וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר נגד גלנט: פועל נגד יהודים ובוחר במדיניות מכילה נגד גורמי טרור

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 22:43

השר לביטחון לאומי יצא נגד החלטת שר הביטחון להוציא צו מעצר מנהלי לשני מתנחלים ששוחררו ממעצר לאחר שנחשדו בפרעות בחווארה. "החלטה אנטי דמוקרטית, עוקפים את בית המשפט. אדרוש ממנו ומנתניהו הבהרות". גורם ביטחוני: היו מעורבים בתכנון תקיפות נוספות, פצצות מתקתקות

בווידאו: הפגנות במחאה על אירועי חווארה, ת"א הבימה/צילום: אורי סלע

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יצא היום (חמישי) נגד החלטת שר הביטחון יואב גלנט להוציא צו מעצר מנהלי לשני מתנחלים ששוחררו ממעצר לאחר שנחשדו במעורבות בפרעות בחווארה. "החלטה אנטי דמוקרטית, עוקפים את בית המשפט בהליך חריג וחמור. אדרוש ממנו ומנתניהו הבהרות".

בן גביר טען כי "דווקא בימים בהם המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון סובלים מטרור רצחני, בוחר שר הביטחון להוציא שני צווי מעצר מנהליים נגד שני יהודים, ביניהם קטין, בעוד מול גורמי הטרור הוא בוחר במדיניות 'מכילה', ועל כך יש להצטער". לטענתו, מוציאי הצו עקפו את בית המשפט ו"פעלו בניגוד לתפיסת עולם דמוקרטית".

לפי גורם ביטחוני, שני פעילי הימין שנגדם הוצא הצו היו ממחוללי פרעות חווארה ותכננו תקיפות עתידיות בחווארה. "הם גורם מערער על המצב בשטח. פצצה מתקתקת. הצווים הוצאו לאחר המלצת גורמי ביטחון".

נזקי ההתפרעויות בחווארה, חווארה, 27 בפברואר 2023. פלאש 90 אריק מרמור, עיבוד תמונה
מנזקי ההתפרעויות בחווארה, השבוע/עיבוד תמונה, פלאש 90 אריק מרמור

בית המשפט המחוזי בירושלים שחרר מוקדם יותר תחת תנאים מגבילים את שמונת החשודים שנעצרו בעקבות הפרעות בחווארה. גלנט חתם על צווי המעצר המנהליים נגד שני צעירים מתוך השמונה. פעילי ימין מתכננים להפגין הערב מול בתיהם של השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, בדרישה לשחרר את השניים.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ גיבה את המהלך וחיזק את גלנט. "מחזק את שר הביטחון שזוכר שמשימת הממשלה היא למנוע מעשי טרור ולא להגן עליהם. הרוח הגבית של סמוטריץ' ובן גביר למי שגורמי הביטחון סבורים שמסכנים את השטח באופן קיצוני, מצביעה על אובדן דרך וקורצת לשורפי הבתים בחווארה. גיס חמישי יושב בחדר הקבינט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully