וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הרפובליקנים בסנאט לוואלה!: ארה"ב לא צריכה להתערב במהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 19:49

הסנאטור הבכיר מיטש מקונל הסביר כי התוכנית להחלשת מערכת המשפט היא "עניין ישראלי פנימי שהאזרחים יצטרכו לפתור בלי השפעה אמריקנית". בנוסף, טען שהסוגיה לא עלתה בפגישתו עם רה"מ, אך מקור שהיה בפגישה אמר שהשניים עסקו בנושא בהרחבה, לאחר שהיה זה נתניהו שהעלה אותו

שגריר ארה"ב: אני חושב שרוב הישראלים לא רוצים שארה"ב לא תתערב בענייניה של ישראל/מערכת וואלה!

מנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט האמריקני הסנאטור הבכיר מיטש מקונל אמר לוואלה! בריאיון עם סיום ביקורו בישראל כי תוכניתו של בנימין נתניהו להחלשת מערכת המשפט היא עניין ישראלי פנימי שארצות הברית לא צריכה להתערב בו.

למה זה חשוב

  • התבטאויותיו של מקונל קובעות בדרך כלל את העמדה הפומבית שבה נוקטים סנאטורים וחברי קונגרס רפובליקנים רבים. בניגוד לעמיתיהם הדמוקרטים, רוב המחוקקים הרפובליקנים נמנעו עד כה מהבעת עמדה בסוגיית המהפכה המשפטית בישראל.
בנימין נתניהו מקבל את המנדט להרכבת הממשלה, בית הנשיא, ירושלים, 13 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
עסק במהפכה המשפטית עם בכיר אמריקני בהרחבה. נתניהו/ראובן קסטרו

במוקד החדשות

  • מקונל ביקר בישראל בשבוע שעבר כחלק מסיור רחב יותר באזור, שכלל גם את סעודיה ואת איחוד האמירויות. הוא הביא עמו משלחת של כמה סנאטורים רפובליקנים. חברי המשלחת נפגשו עם ראש הממשלה נתניהו ועם הנשיא יצחק הרצוג.
  • משלחת סנאטורים דמוקרטים בראשות מנהיג הרוב בסנאט, הסנאטור צ'אק שומר, הגיעה בנפרד לישראל באותם תאריכים וקיימה פגישות דומות. לפי דיווח באתר האמריקני "פאנץ' בול", הסנאטורים הדמוקרטים הביעו בפני נתניהו את התנגדתם לתוכניתו להחלשת מערכת המשפט.

מה הם אומרים

  • הסנאטור מקונל אמר לוואלה! כי סוגיית התוכנית המשפטית של ממשלת ישראל כמעט ולא עלתה בפגישה שהמשלחת קיימה עם נתניהו והדגיש כי מדובר בעניין פנימי.
  • מקור שהשתתף בפגישה טען כי מקונל לא מדייק וכי הסוגיה עלתה בהרחבה בפגישה ומי שהעלה אותה היה נתניהו עצמו.
  • "אין לי עמדה שאני מוכן להביע בפומבי בסוגיה הזו (של ההפיכה המשפטית, ב"ר)", אמר מקונל.
  • הסנאטור הרפובליקני הבכיר הוסיף: "זה עניין שאזרחי ישראל יהיו צריכים לפתור בעצמם בלי השפעה אמריקנית. זה לא ענייני ואני לא צריך לתת לישראל עצות איך לפתור את זה".
מנהיג הרוב בסנאט של ארצות הברית מיטש מקונל יוצא לאחר נאומו בעקבות זיכויו של הנשיא דונלד טראמפ במשפט ההדחה בגבת הקפיטול בוושינגטון. רויטרס
"המהפכה המשפטית היא עניין שאזרחי ישראל יהיו צריכים לפתור בעצמם בלי השפעה אמריקנית"/רויטרס

התמונה הגדולה

  • מחוקקים דמוקרטים רבים שנחשבים לתומכי ישראל הביעו בשבועות האחרונים בפומבי את דאגתם לגבי תוכניתה של ממשלת ישראל להחלשת מערכת המשפט וההשפעה שעלולה להיות לה על היחסים בין ישראל לבין ארצות הברית.
  • הנשיא ג'ו ביידן עצמו התבטא לפני כמה שבועות בניו יורק טיימס ואמר כי שינויים מהותיים כמו אלה שנכללים בתכנית המשפטית של נתניהו צריכים להתקבל בקונצנזוס רחב כדי לזכות ללגיטימציה ציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully