וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל על ההפגנות: "מחאה - אבן יסוד בדמוקרטיה, מגבה את השוטרים"

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 19:34

שבתאי התייחס לאלימות השוטרים כלפי המפגינים נגד המהפכה המשפטית ואמר כי "איננו יכולים להשלים עם אלימות". הוא גיבה את השוטרים, אך הוסיף: "זה לא פוטר אותנו מהפקת לקחים". בכירים לשעבר במשטרה: "השימוש באנשי מג"ב סדירים בהפגנות - פסול"

בווידאו: המפכ"ל על ההפגנות: "מחאה - אבן יסוד בדמוקרטיה, מגבה את השוטרים"/צילום: דוברות המשטרה

המפכ"ל קובי שבתאי גיבה את השוטרים היום (חמישי), לאחר מקרי האלימות והשימוש במכת"זיות וברימוני הלם בהפגנות אמש ברחבי הארץ. שבתאי נאם בטקס סיום פו"מ במכללה הלאומית לשוטרים, והדגיש כי הגיבוי "לא פוטר אותנו מתחקור פנימי והפקת לקחים".

שבתאי פתח ואמר כי "זכות המחאה היא ציפור נפשה של הדמוקרטיה בישראל, ולכך משטרת ישראל מחויבת. אנו רואים בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית. יחד עם זאת, איננו יכולים להשלים עם אלימות והפרות סדר בקנה מידה רחב, קל וחומר, שכמפכ"ל, אינני יכול להשלים עם תקיפת שוטרים". הוא ציין כי ישנם 11 שוטרים שנפצעו במהלך ההפגנות.

בד בבד, יותר מ-400 מפקדים וניצבים בכירים, חברי תנועת מפקדים למען ביטחון ישראל ובראשם סגן הרמטכ"ל לשעבר אלוף (מיל') מתן וילנאי, חתמו על מכתב בו קרא למפכ"ל ולרמטכ"ל להפסיק להשתמש בחיילי מג"ב בהפגנות. הם טענו כי הפעולה "מעמידה חיילים בלב מחלוקת לאומית ופוגעת בערך של שירות ביטחון". במכתב, עליו חתמו בין היתר המפכ"ל לשעבר שלמה אהרונישקי, המפכ"ל לשעבר אסף חפץ ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו וראש שב"כ לשעבר עמי איילון, קראו "לחדול מיד מעירוב חיילים בשירות סדיר המשרתים במג"ב או במשטרת ישראל במשימות של אכיפת הסדר הציבורי בכלל והתעמתות עם מפגינים בפרט".

השוטר רפ"ק מאיר סויסה עוצר מפגין במחאה על המהפכה המשפטית, עזריאלי, תל אביב 1 במרץ 2023. ראובן קסטרו
מעצר מפגינים בתל אביב, אמש/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, מח"ש הודיעה על בדיקת המקרה בו נראה קצין המשטרה שפיקד על ההפגנה בתל אביב משליך רימון הלם לעבר מפגינים אמש. הבדיקה החלה עוד טרם הגשת תלונה בנדון. בתיעוד של המקרה נראה השוטר משחרר את הנצרה של רימון ההלם ואז זורק אותו ללא הבחנה לעבר ההמונים שהתקבצו בהפגנה בצומת עזריאלי בתל אביב. קודם לכן הוא תועד מורה להשתמש בכוח נגד כל מפגין שמפריע.

במהלך גל המחאות אמש, המשטרה הפעילה מכת"זיות בצומת כרכור ובתל אביב, שם השוטרים אף השתמשו ברימוני הלם לעבר מפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully