וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניף את תמונת דוואבשה בחתונת השנאה: "כבר לא בעד הרג ערבים"

26.10.2016 / 19:30

דב מורל, שהואשם בהסתה ובהפרת צו הרחקה מירושלים, טוען כי הוא השתנה ושהוא מזועזע ממי שהיה. למרות זאת, הוא כינה את כתב האישום "מגוחך". "אנשים צריכים להישפט רק אם הם פוגעים באדם אחר", אמר

עריכה: ניר חן

(בווידאו: ראיון עם עו"ד איתמר בן גביר המייצג כמה מהנאשמים מ"חתונת השנאה")

דב מורל, אחד ממשתפי "חתונת השנאה" שהואשמו היום (רביעי) בעבירות של הסתה לאלימות או לטרור, יצא נגד כתב האישום. "אני נמצא היום אידיאולוגית במקום מאוד רחוק ושונה מזה שהייתי בו בזמן החתונה", סיפר מורל לוואלה! NEWS, "למרות שאני לא תומך היום בהרג ערבים רק בגלל שהם נמצאים בארץ ישראל, אני חושב שמדובר בכתב אישום מגוחך".

מורל הוא אחד מהחוגגים בחתונה שהניפו את תמונתו של התינוק עלי דוואבשה שנרצח לפני כשנה וחצי בפיגוע ההצתה בכפר דומא. כמו כן, בעצם שהותו בחתונה הוא הפר צו הרחקה מירושלים שהוצא לו. לדבריו, הסעיף שנוגע להפרת צו ההרחקה "התבסס על פעילות בהר הבית שלא כללה שום אלימות". מורל טען כי צווים מנהליים הפכו להיות כלי שמשמש את המדינה והממשלה לצרכים פוליטיים "בלי שום קשר ל'פצצה פוליטית' זו או אחרת". הוא הוסיף כי אין מקום להעמיד לדין רק משום שמישהו מחזיק "בעמדות לא יפות. אנשים צריכים להישפט רק אם הם פוגעים באדם אחר".

עוד באותו עניין:
"לא יום שמח": שנה אחרי הפיגוע, אחמד דוואבשה השתחרר מבית החולים
חוסיין דוואבשה על המהומה בדיון: "היה לי קשה יותר מביום הרצח"
חשד: ביתו של עד ראייה לפיגוע בדומא הוצת; שניים נפגעו קל

פעילי ימין חוגגים בחתונה ומניפים נשקים ונועצים סכין בתמונת התינוק עלי דוואבשה. דצמבר 2015. חדשות 10, צילום מסך
רוקדים עם תמונת דוואבשה/צילום מסך, חדשות 10

מורל טוען עוד כי לא היתה בחתונה הסתה פלילית וקריאה לפגוע בערבים, אלא "שמחה על מעשה שנעשה". הוא מתח ביקורת על מערכת המשפט בטענה כי השופטים פוסקים דין אחד ליהודים ודין אחר לערבים. לדבריו, שופטת בית משפט השלום ג'ויה סקפה שפירא "כבר עשתה 'איפה ואיפה' בין יהודים לבין ערבים וכתבה שפוסטים של ערבים, שהללו פיגועים ודברי שבח לטרור, אינם הסתה".

הוא הוסיף כי "אם ריקוד ושירה לפסוקי תנ"ך, שאולי לא מתאימים לאידיאולוגיה של כולם נחשבים להסתה - שמדינת ישראל תוציא חוק שצריך לצנזר את התנ"ך. כל עוד יש פסוקים כמו 'אשרי שניפץ אותך ועולליך על הסלע' ופסוקים דומים נמצאים בתנ"ך, קשה לטעון שבגלל שמישהו רקד לצדם זה עבירה על החוק". מורל הדגיש את טענתו ואמר שאם מכנים את הדברים האלה הסתה, "שיוציאו את הפסוקים ממערכת החינוך ויאסרו תנ"כים שבהם זה כתוב".

מוקדם יותר היום הוגשו כתבי אישום נגד 13 משתתפים בחתונה, בהם חמישה קטינים בני 17-14 בגין הסתה לאלימות או לטרור ובעבירות נוספות. לפי כתב האישום, במהלך החתונה הניפו כמה עשרות צעירים מבאי החתונה תמונות של משפחת דוואבשה, שלושה רובי סער צה"ליים, אקדחים או חפצים שנראים כמו אקדחים, סכינים ובקבוקי זכוכית שדימו בקבוקי תבערה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully