וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוהרים קדימה: המליאה תתכנס ביום ראשון כדי לקדם את הרפורמה המשפטית

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 22:03

בצעד חריג, החליטה הקואליציה לכנס את הח"כים בתחילת השבוע הבא כדי לאשר את התקנון שיאפשר לה לדחות את מינוי הנציגים בוועדה לבחירת שופטים. בקואליציה טוענים כי יקדמו הצעות חוק נוספות, וועדת חוקה תערוך הצבעה חוזרת על פסקת ההתגברות. סער: "להעצים את המחאה"

בווידאו: הפגנה מול בית וואלה נגד המהפכה המשפטית לקראת ביקורו של חה"כ שמחה רוטמן/מייקל ברהם

הקואליציה החליטה היום (חמישי) בצעד חריג על כינוס המליאה ביום ראשון הקרוב כדי לאשר באופן סופי את שינוי תקנון הכנסת, כך שלא תידרש למנות בקרוב את נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים. לפי התקנון כיום, הכנסת נדרשת למינוי הנציגים בתוך ארבעה חודשים מיום כינונה וכעת הקואליציה תשנה זאת כך שבחירת הנציגים תהיה לכל המאוחר בתוך שבעה חודשים. בקואליציה הסבירו כי אם הרכב הוועדה ישונה בכל מקרה במסגרת הרפורמה, אין טעם בבחירת נציגים לתקופה כה קצרה.

כינוס המליאה ביום ראשון הינו צעד חריג, ובקואליציה טענו כי יקדמו הצעות חוק נוספות ולא רק את השינוי המדובר, זאת בשל ימי הפורים בשבוע הבא, אז הכנסת אינה פעילה כלל.

חבר הכנסת גדעון סער מהמחנה הממלכתי פרסם הערב הודעה שבה טען כי יש להיזהר "מספינים של שקרנים", כלשונו. סער הסביר כי "לא רק שהקואליציה לא עוצרת לדקה עם מהלכי החקיקה, היא מכנסת במיוחד את הכנסת ביום ראשון, צעד נדיר כשלעצמו, כדי לשנות את תקנון הכנסת. המענה: להעצים את המחאה".

יריב לוין, שמחה רוטמן, מליאת הכנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
מקדמי החקיקה, רוטמן ולוין/ראובן קסטרו

את שינוי התקנון הקואליציה מקדמת לאישור סופי בעקבות פנייה של ח"כ זאב אלקין למזכיר הכנסת דן מרזוק, שבה טען כי על הכנסת לבחור את נציגיה בוועדה לבחירת שופטים בהתאם לתקנון כיום, כיוון ששינויו לא אושר סופית במליאה. בקואליציה נלחצו מכך וביקשו לאשר את השינוי בהקדם.

במקביל, ועדת החוקה תתכנס כדי לערוך הצבעה חוזרת על סעיפי הרפורמה המשפטית שאושרו ביום רביעי בוועדה, ובהן פסקת ההתגברות וצמצום דרמטי של ביקורת שיפוטית על חוקים רגילים של הכנסת. ההצבעה נדרשת נוכח טענות של חברי כנסת באופוזיציה לפיהן טרם מוצה הדיון סביב זכויות יסוד שעשויות להיפגע כתוצאה מהחקיקה.

גם הוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק יסוד: הממשלה תתכנס ביום ראשון כדי לדון בחוק הנבצרות שנועד למנוע מהיועמ"שית ומבג"ץ להוציא את נתניהו לנבצרות וכן לקדם גם את "חוק דרעי 2" שמבטל את הביקורת השיפוטית על מינויי שרים. חוק זה עשוי לסייע גם לאיתמר בן גביר שנגד מינויו לתפקיד שר לביטחון לאומי נידונה עתירה בבג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully