וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של ליטא: יש דאגה הולכת וגוברת באירופה מהחקיקה בישראל בנושא מערכת המשפט

עודכן לאחרונה: 3.3.2023 / 18:00

בריאיון לוואלה! בסיום ביקורו בארץ אמר שר החוץ הליטאי כי האיחוד האירופי מודאג לגבי עתיד המוסדות הדמוקרטיים בישראל. הוא ציין כי ליטא מעוניינת להגביר את שיתוף הפעולה נגד איראן והעריך שמדינות האיחוד האירופי מתקרבות להחלטה להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור

בווידאו: רה"מ נתניהו: לא נסכים לאלימות - לא בתל אביב ולא בחווארה/לע"מ

שר החוץ של ליטא גברילוס לנדסברגיס אמר היום (שישי) בריאיון לוואלה! בסיום ביקורו בישראל כי במהלך פגישותיו עם הנשיא יצחק הרצוג, עם שר החוץ אלי כהן ועם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, הוא הבהיר כי יש דאגה גוברת בכל אירופה מהחקיקה שמובילה הממשלה בירושלים בנוגע למערכת המשפט.

אלי כהן עם שר החוץ של ליטא גבריאליוס לנדסברגיס. שלומי אמסלם, לע"מ משרד החוץ, אתר רשמי
שר החוץ הליטאי עם אלי כהן/אתר רשמי, שלומי אמסלם, לע"מ משרד החוץ

למה זה חשוב

  • דבריו של שר החוץ של ליטא מצביעים על נכונות הולכת וגוברת של מדינות באיחוד האירופי להתבטא בפומבי נגד תוכניתה של ממשלת נתניהו להחלשת מערכת המשפט.
  • הפלישה הרוסית לאוקראינה לפני שנה חיזקה באופן משמעותי את המדינות בתוך האיחוד האירופי שמובילות את המהלכים לחיזוק ערכי הדמוקרטיה ושלטון החוק.

עוד בוואלה!

סימני חולשה: נתניהו אמור להיות עם הידיים על ההגה - אך שותפיו הקיצונים מנווטים אותו

לכתבה המלאה

מה הם אומרים

  • "במהלך פגישותיי בישראל הייתה לי הזדמנות להביע את הדאגה ההולכת וגוברת באירופה לגבי התוכנית המשפטית של הממשלה", אמר שר החוץ הליטאי.
  • לנדסברגיש ציין כי מדינות באירופה מסתכלות בתשומת לב רבה במה שמתרחש בישראל בהקשר של המהלכים להחלשת מערכת המשפט.
  • "באיחוד האירופי ובליטא, כמדינה שמאמינה בשלטון החוק, עתיד המוסדות הדמוקרטיים בישראל הוא משהו שאנחנו מודאגים לגביו", הוא הוסיף.
  • שר החוץ הליטאי אמר עוד כי ממה ששמע במהלך ביקורו הוא סבור שעוד לא ניתן לדעת מה תהיה התוצאה הסופית של תהליך החקיקה.
יריב לוין, שמחה רוטמן, מליאת הכנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
מקדמים את התוכנית להחלשת מערכת המשפט. רוטמן ולוין/ראובן קסטרו

במוקד החדשות

  • המעורבות האיראנית במלחמה באוקראינה ואספקת המל"טים התוקפים לרוסיה הגדילו באופן דרמטי את תשומת הלב של מדינות רבות באיחוד האירופי לגבי איראן.
  • בחודש נובמבר האחרון נפגש לנדסברגיס עם שגרירת ישראל בווילנה הדס ויטנברג ועדכן אותה כי הוא מעוניין להגיע לישראל כדי לדון על הגברת שיתוף הפעולה בין המדינות בנושא האיראני.
  • במברק המסווג ששלחה ויטנברג לירושלים בעקבות אותה פגישה נכתב כי השר הליטאי מתח ביקורת על האיחוד האירופי שלדבריו התעלם במשך יותר מדי שנים מהאיום האיראני.
  • "לא ציפינו באיחוד האירופי שנגלה יום אחד שאיראן דופקת לנו על הדלת. חשבנו שזו סוגיה במזרח התיכון שאנחנו צריכים לשם עליה עין, אבל כעת אנחנו רואים שבאמצעות שיתוף הפעולה שלה עם רוסיה, איראן מתקרבת אלינו ואנחנו צריכים להגיב לכך", אמר לנדסברגיס בראיון.
  • שר החוץ הליטאי ציין כי האיום האיראני שבעבר היה ממוקד נגד ישראל הפך כעת גם לאיום על ליטא ולכן ארצו מעוניינת להגביר את שיתוף הפעולה עם ישראל בכל הנוגע למודיעין בנושא האיראני ולגבי שיתוף פעולה נגד איראן.
  • "אנחנו חושבים שצריך לעצור את האיום האיראני מלהתפשט באזור שלנו. יש הרבה מקום לשיתוף פעולה. כולל בתחום הצבאי... אנחנו רוצים להעמיק את הקשרים עם ישראל במיוחד בתחום ההגנה האווירית", הוא אמר.

התמונה הגדולה

  • שר החוץ הליטאי אמר כי במהלך שיחותיו בישראל הוא הדגיש בפני שר החוץ אלי כהן כי ישראל צריכה לספק לאוקראינה סיוע צבאי, במיוחד נגד המל"טים האיראניים.
עובדים תולים את דגל האיחוד האירופי מחוץ לבניין הפרלמנט בבריסל בלגיה ב-22 במאי 2019. רויטרס
יותר מדינות באיחוד האירופי מתבטאות נגד המהפכה המשפטית/רויטרס

מה הלאה

  • שר החוץ של ליטא אמר כי בתוך האיחוד האירופי מתקיים שיח רציני לגבי הכרזה על משמרות המהפכה האיראניים כארגון טרור. לדבריו, יש קונצנזוס שהולך ומתרחב בעניין הזה. "יש נושאים פרקטיים ומשפטיים שאנחנו צריכים עוד לפתור אבל אני חושב שבהחלט ייתכן שאנחנו מתקרבים להחלטה כזו", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully