וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבל את ערעור המדינה: ביהמ"ש הרשיע 4 מעורבים ב"חתונת השנאה" בהסתה לאלימות

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 17:16

שמונה שנים לאחר המקרה, ביהמ"ש המחוזי הפך את ההחלטה בעניין 4 משתתפים באירוע, שבו הם נצפו משחיתים תמונות של בני משפחת דוואבשה שנרצחו בכפר דומא ב-2015, וקבע כי הם הסיתו לאלימות. כל המשתתפים הוגדרו כקטינים באותו הזמן. זיכוי של משתתף נוסף נותר על כנו מחמת הספק

בווידאו: הכרעת הדין בפרשת חתונת השנאה/מערכת וואלה!

בית המשפט המחוזי בירושלים הפך היום (חמישי) את ההחלטה בעניין ארבעה משתתפים פעילי ימין במסגרת "חתונת השנאה", והרשיע אותם בהסתה לאלימות. כל הארבעה הוגדרו קטינים במהלך האירוע, בו נצפו המעורבים מציתים ודוקרים תמונות של בני משפחת דוואבשה, שנרצחו בכפר דומא ב-2015.

במקור זיכה בית המשפט השלום את ארבעת המשתתפים מעבירת הסתה לאלימות, אלא שהיום, בעקבות ערעור המדינה, בית המשפט המחוזי קבע כי הם ביצעו אותה. בנוסף הותיר בית המשפט את הזיכוי של אחד נוסף על כנו מחמת הספק.

פעילי ימין חוגגים בחתונה ומניפים נשקים ונועצים סכין בתמונת התינוק עלי דוואבשה. דצמבר 2015. חדשות 10, צילום מסך
המשתתפים במהלך "חתונת השנאה", ב-2015/צילום מסך, חדשות 10

הרקע למקרה הוא אירוע הרצח בכפר דומא ב-2015, במהלכו הושלך בקבוק תבערה לבית משפחת דוואבשה. בעקבות זאת עלה הבית באש ובני הזוג סעד וריהאם ובנם התינוק עלי נספו. על הבית שלהם רוססה הכתובת "נקמה" וצוייר מגן דוד. כארבעה חודשים לאחר מכן נעצרו מספר חשודים בביצוע הרצח.

זמן קצר לאחר המעצרים התקיימה חתונה בירושלים, שבמהלכה שר הזמר שני שירים שתוכנם קשור לנקמה. למשמע השירים הונפו ברחבת הריקודים שלטים ובהם תמונות של בני משפחת דוואבשה ועליהן נכתב "נקמה". המשתתפים נגדם הוגש פסק הדין, ביחד עם מעורבים נוספים, דקרו פעם אחר פעם את התמונות של בני משפחת דוואבשה בסכינים, ואחדים הציתו וקרעו את התמונות.

תיעוד מהאירוע שהופץ בתקשורת הוביל לתגובות נרחבות בציבור ולגינויים רבים. בין היתר התייחס אליו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאף ביקש להקרינו בישיבת קבינט. החתן ושישה משתתפים נוספים הורשעו בעבירות הסתה לאלימות או טרור. סולן הלהקה ששר באירוע זוכה מחמת הספק.

פרקליטות מחוז ירושלים התייחסה לפסק הדין: בית המשפט המחוזי קיבל היום את עמדתנו והרשיע ארבעה מתוך חמישה נאשמים. סברנו כי אירוע החתונה שכלל, בין היתר, שירה וריקוד תוך הנפת שלטים עליהם הודבקו תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה, דקירת התמונות באמצעות סכינים, שריפתן באמצעות בקבוקים דמויי בקבוקי תבערה, הנפת שלט "נקמה", הנפת כלי נשק ודריכתם, מהווים עבירה פלילית חמורה של הסתה ותמיכה במעשי אלימות וכי מדובר במעשים שיש להוקיעם, גם כשמדובר בקטינים.

ארגון חוננו תקף את החלטת בית המשפט המחוזי ואמר כי "בית המשפט הסיג אותנו כחברה לאחור למצב שבו ילדים שעשו מעשה קונדס מטופש בחתונה פרטית עומדים לדין ומורשעים בתום הליך משפטי ממושך ואילו אלפים שמחלקים סוכריות אחרי פיגועים וחוגגים במסגדים כשיהודים נרצחים - מסתובבים בינינו חופשי".

עו"ד משה פולסקי מהארגון שייצג את הקטינים בתיק מסר כי "בית המשפט המחוזי עשה לעצמו חיים קלים והחליט להרשיע את מרבית הקטינים בלי להיכנס לנבכי התיק רק בשל השתייכותם המגזרית. פסק הדין הזה ממחיש שוב כמה נדרשת רפורמה מערכית בכל מערכת המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully