וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 50 יום: הקטין הנאשם בפרשת דומא נפגש עם הוריו

13.1.2016 / 21:11

בפגישה שנערכה מאחורי מחיצת זכוכית, הבן התלונן על כך שלא אפשרו לו להתקשר להוריו ולטענתו אף מנעו ממנו טיפול רפואי. האב ביקש לחקור את הטענות על עינויים ועל תנאי המעצר: "על הלב היהודי להתחשב בו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

50 ימים לאחר מעצרו, שבהם יכלו לראותו רק בדיונים בבית המשפט, נפגשו הורי הקטין הנאשם בקשירת קשר להצתה בכפר דומא עם בנם. "אמרנו לו שלא נשקוט עד שהאחראים לעינויים יתנו את הדין על כך", סיפר אביו.

על פי האב, הפגישה שנערכה ביום שני היתה "מרגשת ולא קלה", ובה בעת גם "מאכזבת" - כיוון שהצדדים לא באו במגע. "למרבה הצער המפגש התנהל מאחורי מחיצת זכוכית ורשת מתכתית ובאמצעות שפופרות", סיפר האב. "לפי המידע שבידנו, באגף הקטינים שבכלא עופר הפגישות הן ישירות והסוהר אינו מצותת למה שנאמר. פה, הוקצבה לנו חצי שעה והסוהר צותת לדברים".

בשיחה עם בנם, טענו ההורים כי התחוור להם שהבן שוהה בבידוד מוחלט בתאו, 24 שעות ביממה, למעט שעה אחת שבה מותר לו לצאת לחצר לבדו. כמו כן, לדבריהם הבן סיפר שהזכות להתקשר להוריו מבית הכלא נשללה ממנו. הבן אף אמר להוריו שבשבועיים האחרונים נמנע ממנו טיפול רפואי לבעיה אלרגית שממנה הוא סובל.

לקריאה נוספת:
השיטה של פעילי "המרד" היהודי: פיגועים שיתסיסו את הפלסטינים
ההודאה בשב"כ והעדויות הבעייתיות: החורים בכתבי האישום בפרשת דומא
יצא מהמערה עם בקבוקי תבערה - כדי להרוג: כך בוצע רצח משפחת דוואבשה

פעילי מטה "יהודי לא מענה יהודי" במיצג עינויים שעוברים הנערים העצורים בידי השב"כ, כיכר הבימה, תל אביב. דצמבר 2015. אבי כהן
מיצג המדמה את העינויים שעברו לכאורה העצורים בכיכר הבימה שבתל אביב/אבי כהן
"ההגבלות אינן מקובלות גם ביחס לאסירים בעלי עבירות חמורות בהרבה"

האב הוסיף כי "הבן לא נראה טוב", אך "עם כל הצרות שהוא עובר, קיבלנו את הרושם שהוא עושה את המאמץ העילאי כדי לתת לנו תחושה שהוא מצליח לשרוד". האב תקף את השב"כ, ואמר: "התחושה שלנו היא שגם לאחר התקופה הקשה הזו, שבה הוא כבר הגיע לכלא של קטינים - גם לשם מגיעה יד השב"כ ומבקשת להעניש אותו, על ידי הגבלות שאינן מקובלות ביחס לאסירים בעלי עבירות חמורות בהרבה".

ההורים, שסיפרו כי הם אינם עוצמים עין בשל החוויות שלטענתם עובר בנם בכלא, המשיכו לקרוא לחקירה יסודית של הטענות לעינויים ומיצוי הדין עם האחראים לעינויים לכאורה. הם שבו וביקרו את גורמי החקירה, שלשיטתם שחררו מידע רב אודות העבירות המיוחסות לבנם אך לא הגיבו לטענות אודות האמצעים שהופעלו לכאורה נגדו, ואשר "לא הופעלו כלפי יהודים במדינת ישראל מעולם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוהל מחאה בעקבות הטענות לעינויים שהוקם מול מעון ראש הממשלה בחודש דצמבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

האב דרש בנוסף כי עד שתוכח אשמתו של בנו, "הלב היהודי יתחשב בכל מה שהוא עבר" וישווה את תנאיו לאלו של יתר האסירים. "אנחנו עוברים חוויה לא פשוטה, אבל מנסים להתחזק באמונה ולהילחם על חפותו של בננו", אמר והדגיש: "גם אם יתברר שמקצת האישומים נכונים, למרות כל חומרתם, הם כאין וכאפס לעומת העינויים והדורסנות של מערכת האכיפה".

נגד הקטין הוגש לאחרונה כתב אישום בגין קשירת קשר לביצוע ההצתה בכפר דומא, שבה נרצחו שלושה מבני משפחת דוואבשה. כמו כן, מיוחסת לו מעורבות במספר פשעי שנאה נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully