וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסיין דוואבשה על המהומה בדיון: "היה לי קשה יותר מביום הרצח"

2.3.2016 / 21:45

אביה של אם המשפחה שנרצחה בהצתת הבית בכפר דומא, סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "היה לי מאוד קשה היום לשמוע את בני משפחת החשוד ברצח. עשו מבית המשפט צחוק". במהלך הדיון, התפתח עימות בין הצדדים

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

חוסיין דוואבשה, אביה של ריהאם שמתה בהצתת בית המשפחה בכפר דומא, יחד עם בעלה עלי ובנם התינוק עלי, התייחס היום (רביעי) בשיחה עם אולפן וואלה! NEWS מבית חולים תל השומר למהומה שפרצה מוקדם יותר, במהלך משפטם של החשודים ברצח המשפחה. במעמד הקראת המענה לכתב האישום בתיק הרצח, שהתנהל בבית המשפט המחוזי בלוד בדלתיים סגורות, פרץ עימות בין בני משפחת דוואבשה ותומכיה למשפחות הנאשמים, עמירם בן אוליאל וקטין נוסף.

"עשו מבית המשפט צחוק", טען חוסיין. "בבית משפט צריך להיות צדק שווה. אי אפשר להתנהג עם היהודים בצורה אחת ואתנו בצורה אחרת. היה לי מאוד קשה היום לשמוע את בני משפחת החשוד ברצח. היום, היה לי קשה יותר מביום הרצח. אחמד אפילו אמר לי 'סבא, אל תלך לשם', אבל אין סיכוי שלא אלך לבית המשפט. אלה הילדים שלי".

עוד בוואלה! NEWS:
"לא מתביישים?": עימות בין משפחת דוואבשה והנאשמים ברצח
"מעדיף למות מאשר להיחקר": האם הפרקליטות עידנה את מצב עצורי דומא?
אחרי 50 יום: הקטין הנאשם בפרשת דומא נפגש עם הוריו

הפגנה מחוץ לבית המשפט בלוד כתב אישום פרשת דוואבשה. גלי גינת באמצעות מצלמת וואווי, מערכת וואלה! NEWS
"למה יש הבדל בין רוצחים?". הפגנה מחוץ לבית המשפט בלוד, היום/מערכת וואלה! NEWS, גלי גינת באמצעות מצלמת וואווי

לטענתו של דוואבשה, "ישראלים מקבלים יחס אחד ולפלסטינים נותנים יחס אחר". הוא הוסיף: "למה יש הבדל בין רוצחים? למה שלא יהרסו גם בית של יהודי שרצח? אני לא שמעתי אמירות של בני משפחה שלי שקוראים לשריפה בחזרה של מי שהסית לשריפה של בני משפחתי. אני רוצה צדק ומחכה למשפט צודק".

נאסר דוואבשה, אחיו של סעד, הגיע לבית המשפט הבוקר ואמר כי הגיע משום שאין למשפחה אמון בבתי המשפט הישראליים. לדבריו, "באתי כי אנחנו צריכים לעקוב אחר בתי המשפט, קשה לי מאוד לראות את הרוצחים של אח שלי, אני מלא כעס. אנחנו דורשים צדק אבל לא מאמינים שיהיה צדק. אם היה צדק – מדינת ישראל הייתה יכולה למנוע את המקרה הזה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חוסיין דוואבשה בבית המשפט בלוד הקראת כתב אישום בפרשת דומא. יותם רונן
"אין סיכוי שלא אלך לבית המשפט. אלה הילדים שלי". חוסיין מחוץ לבית המשפט, היום/יותם רונן

במהלך הדיון, בני משפחת דוואבשה צעקו "אללה אכבר", "אתם והממשלה גועל נפש" ו"אתם לא מתביישים" לעבר משפחות הנאשמים, שהגיבו גם הן בקריאות נגד. גם באולם שבו התקיים הדיון התפתחה מהומה כאשר בני משפחת הנרצחים, שבית המשפט אסר להכניס לאולם, טענו כי הנאשם המרכזי בפיגוע ההצתה מחייך אליהם מתא העצורים.

לפני כחודשיים, הפרקליטות הגישה נגד בן אוליאל, בן 21 מירושלים, ונגד הנאשם הנוסף, בן 16 מהשומרון, כתבי אישום לבית המשפט המחוזי מרכז בגין עבירות רצח וקשירת קשר לרצח, בהתאמה. מכתב האישום כי הם ביקשו לגרום לתסיסה בקרב האוכלוסייה הערבית, להוביל להתלקחות אלימה של אירועים ביטחוניים ולהרתיע את מקבלי ההחלטות מפני פינוי יישובים. זאת כנקמה על רצח מלאכי רוזנפלד שהתרחש חודש לפני כן.

בן אוליאל, הדמות המרכזית בפרשה, נאשם בחברות בארגון טרור ובשלוש עבירות רצח. הוא אף הודה בתכנון ובביצוע הפיגוע. לטענת שירות הביטחון הכללי (שב"כ), אוליאל והקטין הנאשם הפלילו אחד את השני. כתב האישום נגד הקטין מייחס לו מעורבות באירועי פשיעה לאומניים נוספים שאירעו בשנה וחצי האחרונות: הצתות כנסיית הדורמציון, מחסן תבוא בעקרבה וכלי רכב בציר אלון, ואירועי ניקובי צמיגים בבית צפאפא בסמוך לירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully