וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 שנים אחרי "חתונת השנאה": החתן ושישה משתתפים נוספים הורשעו - הזמר זוכה

עודכן לאחרונה: 27.4.2022 / 14:29

לאחר ערעור הפרקליטות, בית משפט השלום בירושלים הרשיע שבעה מהמשתתפים באירוע שבו דקרו את תמונתו של התינוק עלי דוואבשה שנרצח בפיגוע בדומא. סולן הלהקה ששרה בחתונה זוכה מחמת הספק. "אופיו המסית של האירוע אינו ניתן להכחשה"

חתונת השנאה - נתניהו על סרטון החתונה: "לא מייצג את הציונות הדתית"/צילום: רוני כנפו, חדשות 10, עריכה: אביב אירגז

שבע שנים לאחר "חתונת השנאה", בית משפט השלום בירושלים הרשיע הבוקר (רביעי) את החתן ושישה משתתפים נוספים בעבירות הסתה לאלימות או טרור. סולן הלהקה ששר באירוע זוכה מחמת הספק. השופט איתן כהן: "מצאתי שאופיו המסית של האירוע אינו ניתן להכחשה. קריאה לנקמה בערבים, הכול לעיני הנוכחים בחתונה. לכל המפקפקים - החליפו את התמונות של התינוק בדומא לתינוק יהודי, ואידך זיל גמור".

"האירוע המתואר בכתב האישום הוא חמור ומצער וחבל שאירע", המשיך השופט. "מדובר על הפגנת שמחה בקשר עם רצח של חפים מפשע, במהלך הריקודים ושירים אשר שלהבו את הנוכחים הנאשמים המחישו את המסר המסית בכת שנוגנו שירים בעלי תוכן רלוונטי הקורא לנקמה". אחד המשתתפים שהורשע היום, דב מורל, אמר בצאתו מהאולם כי "אני עדיין עומד מאחורי מה שאמרתי, האירוע היה מכוער ופסול ולא עומד בשום צורה עם הערכים שאני מקדם היום. יש פה אכיפה בררנית, לא הייתה פה עבירה פליטית בכלל".

פעילי ימין חוגגים בחתונה ומניפים נשקים ונועצים סכין בתמונת התינוק עלי דוואבשה. דצמבר 2015. חדשות 10, צילום מסך
דקירות תמונת התינוק שנרצח בדומא. חתונת השנאה/צילום מסך, חדשות 10

בתיעוד שחשף העיתונאי רועי שרון מחתונתם של בני הזוג יקיר ורוני אשבל שנערכה בדצמבר 2015, באולמי שירת ירושלים בבירה, נראים המשתתפים רוקדים עם כלי נשק וסכינים, שרים שירי נקמה, ומניפים את תמונתו של עלי דוואבשה שנרצח בפיגוע בדומא, תוך שכמה מהם דוקרים אותה עם סכין. בעקבות זאת, נעצרו כמה מהמשתתפים והוגש נגד 13 מהם כתב אישום בגין עבירות של הסתה לאלימות או לטרור. בית המשפט השלום לנוער זיכה בספטמבר 2021 ארבעה מהקטינים, אך הפרקליטות ערערה על הזיכוי, שממתין להכרעת בית המשפט המחוזי.

הסרטון הוביל לתגובות נרחבות בציבור ולגינויים רבים. בין היתר, התייחס ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו לסרטון כשביקש להקרינו בישיבת קבינט. הוא הדגיש כי המשתתפים באירוע לא מייצגים את הציונות הדתית. "אני חשבתי שחשוב להבהיר עד כמה הקבוצה הזו קיצונית, לדעתי קיצונית ושולית, בוודאי אינה מייצגת את הציונות הדתית".

מהפרקליטות נמסר כי: "בית המשפט קיבל היום את עמדת הפרקליטות והרשיע את הנאשמים, למעט נאשם אחד, בעבירות הסתה לאלימות ולטרור בפרשה שכונתה בתקשורת 'חתונת השנאה'. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות כי אירוע החתונה שכלל, בין היתר, שירה וריקוד תוך הנפת שלטים עליהם הודבקו תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה שנרצחו בפיגוע בדומא, דקירת התמונות באמצעות סכינים, שריפתן באמצעות בקבוקים דמויי בקבוקי תבערה, הנפת שלט 'נקמה', הנפת כלי נשק ודריכתם, בתוך אירוע המוני מהווים עבירה פלילית חמורה של הסתה ותמיכה במעשי אלימות וכי מדובר במעשים שיש להוקיעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully