החינוך הודיע היום (שישי) כי בעקבות המצב הביטחוני תוגבר רמת האבטחה בטיולי בית ספר לירושלים. ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב ובהנחיית המשטרה, וכעת יידרש מאבטח חמוש לכל 50 משתתפים בטיול. בנוסף, הוחלט כי כל יציאה לטיול בבירה יידרש לעבור תיאום מלא דרך הלשכה לתיאום
טיולים במשרד החינוך.

בתוך כך, מערכת הביטחון ממשיכה גם היום לנסות שים את ידה על המחבל שרצח ביום ראשון את האחים הלל ויגל יניב סמוך לחווארה. זמן קצר אחרי הפיגוע צה"ל ומג"ב הציבו מחסומים בשומרון כדי למנוע ממנו לברוח, אולם המחבל החמוש נמלט ועד כה לא נתפס.

במהלך הלילות שחלפו מאז בוצעו סריקות ופעולות מבצעיות רבות כדי לנסות ולהתחקות אחר נתיב הבריחה ומקום המסתור של המחבל. בחלוף ארבעה ימים, התקיימה הערכת מצב בראשות שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי, במהלכה הועבר המצוד באופן רשמי למישור המודיעיני, בהובלה של שב"כ.

"מי שביצע את הפיגוע הכיר היטב את השטח. הוא עמד במארב זמן ממושך, בחר בקפידה את הרכב ופתח באש", אמר הערב לוואלה גורם צבאי. "לפי המהירות שנעלם מזירת הפיגוע, הוא לא נמלט באופן ספונטני - אלא תכנן גם את נתיב הבריחה. ההערכה שלנו היא שהוא קיבל סיוע ומסתתר בשכם".

14 בני אדם נרצחו החודש בפיגועים בירושלים וביהודה ושומרון. שבעה נרצחו בפיגוע הירי שהתרחש לפני כחודש בשכונת נווה יעקב בירושלים ושלושה בפיגוע דריסה בשכונת רמות בעיר, שאירע כשבועיים לאחר מכן. לוחם מג"ב סמ"ר אסיל סואעד נהרג מירי של מאבטח אזרחי במהלך פיגוע במחסום שועפט, בזמן בדיקת אוטובוס, והאחים הלל מנחם ויגל יעקב יניב נורו למוות בחווארה. אתמול, צעיר בן 27 נרצח בפיגוע בכביש 90 סמוך ליריחו. מדובר בנרצח ה-14 בתוך חודש בפיגועים בירושלים וביהודה ושומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully